کد خبر : 1671180 | 08 اسفند 1398 ساعت 22:45 | 19.1K بازدید | 0 دیدگاه

خوشحالم الهامی به حقش رسید

افاضلی:دوست داشتم شجاعی فردا بازی کند

تیم فوتبال پارس جنوبی باید فردا در دیداری خانگی به مصاف تیم تراکتور تبریز برود.

افاضلی:دوست داشتم شجاعی فردا بازی کند

به گزارش "ورزش سه"، هومن افاضلی سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی جم درباره دیدار با تراکتور اینچنین گفت: تراکتور یکی از بهترین و پر پتانسیل‌ترین تیم‌های لیگ برتر است با توجه به بازیکنانی که دارد و سبکی که فوتبال بازی می‌کند. امکانات خوبی در زمین و به خصوص بخش هواداری دارند، یکی از بهترین تیم‌های لیگ برتر هستند و رابطه‌شان در جدول این موضوع را تایید می‌کند. اینکه شرایط فردای تراکتور چگونه است را وضعیت و نحوه بازی ما، آن‌را مشخص خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه من هم دوست دارم تیمم فوتبال خوبی بازی کند، فکر می‌کنم دیدار جذابی باشد که دو تیم مایل به انجام بازی زیبا هستند، بزرگترین افسوس ما عدم حضور تماشاگران است. ما سه بازی خارج از خانه را انجام دادیم و تماشاگری نداشتیم، بعد از مدت‌ها که برمی‌گردیم تا بازی خانگی انجام بدهیم، حال از وجود هواداران مان محرپمیم، اگر چه مساله‌ای است باید بپذیریم، چرا که سلامتی مردم از همه چیز واجب‌تر است.


افاضلی ادامه داد: من به خوبی به تقویم لیگ برتر واقفم و می‌دانم با توجه به بازی‌های ملی و شروع سال آینده لیگ، وقتی برای وقفه ندارد اما فکر می‌کنم همه این موضوعات درباره جان انسان‌ها بی ارزش است، ما هرچقدر که بخواهیم درباره فوتبال و اهمیت آن صحبت بکنیم، نمی‌توانیم درباره این بگوییم که جان یک انسان ارزشش را دارد که این کار را بکنیم، فکر می‌کنم همه ورزشکاران نیز در معرض خطر هستند.

 

وی همچنین گفت: چه کادرفنی، چه کادر پزشکی، تدارکات و هر نفری که همراه تیم سفر می‌کند همه در خطر هستند یا می‌توانند عاملی برای انتقال این مسأله از جایی به جای دیگر نیز باشند.. من فکر می‌کنم که ما هم باید تبع باشیم و هیچ چیز اولوستش از سلامت مردم بالاتر نیست.

 

افاضلی همچنین گفت: آقای سهیل مهدی را خیلی سال است که می‌شناسم و می‌دانم آدم توانمندی است و این مسأله فقط به ایشان باز نمی‌گردد و یک تصمیم هیات رییسه فدراسیون و حتی بالاتر از فدراسیون باید اتخاذ بشود. اما این واقعیت را باید بپذیریم که تاخیرهای زیادی داشتیم. در شروع لیگ بحث بلیط فروشی و گیت‌های الکترونیکی بود که باعث شد لیگ چهار هفته تاخیر بیفتد، مسائل دیگری نیز بود که تاخیری بوجود بیاید. حتی بازی‌های جام باشگاه‌های آسیا نیز باعث جابه‌جایی یک هفته ای شد.

 

وی ادامه داد:اکنون نیز این داستان را داریم، در نیم فصل نیز بیش از یک ماه بخاطر بازی‌های تیم ملی امید وقفه طولانی داشتیم. فکر می‌کنم هر مرجع یا گروهی تصمیم می‌گیرد اولویت انسانی و سلامتی انسان‌ها از همه چیز مهم‌تر است. ما ربات نیستیم و مثل بقیه آدم‌های مملکت هستیم. ما هم این حق را داریم که به فکر سلامتی خودمان و خانواده‌های مان باشیم، اجازه تمرین در خیلی از جاها نمی‌دهند، در استادیوم تماشاگر راه نمی‌دهند اما بازیکن باید این خطر را بپذیرد، من فکر می‌کنم بیش از این ریسک است.

 

افاضلی همچنین گفت: به جای اینکه ببینیم دیگران چه کرده‌اند باید تمرکز روی کار خودمان باشد و باید به فکر بازی‌های خودمان باشیم . باید سعی کنیم در هر بازی به چیزهایی که می‌خواهیم برسیم و طبیعتاً در این شرایط با توجه به اینکه چندین بازی شش امتیازی مقابل حریفان مستقیم خود پشت سرگذاشته‌ایم، حالا آنها باید باهم بازی دارند، باید صبور باشیم و با تفکر روی بازی‌های خودمان تمرکز کنیم. اگر کارهای خودمان را خوب انجام بدهیم، فکر می‌کنم نیاز نیست که ببینیم بقیه چه کاری انجام داده‌اند.

 

وی درباره عملکرد ساکت الهامی و تقابل با این مربی جوان ، غیبت شجاعی نیز گفت: من خیلی سال است آقای شجاعی را می‌شناسم، از زمانی که ایشان بازیکن جوانان سایپا بود او را می‌شناختم. فوتبالیست بسیار قابلی است و دوست داشتیم فردا در زمین بازی بکند برای اینکه فوتبال است و بودن مسعود کیفیت های خاصی و جلوه‌های ویژه خودش را دارد. متاسفانه آقای شجاعی نمی‌تواند بازی کند. آقای الهامی هم خیلی سال است که می‌شناسم از زمانی که پاس بازی می‌کرد. خوشحالم آقای الهامی پس از سال‌ها به حقش رسید و فرصت خوبی برای نشان دادن توانی‌هایش دارد و البته این توانایی‌ها را نیز نان داده است. مربیان جوان تفکرات جدید به فوتبال می‌آورند و باعث می‌شود که تیم‌ها کیفیت متفاوتی نشان بدهند.

 

وی همچنین گفت: امیدوارم ایشان در کارش موفق باشد و سالیان سال به عنوان مربی حاضر باشد و بتواند چیزایی جدید به فوتبال ما بدهد. هر دو فردا دوست داریم که تیم‌های خود را موفق بکنیم که این محدود به نود دقیقه است و پس از آن رفاقت باقی می‌ماند.

 

وی همچنین گفت: در نامه‌ای که منتشر شده و البته صحت و سقم آن‌را نمی‌دانم، مثل اینکه پنج بار مکاتبات انجام شده است. قطعا فیفا در این مسأله مصر خواهند بود و تا زمانیکه تغییرات در اساسنامه اعمال نشود، فدراسیون نخواهد پذیرفت که انتخابات جنبه رسمی داشته باشد. فکر می‌کنم تغییراتی که در اساسنامه باید اعمال شود بسیار کلیدی است که خیلی می‌تواند به رشد فوتبال ما کمک کند. به نظر من اینکه مثلا کمیته اخلاق رای انتخاب مجمع بگیرد به جای اینکه رئیس آن‌را انتخاب کند،  خیلی اتفاقات خوبی در پی خواهد داشت.

دیدگاه‌ها