کد خبر : 1670801 | 07 اسفند 1398 ساعت 15:38 | 8.7K بازدید | 0 دیدگاه

مهاجمانی که از چپ می آیند

دو تقابل ویژه پرسپولیس-شهرخودرو(آنالیز)

پرسپولیس- شهرخودرو؛ این یک بازی بزرگ دیگر از تقابل تیم های بالانشین جدول لیگ است.

دو تقابل ویژه پرسپولیس-شهرخودرو(آنالیز)

به گزارش "ورزش سه"، هرچند لیگ برتر هم تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته اما هنوز خبری از لغو بازیها نیست و یکی از مهمترین بازیهای این چند هفته هم در این مقطع قرار گرفته است؛ پرسپولیس-شهرخودرو، در چند فصل اخیر همیشه یک جدال ویژه بوده و حالا که گل محمدی از شهرخودرو جدا شده و سرمربی پرسپولیس شده، این بازی خاص تر هم شده است. دو نکته فنی را در استانه این بازی مرور می کنیم.

 


1-کامیابی نیا- قاسمی نژاد؛ هافبکی که لب خط نمی ماند


همانطور که در اینفوگرافی سایت یازده می بینید، پرسپولیس در سه بازی گذشته خود(بازی با سپاهان برگزار نشد) 45 درصد مالکیت توپ داشته، در حالی که مالکیت شهرخودرو بالاتر از 62 درصد بوده است. جالب است که در لیگ قهرمانان تقریبا عکس این نسبت میان پرسپولیس و شهرخودرو برقرار بود و این پرسپولیس بود که در دو بازی مقابل دحیل و شارجه 60 درصد یا بیشتر صاحب توپ بود. نکته مهم دیگر اینکه پرسپولیس در سه بازی اخیر خود در مقایسه با چهار بازی آخر شهرخودرو، هم بیشتر شانس گل خلق کرده و هم کمتر به حریف شانس گل داده است. به این ترتیب بازدهی دفاعی و هجومی پرسپولیس با در نظر گرفتن امار مختلف در زمینه های مختلف، در هفته های اخیر از شهرخودرو بالاتر بوده است. چیزی که شهرخودرو را به این بازی امیدوار می کند، فرم خوب این تیم در بازی آخرشان مقابل نفت مسجدسلیمان است. شهرخودرو در این بازی موقعیت های زیادی خلق کرد و تیمی را برد که در اغلب بازیهای بزرگ خود بازنده نبوده است. قاسمی نژاد ستاره شهرخودرو در آن بازی بود؛ بازیکنی که در هافبک چپ بازی را شروع می کند اما مثل ترابی علاقه به زدن به کانال های میانی و مواجهه با هافبک های میانی و مدافعان میانی حریف دارد. کامیابی نیا به عنوان هافبک دفاعی پرسپولیس باید در جریان بازی راه را به شوت ها و حرکات انفرادی قاسمی نژاد ببندد. درست در نقطه مقابل قلب دفاع و خط میانی شهرخودرو باید به فکر مهار ترابی باشند

 

1481328

 


2-نوراللهی-صادقی؛ دو فرمانده، دو پاسور

 

لیدرهای اصلی دو تیم در قلب خط میانی، دو بازیکنی هستند که در فصل جاری از باثبات ترین بازیکنان لیگ هم بوده اند. احمد نوراللهی که کاپیتان دوم پرسپولیس است و در چندین بازی این فصل در غیاب جلال حسینی بازوبند را بسته، نمایش های خوبی در طول فصل داشته و در چند بازی هم تیمش را نجات داده؛ از جمله بازی با پیکان در دور رفت، یا گل سه امتیازی از روی ضربه ایستگاهی مقابل صنعت نفت و البته نجات دروازه در دربی، درست چند دقیقه پس از گل بشار. چنانکه در اینفوگرافی سایت یازده می بینید، نوراللهی 3 گل و یک پاس گل در فصل جاری داشته و صادقی هم یک گل زده است. از نظر تعداد پاس هم دو بازیکن مقایسه شده اند. اکبر صادقی در فصل جاری لیگ برتر 1389 پاس داده که 85 درصد از این پاسها به مقصد رسیده است. نوررالهی 794 پاس داده با دقت 85 درصد. همین تفاوت نشان می دهد که شهرخودرو همچون فصل قبل ایده فوتبال مالکانه را پیگیری می کند اما پرسپولیس با کالدرون و حالا با گل محمدی، کمی از بازی با مالکیت بالا فاصله گرفته است.نمره نوراللهی در سایت یازده تا اینجای فصل 7.24 است و متوسط نمره یازده اکبر صادقی هم 6.97 است. نوراللهی و صادقی مدیریت خط میانی دو تیم را به عهده دارند و یکی از جذابیت های ویژه بازی فردا، تقابل این دو فرمانده است.

 

1481329

دیدگاه‌ها