کد خبر : 1669784 | 02 اسفند 1398 ساعت 20:27 | 38.1K بازدید | 0 دیدگاه

سپاهان و پرسپولیس؛ لطفا مثل همیشه باشید!

تقابل پرسپولیس و سپاهان در اصفهان، یک تقابل جذاب، دیدنی و البته پرگل است؛ مسابقه ای که بدون تردید هر تماشاگر فوتبالی را به خود جذب می‌کند.

سپاهان و پرسپولیس؛ لطفا مثل همیشه باشید!

به گزارش "ورزش سه"، شوت پژمان جمشیدی در روزی که برف صداوسیما قطع شد، گل تماشایی عمادرضا در روز جنجالی سکوها، پنالتی دقیق عقیلی در روز پنالتی سوزی پرسپولیسی ها، تصمیم جنجالی محسن قهرمانی و برد تاریخی سپاهان، سوپر شوت خلعتبری که برای چهارمین بار دروازه پرسپولیس را گشود، دبل مهدی طارمی در روز طلسم شکنی بزرگ و گل به خودی سیاوش یزدانی؛ این ها چه مسابقه ای را به ذهن شما می‌‌آورد؟ بله، دوئل زرد و قرمز فوتبال ایران در اصفهان.

 

دیدار پرسپولیس و سپاهان یکی از جذاب ترین بازی های فوتبال ایران است که این بار به میزبانی اصفهانی ها برگزار خواهد شد. این دو تیم 33 بار در «نصف جهان» به مصاف هم رفته‌اند و میانگین 1.66 گل در هر بازی را به ثبت رسانده‌اند. سپاهان پیروزی بیشتری را داشته اما نقطه مشترک تمام تقابل‌ها، همان جذابیت و تعداد گل بالایی است که این بازی را یک «شبه الکلاسیکو» کرده است.

نکته جالب این است که آخرین تساوی بدون گل این دو تیم در اصفهان به 8 سال و 9 ماه قبل برمی‌گردد؛ جایی که علی دایی روی نیمکت پرسپولیس بود و امیر قلعه نویی نیز هدایت زردپوشان را برعهده داشت. از آن زمان تاکنون، اصفهانی ها 9 بار میزبان پرسپولیس بودند که 24 گل در این دیدارها رد و بدل شد تا میانگین نزدیک به سه گل در هر بازی ثبت شود! پرگل ترین مسابقه هم با پیروزی 4-2 تیم سپاهان همراه بود.

 

نکته ویژه برای پرسپولیسی ها این است که آن ها 4 سال است که در اصقهان بی شکست بوده اند. آخرین بار همان نتیجه عجیب 4-2 روی اسکوبورد نقش بست و پس از آن شاگردان برانکو ایوانکوویچ 2 برد و 2 تساوی را ثبت کردند. در واقع سپاهان در بازسازی جدید ورزشگاهش یعنی نقش جهان هنوز پرسپولیس را شکست نداده است.

 

حالا باید دید روز یکشنبه این دو تیم به چه نتیجه ای خواهند رسید.

دیدگاه‌ها