کد خبر : 1670180 | 04 اسفند 1398 ساعت 20:27 | 121.5K بازدید | 0 دیدگاه

طلسم پنالتی هم شکست؛

استقلال ۲- ذوب‌آهن ۱؛ مجیدی یک پله بالاتر از ژنرال!

شاگردان مجیدی در دیداری نزدیک موفق به برتری مقابل ذوب‌آهن شدند و به رده سوم جدول صعود کردند.

استقلال ۲- ذوب‌آهن ۱؛ مجیدی یک پله بالاتر از ژنرال!

به گزارش "ورزش سه"، استقلال که بعد از بردهای متوالی و نتایج درخشان، در هفته نوزدهم لیگ برتر مقابل پرسپولیس متوقف شد و بعد از آن یک تساوی و یک شکست در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا داشت، امشب به این روند ناکامی پایان داد و با وجود اینکه در نیمه اول با گلزنی دانشگر به برتری رسید، در لحظات ابتدایی نیمه دوم دروازه‌اش را توسط بییدوف باز شده دید ولی دقایقی بعد با پنالتی وریا غفوری مجددا پیش افتاد و در نهایت به برتری 2 بر یک دست یافت تا بالاتر از شهرخودرو و سپاهان در رده سوم جدول قرار بگیرد و به جمع مدعیان قهرمانی برگردد.


هفته بیستم لیگ برتر؛ یکشنبه: 98/12/04 ؛ ساعت 18:30
استادیوم: آزادی تهران/ بدون تماشاگر
داور: پیام حیدری/ کمک‌ها: آرمان اسعدی و مهدی عالیقدر؛ داور چهارم: امیرمحمد داوودزاده؛ کمک داوران پشت دروازه: حسن اکرمی و علی بای/ ناظر داوری: محمدجواد تقی‌پور.

 

1480420


استقلال تهران


سید حسین حسینی
روزبه چشمی
محمد دانشگر
شاهین طاهرخانی
وریا غفوری
میلاد زکی‌پور
مسعود ریگی
علی کریمی
آرش رضاوند(69- فرشید اسماعیلی)
علی دشتی(52- مهدی قائدی)
امیرارسلان مطهری(81- محمد بلبلی)


سرمربی: فرهاد مجیدی

 


ذوب‌آهن اصفهان


مهدی خلیل
وفا هخامنش
وحید محمدزاده
محمد نژادمهدی
فرشاد محمدی‌مهر(71- مجتبی حق‌دوست)
مسعود ابراهیم‌زاده
حمید بوحمدان
قاسم حدادی‌فر
دانیال اسماعیلی‌فر(4+90- علیرضا منظمی)
احسان پهلوان(87- محمدرضا عباسی)
دارکو بییدوف


سرمربی: میودراگ رادولوویچ

 

اخطار


علی دشتی(8) از استقلال

 

احسان پهلوان(63) قاسم حدادی‌فر(1+90) مجتبی حق‌دوست(2+90) از ذوب‌آهن

 

شرح گل


استقلال 1 - ذوب‌آهن صفر (دقیقه 29: محمد دانشگر): ارسال کریمی از جناح چپ میانه زمین را روزبه چشمی با ضربه سر چرخشی زد که توپ به تیرک افقی دروازه ذوب‌آهن اصابت کرد و برخوردی با زمین داشت، اما در ادامه محمد دانشگر پیش‌تاخته با ضربه سر گل اول استقلال را به ثمر رساند.

 

 

 

 

استقلال 1 - ذوب‌آهن 1 (دقیقه 48: دارکو بییدوف): سانتر دقیق مسعود ابراهیم‌زاده از جناح چپ زمین را دارکو بییدوف از مقابل محوطه 6 قدم، با ضربه سر وارد دروازه استقلال کرد.

 

 


استقلال 2 - ذوب‌آهن 1 (دقیقه 52: وریا غفوری): پنالتی اعلام شده به سود استقلال را وریا غفوری در حالی که مهدی خلیل به سمت راست شیرجه زده بود، به مرکز دروازه زد تا دوباره تیمش را پیش بیندازد.

 


لحظات حساس

 

دقیقه 38: احسان پهلوان با سرعت به سمت دروازه استقلال رفت و درآستانه تک به تک شدن قرار گرفت، اما حسینی با خروج به موقع از دروازه توپ را دفع کرد، در ادامه ضربه بییدوف را برگشت داد و در ریباند دوباره روی شوت محکم اسماعیلی‌فر واکنش خوبی داشت تا استقلال گل مساوی را دریافت نکند.

دقیقه 45: ارسال آرش رضاوند و ضربه سر دانشگر از بالای دروازه ذوب‌آهن به بیرون رفت.

 

 

دقیقه 51: علی دشتی پشت مدافعان ذوب‌آهن صاحب توپ شد که تکل وحید محمدزاده موجب شد تا او سرنگون شود و پیام حیدری به سود استقلال اعلام پنالتی کند.

دقیقه 55: مهدی قائدی بهترین فرصت را داشت تا در بدو ورود به زمین دروازه ذوب‌آهن را باز کند، اما پاس خوب ارسلان مطهری و شوت فنی قائدی با فاصله کمی از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 57: وریا غفوری با تعلل زیاد توپ را از دست داد ولی در ادامه مطهری صاحب توپ شد که حرکت سریع او از جناح راست محوطه جریمه ذوب‌آهن و ارسال زمینی او را مهدی خلیل جمع کرد.
دقیقه 58: شوت عجیب و بی‌دقت بوحمدان با فاصله زیادی از دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه 63: اسماعیلی‌فر حرکت سریعی به سمت دروازه استقلال انجام داد که پاس کات‌بک او و شوت احسان پهلوان بعد از برخورد به شاهین طاهرخانی به کرنر رفت، اما در این صحنه بازیکنان ذوب‌آهن به شدت اعتقاد به برخورد توپ با دست مدافع استقلال داشتند.
دقیقه 63: سانتر حدادی‌فر از روی کرنر سمت راست زمین و ضربه سر نژادمهدی از بالای دروازه استقلال راهی اوت شد.

دقیقه 67: حرکت در عرض و شوت فنی زمینی آرش رضاوند را مهدی خلیل با واکنش خوبی راهی کرنر کرد.

دقیقه 71: پاس در عمق فرشاد محمدی‌مهر، ارسال زمینی اسماعیلی‌فر و ضربه حدادی‌فر از مقابل دروازه استقلال را حسینی دفع کرد.

دقیقه 85: پاس بلند از میانه زمین را بییدوف با ضربه سر به نژادمهدی رساند و این مدافع پیشتاخته از مقابل تیرک دوم دروازه استقلال را باز کرد، اما آرمان اسعدی در این صحنه آفساید بازیکن ذوب را اعلام کرد.

 


در حاشیه


* شیخ دیاباته، سیاوش یزدانی، فرشید باقری، عارف غلامی و مرتضی تبریزی 5 بازیکن استقلال هستند که به دلیل مصدومیت و بیماری در فهرست این تیم برابر ذوب‌آهن حضور ندارند.

* قاسم حدادی‌فر قبل از شروع مسابقه بازیکنان را دور هم جمع کرد و لحظاتی با آنها گفت‌وگو داشت.
* عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی موجب شده تا صدای مربیان و بازیکنان به گوش برسد.

* مصدومیت مهدی قائدی تاحدودی بهبود یافته، اما مجیدی تصمیم گرفته او را در ترکیب قرار ندهد و روی نیمکت بنشاند.
* محمد بلبلی برای نخستین بار در فهرست استقلال قرار گرفته و روی نیمکت حضور دارد.

* فرهاد مجیدی و رادولوویچ قبل از بازی برخورد گرمی با یکدیگر داشتند.

 


* محمد دانشگر پس از گلزنی به سمت مهدی قائدی نیمکت‌نشین رفت و بجای دست دادن به او، بخاطر ویروس کرونا با زدن پا به پای ستاره ریزنقش استقلال، خوشحالی خود را نشان داد که در نوع خود جالب توجه بود.

 


* مجیدی به دلیل عدم اعلام خطا روی علی دشتی در پشت محوطه جریمه ذوب‌آهن به داوری معترض شد.

* فرشید اسماعیلی بعد از مدت‌ها آسیب دیدگی و به‌عنوان بازیکن تعویضی در ترکیب استقلال قرار گرفت.

* بعد از مردود اعلام شدن گل دوم ذوب، کادر فنی و بازیکنان ذخیره این تیم به شدت نسبت به داوری معترض شدند.

 

 

اتفاق ویژه


در روزی که بازی سپاهان و پرسپولیس در اصفهان لغو شد، استقلال از فرصت به دست آمده برای بالاتر قرار گرفتن نسبت به طلایی پوشان نهایت استفاده را کرد و با برتری مقابل ذوب‌آهن به روند ناکامی‌های سه بازی اخیرش در کسب پیروزی پایان داد و به رده سوم صعود کرد تا امیدوارانه‌تر فصل را دنبال کند و بدون حضور هواداران‌اش جشن سه امتیازی شیرینی بگیرد.

 

بهترین بازیکن


وریا غفوری مثل همیشه نمایش کم‌نقصی داشت و با دوندگی زیاد در سمت راست زمین بارها مدافعان و بازیکنان کناری ذوب‌آهن را آزار داد و در خلق موقعیت‌های تیمش تاثیرگذار بود؛ او نه تنها در کارهای دفاعی مشارکت خوبی داشت، گل دوم و برتری آبی‌ها را نیز با ضربه پنالتی به ثمر رساند تا بتوان از او به‌عنوان مرد برتر مسابقه نام برد. وریا غفوری در حالی توانست امشب گل برتری و ارزشمند استقلال را بزند که در دیدار اخیرشان در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا برابر الاهلی عربستان یک پنالتی هدر داده بود.

دیدگاه‌ها