کد خبر : 1670963 | 08 اسفند 1398 ساعت 11:36 | 8.7K بازدید | 0 دیدگاه

میشو – نکونام؛ جدال متخصصین فوتبال واکنشی(آنالیز)

تیم‌های فولاد خوزستان و شاهین بوشهر باید از ساعت ۱۶ در ورزشگاه فولادارنا به مصاف هم بروند.

میشو – نکونام؛ جدال متخصصین فوتبال واکنشی(آنالیز)

به گزارش ورزش سه، فولاد برای حفظ شانس کسب سهمیه آسیایی نیاز به سه امتیاز این مسابقه دارد اما شاهین در نیم‌فصل دوم احیا شده و با سه برد از سه بازی و کسب 10 امتیاز از 12 امتیاز ممکن امیدوار است روند پیروزی هایش را ادامه دهد. 

 

 

ضدحمله علیه ضدحمله

 

همانطور که در اینفوگرافی سایت یازده میبینید، هر دو تیم در هفته های اخیر مالکیت توپ کمتری نسبت به حریفانشان داشته اند. امار عملکرد دو تیم نشان می‌دهد، فولاد هم در خلق شانس گلزنی و هم در دفاع از دروازه اش موفق تر از تیم بوشهری بوده. تیم نکونام نشان داده در اجرای ضدحمله و استفاده از ضربات شروع مجدد تیم زهرداری است. شاهین اما با فوتبالی پرریسک‌تر هم شوت بیشتری به سمت دروازه حریفان داشته و هم شانس گل و موقعیت شوتزنی بیشتری در اختیار حریف قرار داده؛ آماری که نقش پررنگ ماکسیم دروازه‌بان گرجستانی را در موفقیت های اخیر شاهین نشان میدهد. ماکسیم در هفته هفدهم و در برابر شهرخودرو یک کلین شیت ثبت کرد و در مجموع سه بازی بعدی از 22 شوت در چارچوب حریفان 19 شوت را مهار کرد و این بار تقابل جذابی در برابر پریرا گلزن برزیلی فولاد خواهد داشت.

 

1481583

 

 

بیت‌سعید-مالکی؛ هافبک‌های گلزن 

 

7 گل از 16 گل این فصل شاهین توسط حسین مالکی به ثمر رسیده و رودررو شدن او و بیت سعید تقابل دو هافبک هجومی خلاق فوتبال جنوب ایران است. بیت سعید که تجربه بازی در پست هافبک هجومی مرکزی و وینگر را دارد در جریان بازی جابجایی زیادی دارد و متخصص بازی بین خطوط دفاعی حریف و فصاهای فشرده است. مالکی هم با توجه به شکل بازی شاهین و ضدحمله های سرعتی به موقع خودش را در  موقعیت گلزنی قرار میدهد و توانسته بهترین گلزن و پاسور تیم‌اش در این فصل باشد. بر اساس آمار سایت یازده، متوسط آمار عملکرد بیت سعید و مالکی بسیار نزدیک است و هر دو نقش محوری در طراحی حملات تیم‌شان دارند و هم در تعداد شوت و هم در تعداد پاس کلیدی تفاوت چندانی با هم نداشته اند، اما مالکی توانسته خودش را بیشتر در موقعیت گلزنی قرار دهد و در تعداد بازی کمتر نسبت به شماره 7 فولاد عملکرد بهتری در گلزنی داشته است. نمره بیت سعید تا اینجای فصل از سایت یازده 6.86 بوده و متوسط نمره یازده مالکی هم 6.98 است. مالکی و بیت سعید نبض حملات تیم هایشان را دراختیار دارند و یکی از جذابیت های بازی امروز رودررویی این دو بازیکن است، البته اگر بیت سعید با توجه به مصدومیت اخیرش از ابتدا در ترکیب تیمش قرار بگیرد.

 

1481582

دیدگاه‌ها