کد خبر : 1670570 | 06 اسفند 1398 ساعت 14:02 | 89.4K بازدید | 0 دیدگاه

بررسی علت، طرح پرسش؛

چرا استوکس به ایران برنمی‌گردد؟

5 روز از مرخصی آنتونی استوکس می‌گذرد؛ جنجال استوری‌هایش خاتمه یافته‌اند و کسی هم درباره او نمی‌پرسد اما استوکس کجاست و چرا به ایران برنمی‌گردد؟

چرا استوکس به ایران برنمی‌گردد؟

به گزارش "ورزش سه"، ستاره شماره 10 تیم پرسپولیس در دو بازی آسیایی عملکرد خوبی داشت و در همین فاصله کوتاه، محبوبیت زیادی را نزد هواداران پرسپولیس پیدا کرد. به خصوص پس از بازی دربی که تاثیر مستقیمی روی گل تساوی بخش قرمزها داشت و به نوعی مانع از شکست تیم یحیی گل محمدی شد.

 

بعد از بازی مقابل الشارجه، او شارجه را به مقصد دبی ترک کرد اما به ایران نیامد. از گل محمدی درخواست مرخصی کرد و درخواستش با موافقت مواجه شد؛ البته به این شرط که جمعه صبح در تهران باشد. جمعه ای که هنوز فرانرسیده است! پرسش اصلی پرسپولیسی ها این است که دلیل غیبت آنتونی استوکس چه بوده و او چه زمانی راهی تهران خواهد شد؟

 

 

* علت: کرونا؟ تشخص پیش از موعد!

 

نکته مهم این است که آنتونی استوکس پاسخ باشگاه پرسپولیس را نمی‌دهد و سرخ ها اطلاعات دقیقی از وضعیت این بازیکن ندارند. اما آن‌ها از گوشه و کنار خبر گرفته (یا حدس زده اند) که عامل غیبت این بازیکن، بیماری کرونا بوده و به زعم پرسپولیسی ها، او این موضوع را «بهانه» کرده است.

 

حالا با این پیش فرض، باید به یک مسئله توجه کرد. مهاجم ایرلندی 29 یا 30 بهمن درخواست مرخصی کرد اما اولین مورد ابتلا به کرونا که به صورت رسمی در ایران تائید شد، روز دوم اسفند بود. در واقع سوال اصلی این است که آیا آنتونی استوکس با اتکا به اخبار غیررسمی این ریسک را کرده تا در آستانه پرداخت غرامت قرار گیرد؟

 

1475522

 

 

همچنین باید به این نکته هم توجه کرد که استوکس روزهای بعدی را در امارات متحده عربی گذراند. یعنی در کشوری که کرونا خیلی زود به آن‌جا انتقال پیدا کرد و اساسا این فرض که با حضور در کشورهای عراق، امارات، قطر و... که مسافران زیادی از ایران دارند، بشود از ابتلا به کرونا جلوگیری کرد، نظر کاملا اشتباه و سطحی است.

 

بنابراین نتیجه این است که یا باشگاه پرسپولیس در فرض خود اشتباه می‌کند یا آنتونی استوکس راهکار بچگانه ای را برای جدایی انتخاب کرده. در هر حال هیچ بعید نیست که یک نکته اصلی، پنهان مانده باشد که قرمزها باید آن را رسانه ای کنند.

 

 

* پرسش: در قرارداد استوکس بند خاصی وجود دارد؟

 

مهاجم جدید پرسپولیس سال گذشته نشان داد که اگر تصمیم به جدایی داشته باشد، حاضر است از منفعت مالی خود هم گذر کند. حالا انصاری فرد می‌گوید که غیبت استوکس در ایران بین «3 تا 50 هزار دلار» جریمه خواهد داشت و همچنین پیش پرداخت سرخ ها نیز مورد استرداد قرار خواهد گرفت.

 

اما باتوجه به ایجاد شرایط غیر عادی، این احتمال باید بررسی شود که آیا آنتونی استوکس بند خاصی را در قرارداد خود جای داده؟ در سال های گذشته بازیکنان و مربیان خارجی بندهایی را در قرارداد خود داشتند که در صورت بروز جنگ، مشکلات سیاسی و... حق فسخ دارند. حالا شاید به تمام این ها، یک بند جدایی در صورت وجود بیماری واگیردار هم اضافه شده باشد که در این صورت، جنجال زیادی پیرامون باشگاه پرسپولیس شکل خواهد گرفت.

 

همچنین از طرف دیگر، باید منتظر ماند و دید که آنتونی استوکس چه تصمیمی خواهد گرفت. باشگاه پرسپولیس ادعا می‌کند که قرارداد سفت و سختی با مهاجم ایرلندی بسته اما نکته این است که حتی اگر این بازیکن به پرسپولیس غرامت بدهد و مقصر شناخته شود نیز این باشگاه ایرانی است که ضرر خواهد کرد.

 

1479179

 

یک نکته را نیز باید از جامعه هواداری در نظر گرفت و بازگو کرد. اکنون افراد بسیار زیادی هستند که در لحظه امضای قرارداد استوکس، از این خرید راضی بودند و کری می‌خواندند اما حالا با طرح نکاتی مثل این که نباید او را می‌خریدند، به نقد می‌پردازند! البته بدیهی است که حساب منتقدان جدی و منصف، از این طرفداران جداست. طرفدارانی که از همان ابتدا به تعلل در خرید مهاجم و سپس خرید بازیکنی با این سابقه اخلاقی، معترض بودند‌.

 

قرمزها استوکس را خریدند تا در نیم فصل دوم، به خط حمله این تیم کمک کند. به خصوص در مقطع کنونی که این تیم بازی های حساسی را پیش رو دارد. بنابراین هواداران پرسپولیس باید آرزو کنند که آنتونی به ایران برگردد اما وظیفه مدیران باشگاه پرسپولیس چیست؟ بی تردید اقدامات جدی و عملی؛ نخست برای بازگشت استوکس و در غیر این صورت برای دریافت غرامتِ دلاری.

نویسنده: محمد همتی

دیدگاه‌ها