کد خبر : 1669849 | 03 اسفند 1398 ساعت 12:13 | 106K بازدید | 0 دیدگاه

لغو مسابقات ورزشی در سرزمین چکمه؛

کرونا حالا یقه ایتالیا را گرفت!

کرونا حالا به ایتالیا نیز رسیده و موجب لغو برخی مسابقات ورزشی شده است.

کرونا حالا یقه ایتالیا را گرفت!

به گزارش "ورزش سه"، ایتالیا نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر در سراسر جهان درگیر ویروس کرونا شده و اخبار حاکی از لغو تعداد زیادی از مسابقات ورزشی در این کشور برای جوگیری از انتشار این ویروس واگیردار بوده است. مقامات در شمال ایتالیا در روز جمعه دستور دادند مدارس، کافه ها و سایر اماکن عمومی در 10 شهر در پی شناسایی موارد جدید ابتلا ویروس کرونا تعطیل شود.

 

این مقامات در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کردند که پنج پزشک و 10 نفر از مردمان عادی جواب آزمایش مثبت داشته اند. از بیش از 50 هزار نفر خواسته شده است تا در مناطق تعیین شده در خانه بمانند، همچنین کلیه فعالیت های عمومی از جمله جشن های کارناوال، کلیسا و رویدادهای ورزشی تا یک هفته لغو شده است.

 

1479905

 

بدین ترتیب تا کنون 42 مسابقه ورزشی در رشته های مختلف از جمله فوتبال و والیبال لغو شده، اما به نظر می رسد عموم آنها مربوط به ورزش های آماتوری در منطقه لومباردی بوده و هنوز خبری در خصوص احتمال لغو بازی های سری آ مخابره نشده است. جوزپه کنته، نخست وزیر ایتالیا مدعی شد "همه چیز تحت کنترل است"، و تاکید کرد که دولت " ضریب احتیاط بسیار بالایی را حفظ می کند".

 

اولین شهری که تعطیل شد کودونا بود با جمعیتی بالغ بر 15 هزار نفر داشته و در آن سه نفر از جمله یک مرد 38 ساله و همسرش که هشت ماهه باردار است، آزمایش مثبتی داشتند. جواب آزمایش سه نفر دیگر نیز در اولین آزمایش مثبت بوده و حالا پزشکان منتظر نتایج قطعی هستند.

 

رسانه های ایتالیایی مدعی شدند که اوایل این ماه، مردی که در ماه ژانویه به چین سفر کرده بود، علائم آنفلوانزا داشته و اگر چه ابتدا آزمایش او منفی بوده، اما حالا در بخش مراقبت های ویژه قرار دارد.

 

براساس اعلام مقامات منطقه لومباردی، حدود 250 نفر به دلیل مشکوک بودن به ابتلا به کرونا قرنطینه شده و 60 نفر از کارگران یونیلور نیز مورد آزمایش قرار گرفته اند.

 

1479903

 

همچنین لوکا زایا، شهردار ونتو گفت: "دو مرد 78 و 67 ساله در نزدیکی پادوا، آزمایش مثبت داشته اند. قرار است یک فضای بسته بهداشتی در اطراف روستا بنا شده و دسترسی به فضاهای عمومی قطع شود."

 

شیوع بیماری کرونا که از ماه دسامبر آغاز شده موجب کشته شدن بیش از 2200 نفر و ابتلای بیش از 75 هزار نفر در چین شد. براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، بیش از 1150 نفر آلوده این ویروس شده اند و 8 نفر نیز در 26 کشور دیگر جان باخته اند.

دیدگاه‌ها