کد خبر : 1670561 | 06 اسفند 1398 ساعت 17:40 | 47.4K بازدید | 0 دیدگاه

آسیا تعطیل، اروپا در خوف و رجا؛

پست ویژه: شبیخون کرونا به ورزش جهان (زنده)

با گسترش شیوع ویروس کرونا در آسیا و حالا در بخش‌هایی از اروپا، جهان ورزش نیز تحت تاثیر این ویروس مرگبار قرار گرفته است.

پست ویژه: شبیخون کرونا به ورزش جهان (زنده)

 

به گزارش "ورزش سه"، شیوع ویروس کرونا در چین آغاز شد و به سرعت مرزهای این کشور را درنوردید و پس از رسیدن به غرب آسیا، حالا در حال تاخت و تاز در چند کشور اروپایی از جمله ایتالیاست. شیوع سریع این ویروس مرگبار و افزایش مبتلایان و قربانیان کرونا اکنون جهان را در ترس و وحشت فرو برده و بیم آن می‌رود که کرونا تبدیل به طاعون سیاه عصر حاضر گردد. برای پیشگیری از وقوع فاجعه‌ای انسانی در مقیاس جهانی مسئولین در کشورها و قاره‌های مختلف مجبور به اتخاذ سخت‌ترین تصمیمات شده‌اند. از بستن مرزها و لغو پروازها به کشورهای محل شیوع کرونا گرفته تا تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در کشور خودمان. جهان ورزش نیز روزهاست که در صف پیکار با کرونا می‌جنگد. این مطلب به پیگیری آخرین خبرها از تاثیر کرونا بر جهان اختصاص دارد و به روز خواهد شد.

 

 

 

 

 

21:20- سیامک نعمتی هم استوری خود را به تشکر از کادر درمانی بیمارستان‌ها اختصاص داده.

 

 

1481146

 

 

 

 

 

 

 

21:10- امید عالیشاه در استوری اینستاگرامش به تشکر از پرستارها و دکترهایی که در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند، پرداخته.

 

 

1481147

 

 

 

 

 

20:55- در ایتالیا بعضی نیز به این شکل از انتقال ویروس کرونا و مبتلا شدن جلوگیری می‌کنند.

 

 

1481138

 

 

 

 

 

20:45- در حالی که هشتگ‌های کرونا به انواع زبان‌ها در اینستاگرام حاوی اطلاعات درست و غلط و گاهی گمراه‌کننده‌ی زیادی است، در صورت سرچ هشتگ کروناویروس به انگلیسی، ابتدا صفحه‌ای باز شده و با ارائه‌ی لینک مستقیم شما را به وب‌سایت سازمان بهداشت جهانی هدایت می‌کند که در آنجا پاسخ علمی و دقیق سوالات خود را خواهید یافت. 

 

 

1481134

 

 

 

 

 

 

 

20:20- وریا غفوری کاپیتان استقلال نیز در استوری اینستاگرامش نسبت به تعطیل نکردن لیگ و مسابقات در شرایطی که کرونا جان بازیکنان و دست اند کاران را تهدید می‌کند، اعتراض کرد.

 

 

1481121

 

 

 

 

 

 

 

20:00- روزبه چشمی در پستی اینستاگرامی اعتراض خود را خطاب به مسئولان فدراسیون فوتبال نسبت به تعطیل نشدن لیگ در شرایط شیوع ویروس مرگبار کرونا اعلام کرد.

 

 

1481122

 

 

 

 

 

19:10- والنسیا عامل شیوع کرونا در اسپانیا! سه هوادار والنسیا بعد از سفر به ایتالیا برای تشویق تیم‌شان در بازی هفته گذشته مقابل آتالانتا حالا مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا هستند. باشگاه والنسیا نیز بعدازظهر دوشنبه از طریق شبکه های اجتماعی خود سند وزارت بهداشت را به منظور اطلاع‌رسانی به هوادارانی که به ایتالیا آمده بودند و بررسی اینکه آیا در آنها علائم تنفسی مانند سرفه، تب یا تنگی نفس وجود دارد، ارسال کرد. در این موارد به همه آنها توصیه می شود در خانه خود بمانند و با شماره تلفن اعلام شده، تماس بگیرند.

 

 

1479507

 

 

 

 

 

18:45- در شرایطی که قرار است پرسپولیس و التعاون در امارات به مصاف هم بروند اما باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که بلیت اعضای این تیم به امارات لغو شده و گفته می شود تا هفته آینده هم پروازی نخواهد بود.  مدیر روابط عمومی پرسپولیس در این خصوص به سایت رسمی سرخ ها گفت: بازی لغو نشده اما مساله فعلا مشکل پرواز به امارات است.روز گذشته تاییدیه کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر برگزاری این بازی در ورزشگاه الوصل دبی را  دریافت شد. تا کنون هم ایمیلی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر لغو یا تعویق بازی به باشگاه اعلام نشده است.

 

 

1480564

 

 

 

 

18:35- سرمربی تیم فوتبال سپیدرود گفت: بیماری کرونا یک بیماری خطرناک است و با توجه به آمار شهر رشت از نظر شیوع ویروس کرونا چندان امن محسوب نمی‌شود بنابراین درخواست من لغو دیدارهای سپیدرود است. نادر دست‌نشان گفت: در بازگشت کاروان تیم از بابل سه بازیکن ما دچار سرماخوردگی شدند و تعدادی از بازیکنان سپیدرود رشت به دلیل ترس از بیماری کرونا در تمرینات شرکت نمی‌کنند. تمرین امروز سپیدرود با ۱۴ بازیکن برگزار شد و سایر نفرات تیم در این تمرین غایب بودند و چاره‌ای جز رویارویی با مشکلات نداریم. او در پایان گفت: به خدا جان آدم‌ها و سلامتی مردم خیلی بیشتر از فوتبال اهمیت دارد و مسوولان فوتبال نباید این موضوع را فراموش کنند.

 

 

1350335

 

 

 

 

 

18:30- باشگاه اینترمیلان در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده که بازی روز پنجشنبه این تیم برابر لودوگورتس در سن‌سیرو  پشت درهای بسته و بدون تماشاگر برگزار خواهد شد.

 

 

1481085

 

 

 

 

 

 

18:05- کاوه ستوده پزشک تیم فوتبال استقلال در گفت‌وگو با رسانه رسمی این باشگاه، درباره شیوع ویروس کرونا گفت: همانطور که می‌دانید ویروس کرونا باعث التهاب در جامعه شده است. با توجه به شیوع بالای این ویروس و انتقال سریع آن به دیگر افراد، آیا فقط بدون تماشاگر بودن بازی‌ها برای پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری کفایت می‌کند؟ ستوده در پایان گفت: لیگ چین مدت‌هاست که تعطیل شده و لیگ ایتالیا هم با وجود آمار کم بیماران تعطیل شده است. ما به نوبه خودمان نمی‌توانیم کاری کنیم ولی نگرانی خود را قویا اعلام می‌کنیم. نگرانی ما نه فقط شامل استقلال بلکه این موضوع شامل همه تیم‌ها هست.

 

 

1481080

 

 

 

 

 

18:00- در پی افزایش ابتلا به ویروس کرونا و گستردگی آن در استان گیلان مدیرعامل باشگاه سپیدرود طی نامه ای به سازمان لیگ خواهان تعلیق بازی های سپیدرود تا مهار این ویروس شد. این درخواست پس از آن صورت گرفت که در بازگشت از سفر بابل، چندین نفر از اعضای این باشگاه علایم اولیه ابتلا به این ویروس را از خود نشان داده و تحت درمان قرار گرفتند.

 

 

 

 

 

17:55- ‏از ساعتی پیش جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به ریاست رییس‌جمهور در حال برگزاری است و پس از پایان جلسه سخنان دکتر روحانی از شبکه خبر  پخش خواهد شد. 

 

 

1481081

 

 

 

 

 

17:50- یکی از بیماران مبتلا به کرونا در بخش قرنطینه بیمارستان مسیح دانشوری این سلفی را از خودش و دیگر بیماران حاضر در قرنطینه و پرستارانشان، به همراه پیامی روحیه‌بخش در حساب توییتر خود منتشر کرده.

 

 

1481078

1481077

 

 

 

 

 

17:30- مدیرعامل باشگاه نساجی می گوید تاکید سازمان لیگ برای ادامه بازی های لیگ می تواند موجب به خطر افتادن سلامتی اعضای تیم ها و خانواده هایشان شود. امیری گفته: روح ورزش برای سلامتی است. ما موافق تعطیلی لیگ هستیم. بازیکنان هم بالاخره خانواده دارند. حفظ جان بازیکن مهم است. بازیکن الان باید در فضاهای عمومی نظیر هتل، رستوران، فرودگاه، اتوبوس های فرودگاه و... حضور پیدا کند و این واقعا ممکن است سلامتی بازیکنان و کادر فنی و مجموعه تیم را به خطر بیاندازد.  چه خوب که دوستان نخواهند به هر قیمتی لیگ را تمام کنند، و به فکر سلامتی اعضای تیم ها هم باشند. من موافق بودم که تعطیل کنند مثل سایر رشته های ورزشی. ولی در فوتبال می گویند زمان نداریم و به هر قیمتی می خواهند فوتبال را تمام کنند ولی این اصلا درست نیست.

 

 

 

 

 

17:25- کنفدراسیون فوتبال آسیا موافقت کرد که یک مسابقه از رقابت های AFCکاپ بین تیم های القادسیه و الظفر لبنان که قرار بود امروز برگزار شود را به خاطر ویروس کرونا به تعویق اندازد. موضوعی که باعث شد اخبار زیادی در فضای مجازی در ارتباط با لغو کلیه مسابقات لیگ قهرمانان امسال منتشر شود. اما حساب توییتری arabsport7 در توییتی این موضوع را رد کرد و نوشت: " فوری؛ کنفدراسیون فوتبال آسیا به تعویق انداختن یا لغو مسابقات لیگ قهرمانان 2020 را منتفی دانسته و تاکید کرده است که بازی ها برگزار می شوند. تنها ممکن است برخی از مسابقات به خاطر شرایط خاص کشورها یک تعویق جزئی داشته باشند. با این وصف این موضوع که همه بازی ها لغو یا مسابقات کلا برگزار نشود منتفی است."

 

 

1481058

 

 

 

 

17:20- در روزهای گذشته شاهد سقوط ارزش سهام در بازارهای جهانی بورس بودیم. کاربری نوشته: انگار ویروس کرونا شوخی نداره!

 

 

1481067

 

 

 

 

 

17:15- محمود صادقی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که تست کرونای او مثبت شده. پیشتر حریرچی معاون وزیر بهداشت نیز اعلام کرده بود  که نتیجه تستش مثبت شده است.

 

 

 

 

17:05- محمدرضا طهماسبی سرپرست تیم پیکان برگزاری بازی‌های لیگ برتر را با شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا به بازی با آتش تشبیه کرد و گفت: در این شرایط بحرانی که همه نگران سلامت خود و خانواده هایشان هستند اصرار به برگزاری مسابقات همانند بازی با آتش در انبار مواد محترقه یا پمپ بنزین است!

 

 

1481055

 

 

 

 

16:55- دکتر ابوالقاسمی و همسرش دکتر باباجانی، از پزشکانی که از روز نخست در صف مبارزه با کرونا قرار داشتند و خود نیز مبتلا شده بودند، در پیامی ویدیویی از بهبودی خود خبر دادند.

دکتر ابوالقاسمی پیشتر در پیامی صوتی از مردم‌ خواسته بود تا برایشان دعا کنند.

 

 

1481057

 

 

 

 

16:45- کارشناسان فوتبال عربستان نیز خواستار لغو بازی‌های آسیایی شدند. خالد العکیل در یک برنامه تلویزیونی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا کنفدراسیون فوتبال آسیا برای ایمنی باشگاه‌ها باید مسابقات آسیایی را لغو کند.

 

 

1481054

 

 

 

 

 

16:35- پیشتر فرمول یک گرندپری چین را نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا تا تحت کنترل درآمدن بیماری به تعلیق درآورده بود.

 

 

1481050

 

 

 

 

16:20- برگزاری بازی‌های سری‌آ در ایالت‌های شمالی ایتالیا از جمله لمباردی و ونتو به تعویق افتادند. تعدادی از بازی‌های سری‌بی و سری‌دی نیز به همراه بازی‌های آماتور و جوانان لغو شدند.

 

 

1481038

 

 

 

 

16:15- مسابقات راگبی نیز تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته‌اند. مسابقه راگبی زنان اسکاتلند و ایتالیا لغو شد و دیگر مسابقات راگبی که قرار بود در ایتالیا برگزار شود نیز به تعویق افتاد. فدراسیون راگبی ایتالیا همچنین بازی‌های قهرمانی ایتالیا و بازی‌های جوانان این کشور را نیز به تعویق انداخت.

 

 

1481043

 

 

 

 

16:05- برگزاری رقابت‌های قهرمانی جهان تنیس روی میز که قرار بود 22 تا 29 مارچ در کره‌جنوبی برگزار شوند، تا ماه جون به تعویق افتادند.

 

 

1481036

 

 

 

 

15:35- خبر آنلاین با پخش فیلمی از آقای حریرچی قائم‌مقام وزیر بهداشت اعلام کرده که ایشان نیز مبتلا به کرونا شده‌اند.

 

 

1481029

 

 

15:25- در این بین عده‌ای هم با نیت خیر اقدام به دوخت و پخش ماسک‌های پارچه‌ای کرده‌اند که متاسفانه در جلوگیری از ابتلا موثر نیستند و حتما باید از ماسک‌های پزشکی و یا ماسک‌های N95 در این مورد استفاده شود.

 

1481000

 

 

15:15- اکانت‌های خبرگزاری شهرهای مختلف خبر از پخش رایگان ماسک می‌دهند.

 

 

1481024

 

 

15:10- در حالی که در بعضی شهرها و مناطق با کمبود ماسک روبرو هستیم تعدادی از هموطنان خیر اقدام به پخش رایگان ماسک کرده‌اند.

 

 

1481003

 

 

14:50- علیرغم ترس و وحشت ناشی از شیوع کرونا بعضی از هموطنانمان روحیه‌ی خود را حفظ کرده و به شوخی با این وضعیت پرداخته‌اند.

 

1480998

 

 

 

 

14:46- سعید آذری مدیرعامل فولاد خوزستان به ادامه بازی‌های لیگ برتر در شرایطی که کشور درگیر شوع ویروس کرونا است، واکنش نشان داد.

 

 

1480983

 

 

 

 

 

14:30- گفته می‌شود آنتونی استوکس مهاجم جنجالی پرسپولیسی‌ها احتمالا به بهانه‌ی شیوع کرونا در ایران از بازگشت در موعد مقرر سر باز زده. گزارش مفصل‌تر را در این لینک بخوانید.

 

1475522

 

 

 

14:25- روزنامه مارکا تیتر زده: با ویروس کرونا بازی نکنید.

 

1481022

 

 

14:20- شب گذشته رئیس کمیسیون بهداشت مجلس از انتخاب ۵ نفر از اعضای کمیسیون بهداشت برای عضویت در قرارگاه کرونا ویروس و تصویب تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا ۱۵ فروردین در نشست فوق‌العاده این کمیسیون خبر داد.

 

 

14:15- وزارت بهداشت اقدام به فرستادن پیامک‌های عمومی کرده و تلاش دارد ضمن جلوگیری از وحشت جمعی، موثرترین راه‌های پیشگیری از ابتلا را به مردم آموزش دهد.

 

 

1481027

 

 

14:10- فرهاد مجیدی اسطوره و مربی باشگاه استقلال خواهان لغو بازی‌های لیگ برتر به دلیل کرونا شد. مجیدی گفته: باید از تصمیم گیرنده‌ها پرسید که آیا حتما باید یکی از ما جان خودمان را از دست بدهیم تا مسئولین به فکر سلامتی بازیکنان و مربیان باشند؟ ما جانمان را از سر راه آوردیم؟ ما ضد ویروس هستیم؟! 

 

 

1476965

 

 

 

14:05- عکس بامزه‌ای از علیرضا بیرانوند با کپشن  "اشتباه زدی داداش!" منتشر شده که در آن ماسک تنفسی خود را به اشتباه روی صورتش قرار داده.

 

1480966

 

 

 

13:45- استوری محمد عباس زاده کاپیتان نساجی و درخواست از استاندار مازندران مبنی بر عدم ورود مسافرین به شمال کشور.

 

1480990

 

 

13:40- مهرزاد خلیلیان رییس فدراسیون پزشکی ورزشی رسما اعلام کرد مسابقات لیگ برتر فوتبال لغو نخواهد شد.  او گفته: « اولویت‌های ما در اردوها برای کسب سهمیه و وضعیت استان‌ها بررسی و قرار شد پروتکل مربوط، فردا ابلاغ شود. مسابقات، به ویژه مسابقات فوتبال مسئله‌ای نیست که به زودی بتوانیم آن را تعطیل کنیم. درخصوص بقیه رشته‌ها با توجه به نظر فدراسیون‌ها و شرایطی که دارند، تصمیمات به مرور گرفته می‌شود. در استان‌ها هم خواهش کردیم که کسی راساً درخصوص لغو مسابقات تصمیم نگیرد.»

 

 

13:35- در حالی که فدراسیون هندبال پیش از این اعلام کرده بود که طبق آیین نامه وزارت ورزش رقابت‌های لیگ برتر را بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد کرد اکنون از لغو دیدارهای هفته چهاردهم لیگ برتر خبر داد. هفته چهاردهم لیگ برتر هندبال مردان که قرار بود روز پنجشنبه هشتم اسفند ماه با انجام ۴ بازی دنبال شود، به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شد.

 

 

13:30- آندره آنجلینی مدیر باشگاه یوونتوس در مصاحبه‌ای گفته که در حال حاضر اولویت با سلامت جامعه است و بدون تماشاگر برگزار شدن دیدار بسیار حساس یووه و اینترمیلان که تعیین‌کننده قهرمان سری‌آ خواهد بود، هیچ ایرادی ندارد.

 

 

1480959

 

 

13:15- در ایتالیا حتی گفته می‌شود که بازی یوونتوس و اینتر علاوه پخش از شبکه اختصاصی SKY، پخش تلویزیونی نیز خواهد داشت تا هواداران برای تماشای بازی به کافه‌ها هجوم نیاورند و احتمال شیوع کرونا به حداقل برسد.

 

 

1480953

 

 

 

13:10- در ایتالیا نیز شیوع کرونا موجب برقراری شرایطی شبیه به قرنطینه در بعضی شهرهای شمالی از جمله میلان شده و مردم وحشت‌زده برای تامین مواد غذایی به سوپرمارکت‌ها هجوم برده‌اند. برخی بازی‌های سری‌آ به تعویق افتاده‌اند و قرار است دیدار حساس یوونتوس و اینترمیلان نیز بدون تماشاگر و پشت درهای بسته برگزار شود، اگر که در نهایت تصمیم به لغو این بازی نگیرند. کرونا در ایتالیا تا به این لحظه 7 کشته بر جا گذاشته.

 

1480989

 

 

 

 

13:05- شرق الاوسط نوشت این احتمال وجود دارد که دیدارهای باشگاه‌های ایران و کره جنوبی در هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با تعویق مواجه شود. تیم‌های ایرانی قرار است با حریفان عربستانی و اماراتی روبرو شوند و این در حالی است که کشورهای حوزه خلیج فارس پروازهای خود به ایران را لغو کرده‌اند. و انتظار می‌رود که AFC در اولین اقدام دستور به لغو بازی‌های نمایندگان ایران و کره‌جنوبی بدهد.

 

 

12:55- فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده که بازی‌ها باید بدون تماشاگر برگزار شوند و احتمال لغو بازی‌ها تا اطمینان از رفع خطر هست. در روزهای گذشته تصمیم به برگزاری بازی‌ها بدون حضور تماشاگر به خصوص در بازی سپاهان و پرسپولیس خبرساز شد و با نارضایتی باشگاه سپاهان و هوادارانش از این تصمیم، این مسابقه در نهایت برگزار نشد.

 

1480593

 

 

12:50- امروز مشخص شد که قرار است جلسه‌ای فوری در کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شده و در مورد ادامه‌ی برگزاری رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا تصمیم‌گیری شود. به احتمال فراوان برگزاری این رقابت‌ها در سال 2020 لغو شده و از سال 2021 دوباره از سر گرفته خواهند شد. چندین فدراسیون از جمله فدراسیون فوتبال کویت درخواست لغو این رقابت‌ها در شرایط اضطراری فعلی را کرده‌اند.

 

1480991

 

 

 

12:45- در ژاپن برگزاری جام حذفی این کشور به تعویق افتاده و قرار است در مورد لغو بازی‌های لیگ این کشور نیز به زودی تصمیم‌گیری شود. همچنین نگرانی‌هایی مبنی بر تحت تاثیر قرار گرفتن المپیک 2020 توکیو نیز وجود دارد اما مقامات ژاپنی امیدوارند تا آن زمان کرونا کنترل شده باشد.

 

 

1480957

 

 

 

12:40- فدراسیون فوتبال کره جنوبی نیز با برگزاری جلسه‌ای اضطراری تصمیم به تعویق آغاز مسابقه‌های لیگ این کشور گرفت و نشستی مطبوعاتی نیز با رسانه‌های این کشور برگزار کرد.

 

 

1480936

 

 

 

12:33- رقابت‌های وزنه‌برداری نیز در کره به تعویق افتادند و مسئولان اقدام به ضدعفونی کردن ورزشگاه‌های این کشور کردند.

 

 

1480937

 

 

12:30- چین که اولین کشور آلوده به ویروس کرونا است و این ویروس بیشترین تعداد قربانی را در این کشور گرفته در تصمیمی مشابه آغاز رقابت‌های سوپرلیگ را هفته‌هاست که به تعویق انداخته و زمان رسمی برگزاری بازی‌ها هنوز اعلام نشده و منوط به کنترل ویروس کروناست.

 

1480923

 

دیدگاه‌ها