کد خبر : 1670844 | 07 اسفند 1398 ساعت 17:31 | 8.5K بازدید | 0 دیدگاه

فانتزیست های سپاهان مقابل دفاع 5 نفره ذوب

دو تقابل ویژه دربی اصفهان (آنالیز)

دربی اصفهان این بار یکی از تاکتیکی ترین بازیهای هفته خواهد بود.

دو تقابل ویژه دربی اصفهان (آنالیز)

به گزارش "ورزش سه"، بازی ذوب آهن-سپاهان این بار درحالی برگزار می شود که سپاهانی ها در شوک ماجراهای بازی با پرسپولیس و احتمال بازنده اعلام شدن در آن مسابقه، نیاز شدید به سه امتیاز دربی دارند و ذوب آهن هم مقابل استقلال نشان داد که در فاز دفاع پیشرفت کرده است. با هم دو تقابل ویژه دربی اصفهان را مرور می کنیم.

 


1-سروش-بوحمدان؛
هر دو دفاعی، هر دو هجومی
در اینفوگرافی سایت یازده، عملکرد سروش رفیعی هافبک هجومی سپاهان و بوحمدان هافبک دفاعی ذوب آهن در سه بازی گذشته مقایسه شده است. بوحمدان تعداد پاس های بیشتری داشته که این هم طبیعی است چون نزدیک ترین هافبک ذوب آهن به مدافعان این تیم است و سروش جلوتر بازی می کند. سروش که علاقه به دادن پاس های آخر دارد، 3 پاس کلیدی داده و دو شوت هم زده که یکی از این شوت ها در چارچوب بوده است. بوحمدان هم که یکی از شوتزن ترین هافبک های دفاعی ایران است، 5 شوت در این سه هفته اخیر زده، هرچند هیچ یک از این شوت ها در چارچوب نبوده است. هر دو بازیکن 5 تکل موفق را در این سه هفته انجام داده اند. نکته جالب درباره سروش اینکه او با جثه نه چندان درشت، علاقه به درگیری های تن به تن و توپ گیری و انجام تکل هم دارد. سروش که نزدیک به فوروارد بازی می کند، در سه هفته اخیر یک دریبل موفق هم نداشته اما بوحمدان یک دریبل زده است. در بازی فردا سروش و بوحمدان بارها دوئل های مستقیم خواهند داشت و نتیجه این نبردها در سرنوشت بازی موثر خواهد بود. دو هافبکی که هم در حمله موثر هستند و هم علاقه به دفاع کردن دارند. سروش که با جدایی از شهرخودرو و پیوستن به سپاهان، پیشرفت کرده، نمره متوسطش در سایت یازده در سه هفته اخیر 6.83 است و بوحمدان 6.73.

 

1481362

 

2-پنج دفاع مقابل ماشین هجومی زردها؛
کلید در دست مدافعان کناری

مقایسه عملکرد ذوب آهن و سپاهان در 4 هفته اخیر(سپاهان 3 بازی انجام داده)، نشان می دهد که در بازی فردا باید منتظر چه شکلی از بازی باشیم. سپاهان تقریبا در تمام ایتم های «با توپ»، اعداد بالاتری را ثبت کرده؛ چه در تعداد پاس، مالکیت و شانس گل. فقط در تعداد کل شوت ها ذوب آهن بهتر بوده، اما در شوت در چارچوب باز هم آمار سپاهان بالاتر بوده است. ذوب آهن که مقابل صنعت نفت با آرایش 1-4-1-4 بازی کرده بود، مقابل استقلال 1-4-5 ارنج شد و درحالی بازی را باخت که یک گل افساید خورد و آن گل، اولین ضربه استقلال در چارچوب بود. ذوب آهن مقابل استقلال نسبتا در برنامه های دفاعی خود موفق بود و به همین دلیل احتمالا مقابل سپاهان هم با همین آرایش به میدان خواهد رفت. به این صورت که وفا هخامنش، نژادمهدی و محمدزاده سه مدافع میانی خواهند بود و دو پیستون کناری هم: محمدی مهر و ابراهیم زاده. این 5 ضلعی که جلوتر از خود بوحمدان را به عنوان اولین فیلتر دفاعی می بینند، باید مقابل 5 نیروی هجومی سپاهان مقاومت کنند. یعنی: حسینی، محبی، سروش رفیعی، نورافکن و شهباززاده(قربانی). جدال بدنه دفاعی ذوب آهن و نیروهای هجومی سپاهان بسیار کلیدی خواهد بود. انتظار می رود دو مدافع کناری سپاهان، برای خراب کردن سازماندهی ذوب آهن، نفوذهای زیادی در جریان بازی داشته باشند.

 

1481363

دیدگاه‌ها