کد خبر : 1670338 | 05 اسفند 1398 ساعت 12:02 | 21.2K بازدید | 0 دیدگاه

فیوری؛ قهرمانی که می‌خواهد بزرگترین باشد

مایک تایسون شماره دو -مشت های آهنین شاه!

با شکست دیونتی وایلدر، تایسون فیوری قهرمان بوکس سنگین وزن جهان WBC شد.

مایک تایسون شماره دو -مشت های آهنین شاه!

به گزارش "ورزش سه" ، این دو بوکسور سال گذشته هم به نبرد هم رفته بودند که آن مسابقه پس از 12 راند نفس‌گیر مساوی به پایان رسیده بود و وایلدر کمربند قهرمانی خود را همچنان حفظ کرده بود. مسابقه‌ی روز گذشته در لاس‌وگاس فرصتی برای تسویه حساب این دو بوکسور سنگین‌وزن با هم بود.


 
جیپسی کینگ (لقب فیوری) توانست با نمایشی خیره‌کننده در تمام لحظات از وایلدر که دارنده‌ی کمربند قهرمانی WBC بود، برتر باشد و در همان چند راند اول حسابی صورت وایلدر را در هم کوبید. فیوری در راندهای سوم و پنجم وایلدر را ناک‌داون کرد و بالاخره در راند هفتم مسابقه مربیان وایلدر با انداختن حوله به داخل رینگ و اعلام پذیرش شکست، مانع از ادامه‌ی مسابقه شدند.


 
قبل از مسابقه رجزخوانی این دو بوکسور و هوادارانش حسابی داغ بود و در توییتر کل‌کل جالبی بین این دو اتفاق افتاده بود که در آن وایلدر به فیوری گفته بود که من الان وقت ندارم و بعدا برمی‌گردم سروقتت چون دارم کمربند قهرمانی جهانم رو برق می‌اندازم! فیوری هم در جواب گفته بود فعلا که می‌تونی ازش لذت ببر چون من کارم که با تو تموم بشه تبدیل به یه جفت کفش براق میشی.


 
فیوری بعد از مسابقه گفت: یادتون نره وقتی اومد اینجا، گفتند که من نمی‌تونم مشت بزنم. خود دیونتی وایلدر گفت که من دو تا بالشت جای مشت دارم. خب زیاد هم برای یه پیرمرد چاق که نمی‌تونه مشت بزنه بد نبود، نه؟ کارم خوب بود، مگه نه؟


 
وایلدر هم بعد از باخت سنگینش گفت که نمی‌خوام بهانه بیارم و اونی که بهتر بود امشب برد. من درگیر خیلی چیزها بودم وقتی که پا به این مسابقه گذاشتم اما من یه مبارزم و قوی‌تر از قبل برمی‌گردم.


 
از نکات جالب اینکه فیوری هفت سال پیش در توییتی نوشته بود که بزرگ‌ترین نبرد دوران من با برنزبمبر –لقب وایلدر- خواهد بود! اما ناک اوتش می‌کنم.
 


پیرس مورگان مجری معروف راجع به این نبرد گفت که تایسون فیوری، وایلدر رو نابود کرد. فیوری با او بازی کرد و بعد داغونش کرد. یه نمایش فوق‌العاده از شاه.


 
یکی از هواداران فیوری در توییتر با اشاره به گذشته‌ی جیپسی‌کینگ نوشته: دو سال پیش تایسون فیوری با مشکلات سلامت روان دست و پنجه نرم می‌کرد، مشکل اعتیاد و 28 کیلو اضافه وزن داشت. امروز او اولین بوکسوری است که تک تک عناوین قهرمانی جهان سنگین‌وزن رو در طول دوران حرفه‌ایش برده. بازگشتی محشر.


 
از بزرگانی که دیروز در محل برگزاری مسابقه در لاس‌وگاس حضور داشتند یکی هم بوکسور قدیمی و مشهور مایک تایسون بود که نه تنها الگوی تایسون فیوری در بوکس بوده، بلکه مادر فیوری به دلیل علاقه به مایک تایسون اسم تایسون را برای پسرش برگزیده بود.

 

صحنه‌هایی از این نبرد جانانه هم تبدیل به میم‌ شده و در  فضای مجازی دست به دست می‌شوند.

 

1480646

 

1480647

 

1480648


 
فیوری و وایلدر که به رونالدو و مسی دنیای بوکس سنگین‌وزن مشهورند، هر دو بیش از 30 سال سن دارند و در آخرین سال‌ها و مسابقات دوران فعالیت حرفه‌ای خود نه تنها به دنبال کسب، یا حفظ، کمربند قهرمانی جهان بودند، بلکه گوشه‌ی چشمی هم به درآمدهای میلیون دلاری این عنوان و همچنین شانس برگزاری مسابقه با دیگر قهرمان صاحب چندین کمربند قهرمانی این دسته یعنی آنتونی جاشوای بریتانیایی داشتند.


نبردی که حالا قرار است بین جیپسی‌کینگ و AJ برگزار شود و به عقیده‌ی فیوری و بسیاری از کارشناسان، بزرگ‌ترین مسابقه‌ی 50 سال اخیر خواهد بود.


 
تایسون فیوری حالا پس از یک برد قاطعانه برابر وایلدر و ربودن تاج قهرمانی سنگین‌وزن به همین زودی مشغول خط و نشان کشیدن برای هم‌وطنش جاشوا شده و گفت: بزن بریم AJ.

 

1480649

 

1480650

دیدگاه‌ها