کد خبر : 1670782 | 07 اسفند 1398 ساعت 14:11 | 32.5K بازدید | 0 دیدگاه

حواشی بازی جنجالی مصر ادامه دارد؛ 

تیتری که مصری ها را دوباره به جان هم انداخت !

مجله اهرام الریاضی با انتخاب یک عکس و استفاده از تیتری جنجالی، تنش های میان هواداران و اعضای دو باشگاه الاهلی و الزمالک را تشدیده کرده است.

تیتری که مصری ها را دوباره به جان هم انداخت !

به گزارش "ورزش سه"، مهم ترین بازی باشگاهی فوتبال مصر به خاطر اتفاقاتی مشابه با اتفاقات ورزشگاه نقش جهان با حکمی جنجالی از سوی کمیته انضباطی فدراسیون این کشور مواجه شد. ماجرا از این قرار است که باشگاه الزمالک یکی از مدعیان اصلی قهرمانی این فصل مصر در بازی این هفته خود برابر رقیب دیرینه به نام الاهلی بنا به دلایلی با تاخیر به ورزشگاه رسید که همین امر باعث می شود تا داور بازی بعد از 30 دقیقه طبق قوانین بین المللی رای به عدم برگزاری بازی و برنده شدن الاهلی بدهد. 


در راستای همین اتفاقات، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مصر باشگاه الزمالک را 3 بر صفر بازنده اعلام کرد و علاوه بر این، باشگاه الزمالک در سه بازی خانگی نیز هوادارانش را در کنارش نخواهد داشت و باید هزار پوند هم جریمه بدهد.


حالا چند روز بعد از این ماجراها مجله اهرام الریاضی عکسی را برای صفحه اصلی خود انتخاب کرده که جنجال زیادی را میان هواداران الاهلی و الزمالک ایجاد کرده است. این عکس مربوط به بازی جنجالی دو تیم است و در واقع این مجله مصری با استفاده از کلمه الرجال (مردها) برای تیم الاهلی و استفاده نکردن از کلمه ای برای توصیف تیم الزمالک که به زمین نیامده بود، به این باشگاه و هوادارانش کنایه سنگینی زده است.

 

1480939


این تیتر باعث دیگری زیادی میان هواداران دو تیم شده و هواداران الاهلی بارها آن را در صفحات مجازی بازنشر کرده اند و این در شرایطی است که استفاده از این تیتر خشم هواداران الزمالک را به همراه داشته است.


در این میان مجید عبدالآتی سرمربی تیم نسبت به جلد واکنش نشان داده است و تاکید کرده که اگر این تیتر و این جلد باقی بماند، یک سقوط تاریخی برای این مجله رخ خواهد داد.


هواداران الزمالک این کار را به نوعی مسخره کردن باشگاه الزمالک دانسته اند. احمد عبدالملک ستاره سابق الزمالک نیز توئیتی در این زمینه منتشر کرده و معتقد است که این کینه قهرمانی الزمالک در دو جام طی فصل گذشته است.

 

1481312


محمد الشرقاوی روزنامه نگار نزدیک به باشگاه الزمالک نیز به این تیتر جنجالی واکنش نشان داده و به عدم حضور باشگاه الاهلی در شهر اسماعیلی اشاره کرده و از بازیکنان الزمالک به عنوان مردان با صلابت توصیف کرده است. احمد مرتضی عضو هیئت مدیره الزمالک نیز گفته که پیگیر این توهین خواهد بود.


البته محمد روزنامه نگار و خبرنویس مجله اهرام ریاضه گفته که این عکس هیچ توهینی به همراه نداشته و از هواداران الزمالک خواسته تا خود آنها جای خالی را پر کنند. او در این زمینه گفته است:« کاری که ما انجام دادیم، نوعی روزنامه نگاری است و هر کس به شیوه خودش تعبیر می کند. این نکته منفی برای روزنامه نگاری نخواهد بود. این یک حربه است و ما نتیجه گیری را به عهده خواننده گذاشته ایم. من از این استفاده کردم و کاری به حکم کمیته انضباطی نداشته ام. هر کس می تواند به صورت منفی یا مثبت در این زمینه نتیجه گیری کند. ما عکس العمل منفی نسبت به باشگاه الزمالک نداریم، برخلاف عده ای که دنبال تفسیر خبر هستند. ما سال گذشته که الزمالک قهرمان شد از تیتری باشکوه برای این تیم استفاده کردیم.»

دیدگاه‌ها