کد خبر : 1670841 | 07 اسفند 1398 ساعت 17:23 | 51.7K بازدید | 0 دیدگاه

تا اطلاع ثانوی هیچ مسابقه قاره‌ای برگزار نمی‌شود

ادعای عجیب نایب رییس عربستانی AFC

عبدالخالق مسعود نایب رییس کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا حرف‌های تازه‌ای را درباره تهدید مسابقات فوتبال این قاره توسط ویروس کرونا مطرح کرده است.

ادعای عجیب نایب رییس عربستانی AFC

به گزارش “ورزش سه” و‌ به نقل از منابع عربی عبدالخالق مسعود در گفت و گویی بلند با الاقتصادیه درباره شیوع کرونا و تاثیر آن بر ادامه رقابت‌های فوتبال در سطح قاره‌ای به نکته جالبی اشاره کرده و می‌گوید: به دلیل ترس از شیوع ویروس حتی جلسات داخلی کمیته‌های مختلف ای اف سی برگزار نمی‌شود و اعضا از طریق ایمیل و وسایل الکترونیکی با هم در تماس‌اند.

 

به گفته او همه توافق کرده‌اند که هیچ مسابقه‌ای در سطح آسیا برگزار نخواهد شد مگر آنکه ویروس کرونا کنترل شده باشد. این مهم ترین حرف مسعود در این گفت و‌ گو است.

 

این در شرایطی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل تعهد به اسپانسرها به سختی می‌تواند زیر بار لغو کل فصل برود و به نظر می‌رسد راه حل جایگزین مثل تعویق بازی‌ها در دستور کار کمیته مسابقات قرار دارد. به گفته عبدالخالق مسعود تصمیم کمیته مسابقات شامل همه مسابقات از جمله رقابت‌های مقدماتی جام جهانی است که در فروردین و در دو فیفا دی جداگانه قرار است برگزار شود.

او در ادامه می‌گوید: امیدوارم خدا همگان را از این بیماری دور بدارد و این ویروس سریع‌تر ریشه کن شود. فعلا تصمیم بر این است که با توجه به خطر این بیماری هیچ مسابقه‌ای برگزار نشود و البته کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز با برگزاری مسابقات بدون حضور تماشاگران مخالف است چرا که هواداران اساس مسابقات ورزشی را تشکیل می‌دهند.

 

نکته مورد اشاره دیگر عبدالخالق دشواری سفر به کشور‌ها در شرایط فعلی است. او می‌گوید: باید  اینکه تیم‌ها برای رفت و آمد به کشورها چه سختی متحمل می‌شوند را نیز مورد توجه قرار دهیم. از طرفی برخی کشورها درگیر شیوع ویروس کرونا هستند و سفر کردن به آنجا کار نادرستی محسوب می‌شود. به گفته او در حال حاضر چین، ایران، کره جنوبی و تایلند درگیر ویروس کرونا هستند. در عین حال یک مشکل دیگر هم این است برخی دیگر از کشورها نیز حاضر به پذیرفتن میزبانی تیم‌های این کشورها نیستند چرا که این میزبانی را مخاطره آمیز ارزیابی می‌کنند.

 

روز گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا بالاجبار بازی دو تیم القادسیه کویت و ظفار عمان را به تعویق انداخت چرا که کویت اعلام کرده تا دو هفته هیچ رقابت ورزشی در این کشور برگزار نخواهد شد. هم‌چنین لیگ ژاپن و لیگ کره نیز به تعویق افتاده شده تا فوتبال آسیا شرایط جدیدی نسبت به گذشته تجربه کرده باشد.

دیدگاه‌ها