کد خبر : 1670839 | 07 اسفند 1398 ساعت 17:14 | 14.5K بازدید | 0 دیدگاه

کرونا ویروس و کلاف‌های در هم پیچیده؛

دربی رایگان ایتالیا و اجبار دولت برای تغییر قوانین !

در شرایطی که مقامات سیاسی و ورزشی کشور ایتالیا به دنبال جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به هر شکلی هستند، مهم ترین بازی فصل اسکودتو چالش های دشواری پیش روی آنها قرار داده است.

دربی رایگان ایتالیا و اجبار دولت برای تغییر قوانین !

به گزارش "ورزش سه"، در ایتالیا قانونی برای برگزاری باز ی های فوتبال به صورت رایگان وجود ندارد؛ با این حال مسئولان این کشور در حال بررسی شرایط هستند، تا در صورت امکان بازی فصل اسکودتو میان اینتر و یوونتوس را که پشت درهای بسته در تورین برگزار می شود در دستور پخش تلویزیون قرار بگیرد.

 

یوونتوس و اینتر پشت درهای بسته بازی خواهند کرد، اما سوال این است که آیا این بازی از تلویزیون برای علاقمندان به فوتبال در ایتالیا پخش خواهد شد؟ این فرضیه ای است که برخلاف روند معمول در فوتبال اروپا، حالا دیگر چندان دور از ذهن نیست.

 


آنسا گزارش می دهد که Sky در تلاش است تا حق پخش این بازی را تهیه کند و به صورت رایگان در اختیار بینندگان کانال 8 تلویزیون ایتالیا قرار بدهد؛ شبکه ای که دسترسی به آن رایگان است و نیاز به هزینه ای ندارد.

 

با حکم وزارت ورزش ایتالیا، برگزاری مسابقات ورزشی در این کشور و در شش منطقه تا اول مارس  به دلیل شیوع ویروس کرونا ممنوع اعلام شده است.  در این میان، معاون شبکه اسکای اسپورت می گوید در این شرایط به همدلی و فداکاری همه مردم نیاز داریم و شبکه اسکای هم به نوبه خود این وظیفه را در  دستور کار خود قرار داده است.»
این موضوع البته   با مشکلاتی همراه شده است، که مهم ترین آنها توافق با سازمان لیگ فوتبال ایتالیا و همینطور در نظر گرفتن حقوق مصرف کنندگان و افرادی است که حق پخش بازی ها را خریداری کرده اند. با تمام این ها اما حمایت های زیادی از سوی مقامات ایتالیایی برای پخش رایگان بازی صورت گرفته است.


با این حال این اختراع یا حرکت نوآورانه اسکای اسپورت همچنان با مشکلات زیادی همراه است؛ چرا که همانطور که در سطوح بالا به آن پرداخته شده و رسانه های مختلف ایتالیایی نیز به آن پرداخته اند، قانونی برای پخش رایگان بازی های لیگ وجود ندارد، مگر اینکه دلیل قابل توجیهی داشته باشد و به نظر می رسد شیوع ویروس کرونا که شرایط در ایتالیا را به طور کلی تحت تاثیر قرار داده است، این شرایط ویژه را فراهم کرده است.

 

در واقع مقامات سیاسی و ورزشی فوتبال ایتالیا علاوه بر اینکه می خواهند از حضور هواداران در استادیوم ها جلوگیری کنند، قصد دارند از حضور آنها در مکان های عمومی نظیر بارها، رستوران ها، کافه ها و سایر مکان هایی که مختص پخش بازی های فوتبال هستند، نیز پیشگیری به عمل بیاورند تا علاقمندان فوتبال برخلاف روندی که در فوتبال اروپا وجود دارد و آنها باید بازی ها را خریداری کنند، به صورت رایگان از خانه تماشاگر مهم ترین و حساس ترین بازی فصل ایتالیا شوند و برای همین به دنبال راهی برای تغییر موقت قوانین هستند.
مشکل دیگر تلاش سایر شبکه های معروف ایتالیایی نظیر "رای" برای پخش این بازی است و در این زمینه علاقه ای به بحث دیپلماتیک نیز ندارند و با تمام این شرایط به نظر می رسد که پخش رایگان بازی یوونتوس و اینترمیلان که روز 24 اسفندماه در تورین برگزار خواهد شد، در صورت دخالت نکردن دولت ایتالیا با مشکلات زیادی برای پخش مستقیم روبرو خواهد بود !

دیدگاه‌ها