کد خبر : 1670105 | 04 اسفند 1398 ساعت 14:51 | 16.4K بازدید | 0 دیدگاه

ویروسِ بازی در کشور در ثالث

آیا کرونا میزبانی را از تیم های ایرانی می گیرد؟

در حالی که مسابقات داخلی در تمامی رشته های ورزشی تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا بدون تماشاگر و مدتی تعطیل خواهند بود بازی های بین المللی نیز از راه می رسند.

آیا کرونا میزبانی را از تیم های ایرانی می گیرد؟

به گزارش"ورزش سه" فروردین یک ماه شلوغ و پرترافیک در فوتبال ایران است. با توجه به تعداد بالای بازی های باقیمانده در لیگ برتر و جام حذفی و چند مسابقه به تعویق افتاده ، بازی های تیم های باشگاهی در لیگ قهرمانان و تیم ملی در مقدماتی جام جهانی نیز در این ماه برگزار می شوند.


با توجه به فاصله یکماهه تا این بازی ها حالا این سوال وجود دارد که سرنوشت برگزاری این بازی ها در ایران و حتی خارج از آن چگونه خواهد بود.


تیم ملی و شرق آسیا


تیم ملی ایران در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 روز هفتم فروردین در تهران میزبان هنگ کنگ است و بعد از آن دوازدهم فروردین در کامبوج باید به مصاف تیم ملی این کشور برود. این یعنی تا آن روز باید ماجرای ویروس کرونا در ایران و همچنین شرق آسیا تحت کنترل درآمده باشد درغیراینصورت معلوم نیست که فیفا چه تمهیدی برای  برگزاری این بازی ها درنظر خواهد گرفت.  با توجه به اینکه احتمال تعویق مسابقات از سوی فیفا کم است شاید بار دیگر بازی در زمین بیطرف بعنوان راهکار در نظر گرفته شود. باید امیدوار باشیم تا زمان دو بازی بعدی تیم ملی پانزده و 20 خرداد برابر بحرین و عراق مساله کرونا در ایران و در کشورهای آسیایی تحت کنترل درآمده باشد.


لیگ قهرمانان و معمای میزبانی


مدتی قبل که میزبانی بازی های پلی آف لیگ قهرمانان آسیا از ایران سلب شد بعد از مذاکرات باشگاه های ایرانی قرار شد در دور برگشت مسابقات مرحله گروهی این چهار تیم میزبان باشند اما حالا مساله کرونا باردیگر میزبانی تیم های ایرانی را تهدید می کند. شهرخودرو و استقلال 2 نماینده ایران در این رقابت ها در روزهای هجده و 19 فروردین باید در ایران به مصاف رقیبانشان بروند اما این موضوع منوط به مدیریت بحران کرونا است. با توجه به اینکه بعید است AFC لغو بازی یا انجام آن بدون تماشاگر را مدنظر داشته باشد شاید باز هم میزبانی تیم های ایرانی در خطر تبدیل شدن به بازی در کشور ثالث قرار بگیرد.
تنها می توانیم امیدوار باشیم که ماجرای کرونا تا آن زمان در کشور کنترل شود و تیم ملی و باشگاه ها بتوانند از شرایط میزبانی استفاده کنند.

دیدگاه‌ها