کد خبر : 1671182 | 08 اسفند 1398 ساعت 23:15 | 30.8K بازدید | 0 دیدگاه

دی‌بروین، میراث بزرگ گواردیولا در سیتی

کوین دی‌بروین، ستاره بلژیکی منچسترسیتی دیشب در مقابل رئال مادرید مرد اول میدان بود و با یک گل و یک پاس گل مهمترین نقش را در پیروزی مهم شاگردان گواردیولا بازی کرد.

دی‌بروین، میراث بزرگ گواردیولا در سیتی

به گزارش "ورزش سه"، پیروزی دیشب منچسترسیتی مقابل رئال مادرید در برنابئو مطمئنا تا مدتها در خاطره هواداران سیتی زنده خواهد بود، پیروزی‌ای که بزرگترین شب آنها در تاریخ لیگ قهرمانان بود و یک قهرمان بزرگ داشت: کوین دی‌بروین.

 

1481905

 

در این روزها که در لیگ برتر لیورپول مشغول حکمرانی است خیلی‌ها فراموش می‌کنند که کوین دی‌بروین در این فصل و به خصوص در هفته‌های اخیر با پیراهن سیتی چقدر درخشان بازی کرده است. او دیشب در برنابئو فرصت پیدا کرد تا نگاه‌ها را از فاصله 22 امتیازی لیورپول با نزدیک‌ترین رقیبش در لیگ برتر دور کرده و متوجه درخشش استثنایی خود کند. ستاره بلژیکی پاس گل اول سیتی را داد و سپس از روی نقطه پنالتی دومین گل تیمش را زد و در جریان بازی هم عملکردی بی عیب و نقص داشت.

 

نقش پپ گواردیولا در کشف دی‌بروین و تبدیل او به یک ستاره بی چون و چرا غیر قابل انکار است. زمانی که پپ به اتحاد آمد دی‌بروین هافبکی بود مستعد که اخیرا در رادار استعدادیابهای سیتی قرار گرفته بود. سیتی برای خرید او 55 میلیون پوند پرداخت کرده بود اما دی‌بروین در انگلیس بیشتر به عنوان بازیکنی بلژیکی شناخته می‌شد که در چلسی ناکام شده و توسط تیم لندنی دور ریخته شده بود.

 

1481907

 

گواردیولا اما با دادن دو وظیفه به دی‌بروین از او یک ستاره تمام عیار می‌سازد. اولین وظیفه دی‌بروین بازی‌سازی در مرکز میدان، حرکت به  سمت کناره‌های زمین و سپس ورود به محوطه جریمه برای فشار آوردن به خط دفاعی حریف است. اما درخشش او در انجام این وظیفه نباید باعث شود که به سانترهای درخشان این وینگر بلژیکی بی‌توجه باشیم.

 

دی‌بروین در فصل جاری لیگ برتر 16 گل ساخته و بعضی توپهایی که روانه محوطه جریمه حریفان کرده آنقدر زیبا بوده‌اند که به نظر می‌رسد قوانین فیزیک را نقض کرده و خود را به بهترین نقطه ممکن می‌رسانند.

 

1481906

 

 

دیدگاه‌ها