کد خبر : 1670772 | 07 اسفند 1398 ساعت 16:20 | 29K بازدید | 0 دیدگاه

کابوس رونالدو؛ رکورددار قضاوت در چمپیونزلیگ

فلیکس بریش داور سرشناس آلمانی دیشب با قضاوت دیدار بارسلونا و ناپولی در لیگ قهرمانان، پنجاه و هفتمین دیدار خود در این رقابتها را سوت زد تا رکورد قضاوت در چمپیونزلیگ را به خود اختصاص دهد.

کابوس رونالدو؛ رکورددار قضاوت در چمپیونزلیگ

به گزارش "ورزش سه"، فلیکس بریش 44ساله، دکترای حقوق اهل شهر مونیخ سالها است که بهترین داور آلمان بوده و در رقابتهای مهم جهانی و اروپایی بازیهای مهمی را قضاوت کرده است. از جمله قضاوتهای مهم بریش می‌توان به قضاوت فینال جام ملتهای اروپا و فینال چمپیونزلیگ اشاره کرد.

 

فلیکس بریش دیشب در حالی قدم به استادیوم سن پائولوی شهر ناپل گذاشت تا دیدار بارسلونا و ناپولی را در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان قضاوت کند که می‌دانست بعد از پایان این بازی رکورددار بیشترین قضاوت در این رقابتها خواهد شد. تا پیش از این کیم میلتون نیلسون دانمارکی مثل بریش پنجاه و شش بار در این تورنمنت سوت زده بود. اما نیلسون مدتها است که بازنشسته شده و در نتیجه بریش که حالا با پنجاه و هفت بازی رکورددار قضاوت در چمپیونزلیگ است می‌تواند تا مدتی خیالش از رقبای احتمالی راحت باشد. 

 

1481365

فینال چمیونزلیگ 2017، مهمترین دیداری است که بریش در این رقابت ها قضاوت کرد؛ دیداری که با پیروزی 4-1 رئال مقابل یووه به پایان رسید و بریش در آن، خوان کوادرادو را اخراج کرد.

 

1481366

 بریش در اولین هفته مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل قبل، در دیدار والنسیا برابر یوونتوس، رونالدو را از زمین اخراج کرد؛ تصمیمی که اشک ستاره پرتغالی را درآورد.

 

بریش که اولین دیدار خود در چمپیونزلیگ را در سال 2008 در بازی لیورپول و آیندهوون سوت زده حالا بعد از گذشت 12 سال یکی از بزرگترین داوران اروپا و دنیا است. بریش روز دوشنبه یک روز قبل از بازی بارسلونا و ناپولی از طریق اسکایپ با کریستیانو کاردلی، مربی سابق و از دستیاران سابق مارچلو لیپی گفتگو کرد. کاردلی این روزها بازی‌های اروپایی را برای یوفا آنالیز کرده و وظیفه هدایت داوران چمپیونزلیگ را به عهده دارد. او برای مثال به داوران می‌گوید که در زمان ارسال ضربات کرنر باید مراقب کدام بازیکنان باشند چرا که او می‌داند کدام بازیکنان عادت دارند در محوطه جریمه مانع از حرکت آزاد بازیکنان حریف شوند.

فلیکس بریش اخیرا درباره وضعیت فوتبال و دشواری‌های داوری در این روزها گفته بود:" فوتبال در سال 2020 به مراتب سریع‌تر و فیزیکی‌تر از سال 2008 است. پس ما داورها نه تنها باید آمادگی بدنی بیشتری داشته باشیم بلکه باید به مراتب آماده‌تر وارد یک بازی شویم. من اگر در جریان بازی یک چرخش اشتباه داشته باشم، همگام ماندن با بازیکنانی که در حال دویدن سریع هستند برایم بسیار دشوار می‌شود".

 

دیدگاه‌ها