کد خبر : 1670960 | 08 اسفند 1398 ساعت 11:09 | 31.8K بازدید | 0 دیدگاه

کریمی برگشت، گلیج طلایی شد و محمدیان آماده است

رقابت داغ 97 کیلویی های کشتی آزاد(عکس)

در وزنی که تیم ملی کشتی آزاد ایران هنوز دارای سهمیه المپیک هم نشده، رقابت جذابی بین چند مدعی شکل گرفته است.

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقات جهانی 2019 نتوانست با حضور علی شعبانی به سهمیه المپیک وزن 97 کیلوگرم دست پیدا کند، حالا یکی از دغدغه های تیم ملی اعزام آماده ترین نفر به مسابقات کسب سهمیه و بعد از آن هم المپیک است. 


در این وزن شلوغ و پرمدعی، رضا یزدانی با عدم شرکت در جام تختی نشان داد که دیگر توانی برای رقابت جهت حضور در المپیک ندارد. همچنین علی شعبانی که این روزها در اردوی تیم ملی هم حاضر است، با توجه به حذف از مسابقات جهانی 2019 شانس چندانی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی تیم ملی نخواهد داشت.


از سوی دیگر علیرضا کریمی که دچار مصدومیت شدیدی شده بود، با تلاش پزشکان خیلی خوب خودش را به تمرینات رسانده و این روزها در کنار سایر نفرات به صورت جدی تمریناتش را دنبال می کند. البته او هنوز هم احتیاط را در دستور کار دارد.

 

1481578

 

1481576


مجتبی گلیج هم که قهرمان امیدهای جهان در سال 2019 شده بود، به مسابقات قهرمانی آسیا هم اعزام شد و با طلا برگشت. او حالا یکی از مدعیان این وزن محسوب می شود که شکستی هم در کارنامه نداشته است.


همچنین باید محمدحسین محمدیان را در نظر داشته باشیم که به نظر می رسد با توجه به درخشش در تورنمنت ایتالیا و شکست دادن کایل اسنایدر حالا گزینه اصلی برای اعزام به مسابقات کسب سهمیه در قاره آسیا باشد. 

 

1481577


در صورتی که سهمیه هم توسط هر یک از این 3 نفر به دست بیاید، بازهم برای اعزام یک نفر به المپیک کلاف سردرگمی وجود دارد. باید کادرفنی به تدریج با قرار دادن آزمون های مختلف پیش روی این آزادکاران مدعی 97 کیلو تصمیم نهایی خود را بگیرد. 


عکس ها: فدراسیون کشتی

دیدگاه‌ها