کد خبر : 1670526 | 06 اسفند 1398 ساعت 11:04 | 146.6K بازدید | 0 دیدگاه

آغاز ماموریت دشوار در ایتالیا؛

لیونل مسی امشب دوباره به زندان می‌رود! (عکس)

لیونل مسی و یارانش بعد از پنج سال به دنبال فتح دوباره لیگ قهرمانان اروپا هستند.

لیونل مسی امشب دوباره به زندان می‌رود! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، اگرچه لغزش های مکرر رئال مادرید در لالیگا باعث شد بارسلونا در ابتدای هفته جاری به صدر جدول لالیگا برسد، اما مرور بازی های این تیم نشان می دهد شرایط در اردوی بلوگرانا چندان مساعد نیست و آنها با ادامه این روند شانس زیادی برای فتح لیگ قهرمانان نخواهند داشت.

 

لیونل مسی، کاپیتان بارسلونا چند روز قبل در مصاحبه ای با نشریه موندو دیپورتیوو اعتراف کرد در این شرایط بارسا بخت اول قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا نیست و برای رسیدن به این هدف، سبک بازی آبی اناری ها باید تغییر کند. جرارد پیکه نیز در نشست خبری پیش از بازی با ناپولی اگر چه بر این امر صحه گذاشت، اما مدعی شد بالاخره آنها بارسلونا هستند و همیشه در بین مدعیان قهرمانی در اروپا جای دارند.

 

1480062

 

درگیری با اریک آبیدال و البته حواشی اخیر و انتشار اخباری مبنی بر فعالیت کادر مدیریتی بارسلونا علیه ستاره های بزرگ این تیم در صفحات مجازی، شرایط اردوی بارسلونا را مغشوش ساخته و یک نتیجه ضعیف در برابر ناپولی، می تواند اوضاع را برای کیکه ستین دشوارتر کند.

 

بی شک و مانند همیشه، امید اول بارسلونا در بازی امشب کاپیتان مسی خواهد بود. البته لیونل مسی معمولا خاطرات خوبی از سفر به ایتالیا نداشته است. ستاره آرژانتینی و 31 ساله بارسلونا طی این سالها فقط در باز کردن دروازه میلان در ایتالیا توفیق داشته و برابر تیم هایی چون یوونتوس، اینتر و رم موفق به انجام چنین کاری نشده است.

 

گنارو گتوزو اگر می خواهد تیمش در مقابل لیونل مسی ناکام نماند، شاید راهی جز اجرای تاکتیک ژوزه مورینیو در سال 2010 نداشته باشد. سرمربی شهیر پرتغالی مدعی شد در دیدار اینتر مقابل بارسلونا برای مهار مسی یک زندان طراحی کرده و از بازیکنانش خواسته به او اجازه پیشروی ندهند.

 

لیونل مسی در دیدار ابتدای هفته بارسلونا مقابل ایبار موفق شد چهار بار دروازه حریف را باز کرده و اینگونه آمادگی خود را به رخ رقبا بکشد. در مقابل مدافعان سخت کوش گنارو گتوزو، بارسلونا کار ساده ای نخواهد داشت، اما برای به اتمام رساندن ماموریت ناتمام سال های اخیر در لیگ قهرمانان، بارسلونا باید و از همین امشب مراقب همه چیز باشد.

 

بارسلونا در سال 2010 به دنبال تبدیل شدن به اولین تیمی بود که قادر به فتح لیگ قهرمانان برای دو فصل پیاپی شده، اما تاکتیک های بتنی ژوزه مورینیو بلای جان این تیم شد. مورینیو بعدها فاش کرد از بازیکنانش خواسته تلاش کنند لیونل مسی را در زندان قرار داده و با دفاع منطقه ای جلوی درخشش او را بگیرند. تاکتیکی که جواب داد و ستاره آرژانتینی در دو دیدار رفت و برگشت توفیقی در گلزنی نداشت.

 

1480905

 

1480909

 

1480912

 

هفت سال بعد و در شبی که لیونل مسی شاهد درخشش هموطنش پائولو دیبالا در تیم رقیب بود، بارسلونا شکست سنگین 0-3 را در تورین مقابل یوونتوس پذیرفت. لیونل مسی در آن شب مقهور مدافعان باکیفیت ایتالیایی یوونتوس شده و نتوانست کاری از پیش ببرد.

 

1480908

 

1480911

 

1480907

 

اما شاید بدترین خاطره لیونل مسی از سفر به ایتالیا مربوط به دو فصل قبل باشد. شبی که آنها با شکست سنگین 0-3 مقابل رم، از رسیدن به جمع چهار تیم برتر لیگ قهرمانان بازماندند. شبی که بارها لیونل مسی از آن به تلخی یاد کرده و امیدوار است این اتفاق امشب در جنوب ایتالیا تکرار نشود.

 

1480668

 

1480910

 

1480906

دیدگاه‌ها