کد خبر : 1670094 | 04 اسفند 1398 ساعت 13:55 | 24.7K بازدید | 0 دیدگاه

راهیابی بذری و ابراهیمی به فینال آسیایی

شکست باتجربه ها؛ پرویز هادی ضربه فنی شد!

در روز شکست 2 آزادکار باتجربه ایرانی در مسابقات آسیایی، 2 نماینده ایران هم به دیدار فینال مسابقات پنج وزن دوم راه یافتند.

شکست باتجربه ها؛ پرویز هادی ضربه فنی شد!

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات پنج وزن دوم سی و سومین دوره رقابت های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا از صبح امروز در شهر دهلی نو هند در حال برگزاری است که در پایان رقابت های مقدماتی احمد بذری و محمدجواد ابراهیمی در اوزان 86 و 92 کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند و مجید داستان، مصطفی حسین خانی و پرویز هادی در دیدار رده بندی حضور دارند.

 

در وزن 61 کیلوگرم مجید داستان در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر گامبایار نامسرای از مغولستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 4 بر 2 مغلوب اولوبک ژولدوشبیکوف دارنده مدال طلای زیر 23 سال جهان از قرقیزستان شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال راهی گروه بازنده ها شد. داستان در این گروه مقابل نوربولات عبداله یف از قزاقستان با نتیجه 12 بر 2 به برتری دست یافت و راهی دیدار رده بندی شد. حریف وی در این دیدار راحول آواره از هند است.

 

در وزن 74 کیلوگرم مصطفی حسین خانی یکی از باتجربه های تیم ملی ایران، در دور نخست با نتیجه 3 بر صفر بکجان ژامبولوف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت وی در دور بعد مقابل جیتیندر از هند با نتیجه 2 بر 2 مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال به گروه شانس مجدد رفت. حسین خانی در این گروه پارینا چامنانجان از  تایلند را با نتیجه 10 بر صفر مغلوب کرد و به دیدار رده بندی راه یافت. وی در این دیدار به مصاف سومیابازار زاندانبود از مغولستان می رود.

 

در وزن 86 کیلوگرم احمد بذری پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 5 بر 4 عظمت دولت بیکوف دارنده مدال نقره آسیا از قزاقستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 16 بر 5  عیسی شاپیف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. بذری در دیدار نهایی به مصاف شوتارو یامادا از ژاپن می رود.

 

در وزن 92 کیلوگرم محمدجواد ابراهیمی در دور نخست با نتیجه 6 بر 2 ایلیسخان چیلایف از قزاقستان را شکست داد. وی در دور دوم و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 10 بر 2 آجی نیاز صفرنیازاف از ازبکستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. ابراهیمی در این دیدار به مصاف تاکوما اوتسو از ژاپن می رود.

 

در وزن 125 کیلوگرم پرویزهادی در دور اول با نتیجه 14 بر 4 عمر سارم از سوریه را مغلوب کرد. وی در دور بعد مقابل آیال لازاریف قهرمان آسیا از قرقیزستان با نتیجه 10 بر صفر پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. هادی در این مرحله مقابل یوسوپ باتیرمورزایف از قزاقستان با نتیجه 4 بر صفر ضربه فنی شد و به دیدار رده بندی رفت. این کشتی گیر باتجربه ایرانی در کمتر از 30 ثانیه برابر حریف خود غافلگیر و ضربه فنی شد تا طلای آسیا را از دست بدهد. هادی برای کسب مدال برنز با فرهاد آناکولوف از تاجیکستان کشتی می گیرد.

دیدگاه‌ها