کد خبر : 1670433 | 05 اسفند 1398 ساعت 19:15 | 25.3K بازدید | 0 دیدگاه

اعتراض عجیب ایراندوست به محرومیت؛

فوتبال خانم‌ها را زنده نه، لطفا مرده پخش کنید!

مریم ایراندوست با وجود محرومیت از حضور در کنار زمین و امکان نشستن روی سکوها، ترجیح داد تا خارج از ورزشگاه از طریق لایو اینستاگرام به تماشای بازی تیمش بنشیند!

فوتبال خانم‌ها را زنده نه، لطفا مرده پخش کنید!

به گزارش "ورزش سه"، مریم ایراندوست را به عنوان یکی از ستاره های حاضر در فوتبال ایران می شناسیم. از آن ستاره های جنجالی که با وجود نشستن روی نیمکت مربیگری، در صورتی که بازیکنان تیمش به حد نصاب نرسند ابایی ندارد تا به عنوان بازیکن پا به میدان بگذارد. مشابه اتفاقی که در نیم فصل دوم سال قبل و با توجه به وضعیت مالی خراب تیم ملوان و البته تعداد زیاد محرومان و مصدومان، بالاجبار خود در میادین حاضر شد و اتفاقا بسیار هم تاثیرگذار بود.

او پس از جدایی از جمع ملوانان در فصل نقل و انتقالات زمستانی به ایران بازگشت و با قبول سرمربیگری تیم بانوان هیات فوتبال البرز روی نیمکت این تیم نشست و موفق شد امتیازات بسیار خوبی نیز با کرجی ها به دست بیاورد. او روز گذشته در حالی که محروم بود با وجود امکان نشستن روی سکوهای ورزشگاه شریعتی کرج، ترجیح داد این کار را نکند تا باز هم بار دیگر به سبک خود به تصمیم گیرندگان در فوتبال بانوان اعتراض کند و به این ترتیب در بیرون از ورزشگاه حضور یافت و با نشستن در ماشین خود، دیدار تیمش برابر قهرمان فوتبال ایران را از لایو اینستاگرام مشاهده کرد.

 

با او درباره حواشی اخیر و اتفاقاتی که در فوتبال بانوان می افتد صحبت کردیم.

 

 

اگر در کنار زمین بودم شاید بازی را نمی باختیم

هم من و هم بازیکنانی که با من کار می کنند می دانند که برای ما نام تیم مهم نیست و برابر هیچ تیمی حتی تیم قهرمان، ترسو به میدان نمی رویم. هدف ما در این بازی این بود که در نیمه بتوانیم دروازه خود را بسته نگه داریم و در نیمه دوم هم رفته رفته و با توجه به شرایط بازی و شکل تاکتیکی تیم حریف و آنالیزی که در حین بازی می توان کرد بتوانیم گلزنی کنیم. ما توانستیم به گل برسیم ولی متاسفانه شرایط بازی به گونه‌ای شد که در وقت های تلف شده نیمه اول و نیمه دوم گل تساوی را پذیرفتیم. به هرحال گل خوردن در وقت های تلف شده، معانی متفاوتی از جمله کم تجربگی بازیکنان، عصبی بودن تیم، مدیریت نکردن زمان و... دارد و شاید اگر من در کنار زمین بودم این اتفاق نمی افتاد و ما به عنوان تیم پیروز نیمه اول زمین را ترک می کردیم.

 

بدشانسی امتیاز را از ما گرفت

در نیمه دوم هم بازیکنانمان با وجود دستپاچگی در 10 دقیقه ابتدایی توانستند بازی خوبی ارائه دهند. در مجموع باید بگویم از بازیکنان در این بازی بسیار راضی هستم چرا که توانستند انتظارات من را در این بازی برآورده کنند. اگر در وقت های تلف شده دو نیمه گل نمی خوردیم، اگر آن کاشته سارا قمی در دقیقه 86 وارد دروازه حریف می شد و در مجموع اگر در این بازی اینقدر بدشانس نبودیم می توانستیم با امتیاز در دیدار برابر تیم صدرنشین که تاکنون به تیمی امتیازی نداده است زمین را ترک کنیم.

 

1480805

 

فیلم نداریم بنابراین باید به همان تصمیم داور اعتماد کنیم

چیزی که ما از ضربه سارا قمی دیدیم این بود که توپ وارد دروازه شد اما متاسفانه چون فوتبال بانوان فیلمبرداری درست و حسابی نمی شود باید به تصمیمی که در همان لحظه گرفته می شود اعتماد کنیم و نمی توانیم روی این فرصت مانور دهیم. البته اصلا من نمی خواهم روی این موضوعات بحث کنم چرا که ممکن بود با آن گل مساوی شویم اما در وقت های اضافه نیمه دوم آن گل را دریافت کنیم و در نهایت بازی را ببازیم. چیزی که برای من مهم است این است که من بازیکنان باهوشی در اختیار دارم که پس از یک هفته تمرین برای این بازی خیلی خوب توانستند بدون حضور من همه دستورات را در زمین پیاده کنند.

 

تجربه حضور در لیگ برتر از همه چیز مهمتر است

از دقیقه 80 دو بازیکن مان مصدوم شدند و به همین دلیل آنها را از زمین بیرون کشیدیم. دو بازیکن بومی به میدان آوردیم و تیم را هم هجومی تر کردیم و به همین دلیل در 10 دقیقه پایانی دو موقعیت فوق العاده داشتیم. به هرحال تیمی که حمله می کند احتمال گل خوردنش هم بالا می رود و به همین دلیل ما هم در دقیقه 95 دروازه مان باز شد. در مجموع این بازی هم برای ما تجربه ای بود که باید با استفاده درست از آن در بازی های بعدی با موفقیت زمین را ترک کنیم. شما به سه چهار مهره باتجربه ما نگاه نکنید. این تیم در اولین سال حضور در لیگ برتر به سر می برد و قطعا تجربه حضور در این بازی ها بسیار مهم است. شما به تیم استیل آذین در فوتبال آقایان نگاه کنید که چند ستاره را جذب کرده بود اما در نهایت راهی جز سقوط نداشت و مهم ترین دلیل آن هم عدم حضور تیمی و بازیکنان آن چند سال در کنار هم و در لیگ برتر بود.

 

1480804

 

 

به همان دلیلی که نمی دانم چرا محروم شدم، روی سکوها نرفتم

(درباره محرومیت و عدم حضور روی سکوها و تماشای بازی از لایو اینستاگرام بیرون از ورزشگاه) به هرحال من را برای این بازی محروم کردند و من هم خواستم قانون را به بهترین نحو رعایت کنم و این گونه که گفتید بازی را ببینم تا به بهترین نحو به رای محرومیتم احترام گذاشته باشم. به من گفتند یک جلسه محروم، نمی دانم چرا؟ به همین دلیل اینجا امنیت بیشتری نسبت به روی سکوها دارم!

 

تا هزار سال دیگر هم حرف حق را می زنم

من به همان دلیلی که نمی دانم چرا محروم شدم روی سکوها نرفتم. وقتی در یک بازی نه اعتراضی می کنم، نه داور وسط و یا چهارم تذکری به من می دهد، نه کار خلاف اخلاق ورزشی می کنم، نمی دانم چرا باید با محرومیت من را روبرو کنند. فوتبال ارزش این را ندارد تا اخلاقیات را فدای آن کنیم. من همیشه حرف حق را زدم و تا عمر دارم هم خواهم زد. الان هم حرف های زیادی دارم، انشالله یک ماه دیگر لیگ برتر بانوان به پایان می رسد و آن موقع من در خدمت شما هستم!

 

 

فدراسیون باید من را تشویق می کرد اما محرومم کرد

برخلاف رایی که داده شد اتفاقا فکر می کنم فدراسیون باید من را تشویق می کرد چرا که سارا قمی که با آن درجه از عصبانیت اخراج شد من او را به رختکن بردم تا در بازی جنجالی ایجاد نشود. چند دقیقه بعد بازیکن دیگری اخراج شد و او را هم به رختکن بردم تا تشنج در زمین به وجود نیاید. وقتی بازی تمام شد هم همه بازیکنانم را در میانه میدان جمع کردم و با حریف و داوران دست دادند. تنها چیزی که حدس می زنم باعث محرومیتم شده باشد صحبت هایی بود که با ناظر بازی داشتم.

 

 

به ناظر گفتم بازیکنانم عصبی هستند از آنها ایراد نگیرید

پس از پایان بازی و در حالی که بازیکنان جمع شده بودند او آمد به بازیکنان تیم گفت هدبندهایتان را بزنید من گفتم همه بازیکنان روسری دارند و مشکلی از نظر حجاب ندارند الان آنها عصبی هستند و خواهش می کنم آن ها را اذیت نکنید. گفتم اگر این گونه است چرا داوران هم هدبندها را درآوردند؟ اگر اینطور است که به آنها هم گیر بدهید و بگویید باز هم هدبند بزنند. تنها دلیلی که فکر می کنم ممکن است محروم شده باشم احتمالا همین حرف ها بود. هزار سال دیگر هم باشد من حرف حق را می زنم و هرگز از این نمی ترسم باز هم در ماشین بنشینم و بازی تیمم را ببینم.

 

 

1480802

 

 

مسئولان! لطفا بازی های بانوان را زنده نه، اما پخش مرده کنید!

امیدوارم همان طور که من به قانون احترام گذاشتم قانون هم به حق برابری ما با مردان احترام بگذارد. می خواهم از مسئولان تصمیم گیرنده خواهش کنم که لطفا فوتبال بانوان را لااقل به صورت پخش مرده! در کنداکتور شبکه های تلویزیونی قرار بدهید که من مربی، من هوادار، من بازیکن بتوانیم بازی های تیم را تماشا کنیم. وقتی دختران ما با پوشش کاملا اسلامی در زمین حضور پیدا می کنند کوچکترین مشکلی از نظر حجاب ندارند واقعا نابرابری است که بازی هایشان پخش نمی شود. من امروز نمی خواستم به ورزشگاه بروم و به همین دلیل مجبور شدم کسی را به روی سکوهای بفرستم تا بازی را به صورت لایو بگیرد و من هم اینجا به تماشای آن بنشینم.

 

گفتگو از علیرضا هاشمی

 

دیدگاه‌ها