کد خبر : 1671076 | 08 اسفند 1398 ساعت 18:42 | 19.8K بازدید | 0 دیدگاه

باخت غافلگیرکننده با مالکیت 74 درصدی

سه نکته فنی از گل‌گهر-استقلال(آنالیز)

استقلال سه امتیاز حیاتی را در سیرجان از دست داد تا از کورس قهرمانی دور شود.

سه نکته فنی از گل‌گهر-استقلال(آنالیز)

به گزارش "ورزش سه"، بازی گل گهر-استقلال یک نقطه عطف کلیدی در طول فصل، برای هر دو تیم بود. گرفتن سه امتیاز این بازی، گل گهر را از منطقه خطر دور می کرد و پیروزی استقلال، این تیم را در کورس قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی نگه می داشت. مسابقه ای که سرانجام پیروزی حیاتی در آن برای گل گهر به دست آمد. سه نکته فنی این بازی را بررسی می کنیم.

 

 

1- آمار به کمک استقلال نیامد

 

استقلال در نیمه اول دوفرصت گل خلق کرد و در نیمه دوم هم چهار شانس گل دیگر داشت اما در ضربات آخر موفق نبودند. استقلال 74 درصد هم مالکیت توپ داشت و آمار مجزای نیمه اول و نیمه دوم در سایت یازده نشان می دهد که استقلال در نیمه دوم در مالکیت توپ هم پیشرفت کرد؛ اما این پیشرفت کمکی به فرار از شکست نکرد. جلالی که در چند بازی از 3 مدافع میانی استفاده کرده بود، این بار مقابل استقلال با آرایش 2-4-4 بازی کرد اما مهم این بود که هر دو مهاجم گل گهر یعنی منشا و شاکری در فاز دفاع مشارکت فعال داشتند و در اغلب دقایق که استقلال صاحب توپ بود، این دو مهاجم در لاک دفاعی گل گهر بودند. تیم جلالی در نیمه دوم در چند صحنه زهردار نشان و دو فرصت گل هم خلق کرد که یکی از این دو فرصت تبدیل به گل شد تا شوک بزرگی به رقبای گل گهر در پایین جدول وارد شود.

 

1481727

 

1481728

 

 

 

 

2-درخشش مدافعان گل گهر، روز بد دفاع های استقلال

 

کلید اصلی پیروزی استقلال مقابل ذوب آهن، درخشش حسینی گلر استقلال و سه مدافع این تیم بود. در صحنه گل اول استقلال به ذوب آهن، روزبه چشمی با ضربه سر توپ را به تیر دروازه زد و در برگشت، دانشگر دروازه ذوب آهن را باز کرد. این بار و در سیرجان، اغلب نیروهای دفاعی استقلال نمایش خوبی نداشتند. چنانکه در تصویر نمرات سایت «یازده» به بازیکنان استقلال را می بینید، فقط علی کریمی نمره بالاتر از 7 در این بازی گرفته است. در میان مدافعان استقلال، ضعیف ترین عملکرد را «بودوروف» داشت که یک ارور بزرگ هم داشت و پس از همان اشتباه بزرگ، گل گهر یک فرصت تک به تک با حسینی را به دست آورد. در نقطه مقابل دو مدافع میانی گل گهر یعنی حسینی و ابراهیمی، هر دو یک نجات دروازه در جریان بازی داشتند و نقش ویژه ای در پیروزی مهم گل گهر پیدا کردند. بشاگردی گلر تیم جلالی هم با عملکرد درخشانی که داشت، با نمره 7.9 از سایت یازده، بهترین بازیکن میدان شد.

 

 

1481730

 

1481731

 

 

 

3-درخشش منشا-شاکری در مالکیت 26 درصدی

 

همانطور که در نکته اول گفته شد، دو مهاجم گل گهر مشارکت فعالی در فاز دفاع داشتند اما این موضوع، زهر عملکرد این دو مهاجم در فاز حمله را کم نکرد. حالا مشخص شده که تصمیم کادرفنی و مدیریتی گل گهر در نقل و انتقالات زمستان برای جذب شاکری و منشا چقدر به سود این تیم شده است. امروز منشا یک پاس گل داد و سه پاس کلیدی هم داشت و نمره خوب 7.4 را از سایت یازده گرفت. شاکری هم 3 شوت زد که دو تا از این شوت ها داخل چارچوب بود. در مجموع زوج خط حمله گل گهر نمایش خوبی داشتند. در اینفوگرافی سایت یازده، مجموع عملکرد منشا و شاکری در بازی امروز را می بینید. اینکه گل گهر فقط 26 درصد از زمان بازی را مالک توپ بود اما هر دو فوروارد تیم زهردار نشان دادند، توانایی شاکری و منشا را نشان می دهد.

 

 

1481729

 

دیدگاه‌ها