کد خبر : 1669651 | 01 اسفند 1398 ساعت 17:12 | 23.6K بازدید | 0 دیدگاه

از لادروپ تا برایثویت؛ یک دانمارکی جدید در بارسا

مارتین برایثویت پنجمین دانمارکی تاریخ باشگاه بارسلوناست. اکنون باید دید او نمایش‌هایی نزدیک به مایکل لادروپ خواهد داشت یا خیر.

از لادروپ تا برایثویت؛ یک دانمارکی جدید در بارسا

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از مارکا، ظهر امروز انتقال مارتین برایثویت به بارسلونا رسمی شد. مهاجم ۲۹ ساله دانمارکی از این پس با پیراهن بارسا توپ خواهد زد. قرارداد او چهار سال و نیمه و با بند فسخ ۳۰۰ میلیون یورویی است. بارسا برای جذب برایثویت مجبور شد ۱۸ میلیون یورو بند فسخ او را پرداخت کند. ۱۸ میلیون برای مهاجمی که قرار است تنها ۱۴ بازی در لالیگا انجام دهد و مشخص نیست فصل بعد بتواند جایگاه مناسبی در این تیم داشته باشد.

برایثویت پنجمین دانمارکی تاریخ باشگاه بارسلوناست. پیش از او مایکل لادروپ، آلن سیمونسن، توماس کریستیانسن و رونی اِکلوند برای بارسا به میدان رفته بودند.

 

 

1479600

 

 

اولین دانمارکی تاریخ بارسلونا آلن سیمونسن است. او سال ۱۹۷۷ و با درخشش در مونشن گلادباخ فاتح توپ طلا شده بود و سال ۱۹۸۰ به بارسلونا پیوست. سیمونسن ۱۱۶ بازی با پیراهن بارسلونا انجام داد و توانست ۴۰ گل به ثمر برساند. او بال راست بود و همراه بارسلونا یک کوپا دل ری و یک جام در جام اروپا را در سال ۱۹۸۲ به دست آورد.

 

اما مشهورترین دانمارکی تاریخ بارسا مایکل لادروپ است. او بین سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۴ برای بارسا به میدان رفت و چهار لالیگا،یک کوپا دل ری، یک لیگ قهرمانان، دو سوپرکاپ اسپانیا و یک سوپرکاپ اروپا را فتح کرد. لادروپ در ۱۶۵ بازی توانست ۴۰ گل به ثمر برساند و سال ۱۹۹۴ راهی رئال مادرید شد و دو فصل نیز برای این باشگاه توپ زد. انتقال او به رئال هنوز هم برای هواداران بارسا دردناک است.

 

 

1177795

 

 

توماس کریستیانسن که مادری اسپانیایی داشت، فصل ۱۹۹۵-۹۶ تنها دقایقی برای بارسا در سوپرکاپ اروپا مقابل وردربرمن فرصت بازی پیدا کرد و نتوانست درخشش لازم را از خود نشان دهد.

 

رونی اکلوند نیز پس از چند سال بازی برای تیم‌های پایه بارسا، ۱۹ مارس ۱۹۹۴ به جای خوزه ماری باکه‌رو و در بازی برابر راسینگ به میدان رفت؛ دیداری که با تساوی به اتمام رسید. او با تنها یک بازی برای بارسا، پس از آن راهی بروندبی، سیتی، ساوتهمتون و تولوز شد.

 

دیدگاه‌ها