کد خبر : 1670571 | 06 اسفند 1398 ساعت 14:09 | 5.1K بازدید | 0 دیدگاه

آیا بازنشسته‌ها از فوتبال کنار می‌روند؟

پیام روشن سازمان بازرسی حکایت از عدم ورود قطعی بازنشسته ها به انتخابات فدراسیون فوتبال در سمت های رئیس یا نایب رئیس دارد اما به معنی حذف آنها از معادلات پشت پرده انتخابات نیست.

آیا بازنشسته‌ها از فوتبال کنار می‌روند؟

به گزارش "ورزش سه" ، خواسته یا ناخواسته بازنشسته های امروز فوتبال در سال های اخیر به واسطه ارتباطات موجود رای برخی از اعضای مجمع این فدراسیون را به خود نزدیک کرده اند و حالا مدعی هستند که بخشی از آرای مجمع را در اختیار دارند. بعد از آنکه بازنشسته ها به صورت قطعی از انتخابات حذف شوند و حتی شانسی برای رسیدن به کرسی های نایب رئیسی هم پیدا نکنند بازی با مهره های مورد نظر خودشان را آغاز می کنند. در واقع پلن B  مورد نظر نزدیک شدن به گزینه هایی است که از ابتدا برای چنین موقعیتی ثبت نام کرده بودند!

 

همانطور که پیش از این هم گفته شده ظاهرا امضاهای سفیدی در ساختمان سئول ذخیره شده بود تا برای ورود مهره های نیابتی برخی از بازنشسته ها مورد استفاده قرار گیرد. با تکمیل امضاهای مورد نظر، گزینه هایی وارد میدان شده اند که شاید به تنهایی شانس چندانی برای رقابت با دانه درشت ها نداشته باشند اما پس از حذف بازنشسته ها ضامن حفظ قدرت آنها به شمار می روند. چهره های نه چندان مطرحی که موفق به کسب امضاهای لازم برای حضور در مجمع شدند حالا مهره های بازی بزرگ تر ها به شمار می روند.  در این موقعیت کاندیدای بازنشسته ای که خودش امکان شرکت در انتخابات را به عنوان رئیس یا نایب رئیس از دست داده از گزینه دیگری حمایت می کند که اتفاقا در بین هیات های فوتبال استان ها نیز ناشناخته نیست.


البته انتقال آرای مورد نظر به گزینه های جایگزین چندان آسان نخواهد بود. به طور مثال رئیس هیات فوتبال استانی که به یکی از کاندیداهای بازنشسته حاضر در انتخابات فوتبال قول حمایت داده بود شاید برای رای دادن به گزینه جایگزین توصیه پذیر نباشد.

 

با این وجود معادلاتی که در انتخابات آتی فوتبال شکل می گیرد پیچیده تر از همیشه به نظر می رسد و باز هم محور تمامی اتفاقات تلاش بی پایان مدیران بازنشسته ای است که در سال های اخیر فوتبال را به بدترین موقعیت و جایگاه ممکن رسانده اند اما همچنان برای حفظ قدرت به هر قیمتی تلاش می کنند و این بار علیرغم رد صلاحیت با حمایت از یک یا دو نامزد خاصی که از ابتدا با همین هدف وارد انتخابات شده اند به دنبال حفظ قدرت خواهند بود.


جامعه فوتبال باید به هوشیاری و بیداری مجمع امیدوار باشد، مجمعی که برای خروج از شرایط بحرانی امروز  باید به مدیران توانمند و با سابقه اعتماد کند ، نه گزینه هایی که مهره بازی بازنشسته ها در انتخابات محسوب می شوند.

 

 

دیدگاه‌ها