کد خبر : 1670414 | 05 اسفند 1398 ساعت 16:58 | 102.6K بازدید | 0 دیدگاه

ده میلیارد تومان و 8 ماه محرومیت

بی‌سابقه‌ترین حکم‌های انضباطی تاریخ علیه شهرخودرو!

با اعلام کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال، دو بازیکن تیم شهرخودرو به دلیل آنچه نقل و انتقال غیر قانونی خوانده شد با محرومیت و جریمه های مالی سنگینی روبرو شدند.

بی‌سابقه‌ترین حکم‌های انضباطی تاریخ علیه شهرخودرو!

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که شهرخودرویی ها روز گذشته توانستند به یک پیروزی حساس دست پیدا کنند و در حال حاضر به استراحت پس از سه امتیاز شیرین پرداخته اند اعلام یک رای از سوی کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال شرایط آنها را عجیب پیچیده کرد و به جز مسئولان باشگاه، این پیچیدگی شامل دو ستاره این تیم شده است.

 

با توجه به شکایت باشگاه نساجی از دو بازیکن سابق این تیم یعنی حسن جعفری و میلاد سرلک که در بازار نقل و انتقالات زمستانی از این تیم راهی شهرخودروی خراسان شدند امروز کمیته تعیین وضعیت در این باره اعلام رای کرد.

با توجه به رای صادره این دو بازیکن به مدت 4 ماه از حضور در ترکیب تیم شهرخودرو در تمامی بازی های رسمی محروم شدند و این اتفاق در حالی می افتد این دو، از بازیکنان مهم و ثابت تیم شهرخودرو در ترکیب اصلی این تیم بودند و از زمانی که پیراهن این تیم را به تن کردند در بازی های این تیم اعم از لیگ برتر و لیگ قهرمانان به میدان رفتند.

 

نکته قابل توجه در رای اعلامی اما به وضعیت جریمه مالی این دو بازیکن بر می گردد و این دو باید به صورت شراکتی با تیم شهرخودرو مبلغی در حدود 10 میلیارد تومان را بپردازند. در اعلام رای مربوط به جریمه مالی این دو بازیکن آمده است:

 

* حسن جعفری و باشگاه شهرخودرو با توجه به توافق طرفین وفق بند 7 ماده 6 قرارداد مورخ 98/04/09 باشگاه فرهنگی ورزشی نساجی و آقای حسن جعفری و همچنین مستنداً به بند 3 ماده 18 مقررات نقل‌ و انتقالات و تعیین وضعیت بازیکنان، متضامناً به پرداخت مبلغ 42.500.000.000 ریال (معادل 5 برابر مبلغ قرارداد) بابت غرامت و پرداخت مبلغ 5.450.000 ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان و مبلغ 921.050.000 ریال مابه التفاوت بابت هزینه دادرسی در حق فدراسیون  فوتبال محکوم می‌گردند.  

 

1480763

 

 

* میلاد سرلک و باشگاه شهرخودرو  وفق بند 7 ماده 6 قرارداد مورخ 98/04/09 باشگاه فرهنگی ورزشی نساجی و آقای حسن جعفری و همچنین مستنداً به بند 3 ماده 18 مقررات نقل‌ و انتقالات و تعیین وضعیت بازیکنان، متضامناً به پرداخت مبلغ 35.000.000.000 ریال (معادل 5 برابر مبلغ قرارداد) بابت غرامت و پرداخت مبلغ 5.450.000 ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان و مبلغ 757.550.000 ریال مابه التفاوت بابت هزینه دادرسی در حق فدراسیون  فوتبال محکوم می‌گردند.

 

1480765

 

حال کمیته تعیین وضعیت پس از اعلام این رای مدت 7 روز به جریمه شوندگان زمان داده است تا در صورت اعتراض داشتن به حکم، از طریق کمیته استیناف خواستار تجدید نظر شوند و باید دید جعفری و سرلک به همراه مسئولان باشگاه شهرخودرو در این شرایط حساس (حضور در لیگ قهرمانان آسیا) چه خواهند کرد.

 

 

* شکایت شهرخودرو از کمیته تعیین وضعیت 


فرهاد حمیداوی مالک شهر خودرو که در برنامه فوتبال برتر جاضر شده بود با عصبانیت اعلام کرد با توجه به اینکه هر دو بازیکن فسخ خود را از سازمان لیگ دریافت کرده بودند حکم کمیته تعیین وضعیت بسیار ناعادلانه است. او تاکید کرد حتما به این حکم اعتراض می‌کند. 


او گفت: تخلف ما از دید کمیته تعیین وضعیت این است که چرا بازیکنان ما بعد از 24 ساعت بعد از فسخ با شهر خودرو قرارداد بسته اند! درحالی‌که قرارداد ارسلان مطهری هم در همین توالی زمانی بسته شده. همچنین صادق بارانی بابت جرم مشابه 500 میلیون جریمه شده و بازیکن ما 5 میلیارد.آیا در تاریخ چنین حکمی داشته ایم که بازیکنی 5 برابر مبلغ قراردادش جریمه شود؟  


او گفت:کمیته  تعیین وضعیت درخواست باشگاه نساجی را کپی و تبدیل به حکم انضباطی کرده است.

 

 

دیدگاه‌ها