کد خبر : 1670784 | 07 اسفند 1398 ساعت 14:31 | 72.7K بازدید | 0 دیدگاه

سلامتی باید از همه چیز مهم تر باشد

نکونام: همین الان جام را به قهرمان لیگ بدهید

سرمربی تیم فولاد خوزستان عصر امروز در نشست خبری پیش از دیدار برابر شاهین شهرداری بوشهر به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

نکونام: همین الان جام را به قهرمان لیگ بدهید

به گزارش "ورزش سه"، جواد نکونام در این نشست خبری در ابتدا درباره حریف روز آینده گفت: همه می دانید که تیم شاهین بوشهر در تنها دیداری که دور برگشت بازی های لیگ با مساوی کار خود را تمام کرده دیدار برابر شهرخودرو بوده که آن هم 10 نفره بودند! آنها سه برابر پیاپی برابر پیکان و ماشین سازی و نساجی به پیروزی رسیدند. 

 

او در ادامه گفت: ما این تیم را به خوبی آنالیز کردیم و می دانیم که از 4 دیدار 10 امتیاز می گیرد تیم قابل احترام و خوبی است. آنها با توجه به شرایطی که در جدل داشتند الان توانستند خود را بالا بکشند و بی دلیل نیست اگر بهترین تیم شروع نیم فصل دوم هستند. 

 

سرمربی فولادی ها در ادامه به غیبت هواداران تیم خود نیز اشاره کرد: ما باید برابر آنها باهوش و با تمرکز بازی کنیم تا بتوانیم بازی را با کیفیت بالا و پیروزی پشت سر بگذاریم و نیاز داریم به حداکثر توان مان چون متاسفانه هواداران ما نیستند و این شرایط را برای ما سخت کرده است. واقعا ناراحتیم که هواداران مان در ورزشگاه نیستند و ما شدیدا علاقه مند به حضور آنها بودیم و الان هم واقعا متاسفیم که باید بدون آنها به میدان برویم. 

 

نکونام نظر خود درباره تعطیلی رقابت های لیگ به دلیل شیوع ویروس کرونا را نیز این گونه بیان کرد: قبل از اینکه کسی درباره کرونا صحبت کند من گفتم که بازی ها باید تعطیل شود و در این میان اولین نفری بودم که در این باره اظهارنظر کردم. من به فوتبال کاملا فوتبالی نگاه می کنم و به همین دلیل به فکر منافع کسی یا کسانی نیستم که تعطیلی فوتبال به ضررشان است. 

 

او ادامه داد: اصلا ما یک فصل لیگ داشته باشیم چه اتفاقی می افتد؟ اصلا همین الان بیایند و بازی ها را تعطیل و یک تیم را قهرمان کنند واقعا چه می شود؟ سلامتی از همه این چیزها واجب تر است. اگر خدانکرده یک بازیکن یا مربی آلوده به این ویروس شود چه اتفاقی می افتد؟ وقتی می شنویم کسی جانش را بر اثر این بیماری از دست داده واقعا ناراحت می شویم. 

 

سرمربی فولاد در ادامه گفت: البته این را بگویم با توجه به شرایطی که به لطف خدا تیم مان دارد تعطیلی بازی ها به ضرر ماست اما سلامتی انسان ها، بازیکنان، مربیان، خبرنگاران و همه کسانی که درگیر هستند برای من از همه چیز مهمتر است و فکر می کنم تا زمانی که هوا گرم شود لیگ باید تعطیل شود. 

 

او درباره افکار غیرحرفه ای در فوتبال ایران ادامه داد: شما ببینید دو تیم بزرگ پایتخت دو مربی خوب خود را از دست دادند و دو مربی دیگر آمدند. تیم ملی ایران مربی خوب خود را از دست داد، یک مربی دیگر آمد و آن هم رفت. ببینید من دو سال قبل با توجه به شرایط بسیار خوبی که در تیم خونه به خونه بابل داشتم مجبور شدم این تیم را ترک کنم. در نیم فصل پارسال هم نساجی را ترک کردم. در رسانه ها نوشتند نکونام باز هم نیم فصل تیمش را ترک کرد اما من به دلیل شرایط غیرحرفه ای مجبور شدم تیم هایم را ترک کنم. شما الان ببینید هر مربی حرفه ای خارجی که به ایران می آید تا دو ماه حقوقش را نمی گیرد ایران را ترک می کند ولی برای ما مربیان ایرانی تا اتفاقی می افتد انتظار دارند تحمل کنیم. 

 

نکونام در ادامه گفت: ایتالیا را ببینید، این موضوع به اسپانیا، آلمان و انگلیس هم برود همین است و آنها هم لیگ هایشان را تعطیل می کنند. مسلم است که سلامتی بازیکنان برای آنها از همه چیز واجب تر است ولی متاسفانه ما با غیرحرفه ای گری مجبوریم بازی های مان را برگزار کنیم. شما ببینید اگر در بازی های فردا یک بازیکن گلزنی کرد و به مانند باقی بازی ها همگی شادی گل کنند چه می شود؟

 

سرمربی فولادی ها با اشاره به اتحاد فوتبالی ها در روزهای حساس اینچنینی حرف های خود را ادامه داد: الان ما فوتبالی ها باید در کنار هم باشیم و به جان و سلامتی خودمان فکر کنیم. الان لیگ نداشته باشیم چه اتفاقی می افتد؟ ما در این میان میزبانی ها را هم از دست می دهیم. الان داریم بازی ها را برگزار می کنیم که بگوییم اینجا امن است؟ نخیر آنها از ما زرنگ تر هستند و درباره کرونا همه چیز را می دانند. ببینید می آیند فدراسیون و باشگاه های ما را هم جریمه می کنند. ما فکر می کنیم آنها ما را نمی بینند اما مطمئن باشید همه چیز را به خوبی رصد می کنند و همین باعث می شود با ادامه روند شیوع بیماری، میزبانی بازی های ملی را هم از ما بگیرند. 

 

او در ادامه گفت: با تمام احترامی که برای دوستان در سازمان قائل هستم و می دانم چه زحمتی می کشند تا بازی ها را منظم و سر برنامه برگزار کنند اما باید بگویم که الان وقت آن است تا لیگ را تعطیل کنند. همه می ترسند و درباره کرونا حرف می زنند، نه فقط در ایران، در چین، در ایتالیا در اسپانیا و ... ، شما بروید عکس روی جلد روز گذشته روزنامه مارکا را ببینید چه چیزی است. به هرحال همه ترسیده اند و در این باره حرف می زنند. در مجموع امیدواری من این است که بازی ها به خوبی برگزار شود و کسی هم بیمار نشود اما به هرحال باید یک مقدار هم فکر کنیم. 

 

نکونام درباره شرایط تیم خود نیز گفت: همان طور که گفتم شرایط تیمی ما بسیار خوب است و برای بازی فردا هم کاملا آماده ایم. خداراشکر همه بازیکنان مان را به طور کامل در اختیار داریم. تنها مصدوم ما حسن بیت سعید بود که خداراشکر او هم بهبود یافته و قطعا فردا بهترین بازیکنان مان را در ترکیب خواهیم گذاشت. 

 

او در پایان درباره پایین جدولی بودن تیم شاهین بوشهر نیز گفت: در فوتبال هیچ دیداری ساده نیست. هیچ کسی نمی تواند در این باره چیزی بگوید. انتها و ابتدای جدول هم ندارد و به بازیکنان مان هم گفتم که باید به همه بازی ها حتی بازی های تدارکاتی و دوستانه مانند بازی های لیگ نگاه کنند چون که پیروزی در آن بازی ها هم برای من ارزشمند است. فردا بازیکنانم با تمرکز بالا در زمین حضور خواهند یافت و هرگز خودشان را از پیش برنده نمی دانند و به خوبی می دانند باید به مانند همه بازی های بزرگ در این بازی هم با تمام توان حاضر شوند.

دیدگاه‌ها