کد خبر : 1670554 | 06 اسفند 1398 ساعت 13:04 | 76.3K بازدید | 0 دیدگاه

تیمی که تاخیر کرد 3-0 باخت و از لیگ کنار کشید

جنجالی‌تر از سپاهان- پرسپولیس در مصر

مهم ترین بازی باشگاهی فوتبال مصر به خاطر اتفاقاتی مشابه با اتفاقات ورزشگاه نقش جهان با حکمی جنجالی از سوی کمیته انضباطی فدراسیون این کشور مواجه شد.

جنجالی‌تر از سپاهان- پرسپولیس در مصر

به گزارش "ورزش سه"، در فاصله یک روز از ماجراهایی که در بازی بزرگ لیگ برتر ایران میان سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران رقم خورد و جنجال های آن طی 48 ساعت گذشته ادامه دارد، فوتبال باشگاهی مصر نیز با موردی مشابه با این اتفاق دست و پنجه نرم کرد تا اتفاقی نادر در فوتبال باشگاهی جهان رقم بخورد.


ماجرا از این قرار است که باشگاه الزمالک یکی از مدعیان اصلی قهرمانی این فصل مصر در بازی این هفته خود برابر رقیب دیرینه به نام الاهلی  بنا به دلایلی با تاخیر به ورزشگاه رسید که همین امر باعث می شود تا داور اهل بازی بعد از 30 دقیقه طبق قوانین بین المللی رای به عدم برگزاری بازی و برنده شدن الاهلی بدهد. نتیجه ای که می توانست سرنوشت قهرمانی این فصل را تغییر بدهد.

 

1480941


مدیران الزمالک در دفاع از خود مدعی شدند به دلیل بارش شدید باران و ترافیک سنگین اتوبوس کاروان آنها با تاخیر به ورزشگاه رسیده است اما فدراسیون فوتبال مصر با بررسی مستندات و شواهدی که وجود داشت این ادعای الزمالک را رد کرد تا این موضوع به جنجالی بزرگ در فوتبال مصر تبدیل شود. به نوشته رسانه ها کمیته انضباطی علاوه بر 3-0 اعلام کردن این بازی به سود الاهلی جرایم سنگین تری نیز برای الزمالکی ها در نظر بگیرد.


همان طور که پیش بینی می شد کمیته انضباطی بازی را 3-0 اعلام کرد علاوه بر آن سه بازی خانگی نیز این باشگاه محروم شد و 100 هزار پوند مصر نیز باید از سوی الزمالک به حساب فدراسیون واریز می شود. این حکم جنجالی با واکنش تندتر الزمالکی ها روبرو شد تا جایی که مدیر این باشگاه رسما از انصراف الزمالک از ادامه لیگ خبر داد و مدعی شد فدراسیون فوتبال مصر و اعضای کمیته انضباطی به خاطر لجبازی با این باشگاه چنین حکم سنگینی داده اند. 

 

1480942


این حکم در شرایطی صادر شد که اعضای الزمالک به امید این که بازی آنها با چند روز تعویق عصر امروز برگزار می شود اردوی آماده سازی خود را برپا کرده و در هتل بودند اما با حکمی که کمیته انضباطی صادر کرد امیدهای آنها برای حضور در فینال لیگ مصر ناامید شد تا مدیران باشگاه تصمیم به کناره گیری از رقابت های سوپرلیگ مصر بگیرند. نکته جالب این که الزمالک اردوی آماده سازی خود برای بازی آتی همین طور ادامه تمرینات را تعطیل کرد تا بازیکنانش راهی منازل خود شوند.

 

1480939


مرتضی منصور مدیرباشگاه الزمالک عنوان کرد:« انصراف از ادامه لیگ به خاطر نفوذ عمر الجیانی رئیس کمیته پنج نفره اداره کننده فدراسیون فوتبال است که کینه ای بزرگ از الزمالک دارد». او همچنین از مکاتبه با وزیر دادگستری برای ممانعت از صدور این حکم خبر داد و گفت تلاش های او به خاطر نفوذ رئیس کمیته پنج نفره اداره کننده فدراسیون بی تلاش مانده است از همین رو تا زمانی که فوتبال به دست این کمیته باشد باشگاه الزمالک در رقابت های باشگاهی مصر حضور نخواهد داشت.منصور در گفتگو با یکی از برنامه های پرطرفدار مصر گفت:« این جرایم خیلی سنگین است اما وقتی می بینیم دخالت های بی مورد در تصمیمات انضباطی علیه باشگاه الزمالک به عنوان مدعی قهرمانی وجود دارد از لیگ کنار می کشیم وتا زمانی که احقاق حق صورت نگیرد به مسابقات برنمی گردیم».

 

1480944


اتفاقی عجیب مشابه با اتفاقات سپاهان – پرسپولیس که می تواند همه نگاه ها را به حکم آتی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران معطوف کند چون هر حکمی که تا چند روز آتی برای فینال زودرس لیگ برترصادر شود با واکنش هایی از سوی دو باشگاه پرطرفدار تهران و اصفهان روبرو خواهد شد درست مثل اتفاقی که در قاهره و فوتبال باشگاهی مصر رخ داده است.

 

1480938

 

برنامه تلویزیونی علی مسئولیتی به عنوان یکی از پربیننده ترین برنامه های ورزشی مصر در مصاحبه با مدیر باشگاه الزمالک مصر جنجالی ترین پرونده این روزهای فوتبال مصر را روی آنتن برد، جایی که الزمالک رسما از لیگ مصر کناره گیری کرد درست مشابه برنامه های ورزشی این روزهای سیمای ایران با جنگ های لفظی میان مسئولان سپاهان و پرسپولیس.

 

دیدگاه‌ها