کد خبر : 1671301 | 09 اسفند 1398 ساعت 17:17 | 17.4K بازدید | 0 دیدگاه

در نشست خبری بازی با واتفورد

کلوپ: مضطرب نیستیم ولی کرونا را جدی گرفته ایم

یورگن کلوپ سرمربی لیورپول در نشست امروز خود گفت که ویروس کرونا را کاملا جدی گرفته اند و اینکه توصیه های پزشکان را به کار می گیرند.

کلوپ: مضطرب نیستیم ولی کرونا را جدی گرفته ایم

به گزارش "ورزش سه"، ویروس کرونا که دسامبر گذشته در چین باعث بحران ملی در این کشور شد، حالا به کشورهای دیگر نیز سرایت کرده است. از کشور خودمان ایران گرفته تا کشورهای اروپایی مثل ایتالیا و اسپانیا حالا درگیر این ویروس هستند.

در سری آ چند بازی هفته گذشته به تعویق افتاد و حتی دربی ایتالیا بین یووه و اینتر نیز یکشنبه بدون تماشاگر برگزار خواهد شد. امروز باشگاه نیوکاسل نیز اعلام کرد که دست دادن پیش از شروع تمرینات منع شده است.

 

 

1461409

 

 

یورگن کلوپ سرمربی لیورپول در نشست خبری بازی با واتفورد با سوالات زیادی در مورد کرونا روبرو شد. لیورپول تابستان چند بازی تدارکاتی در آسیا پیش رو دارد که ممکن است به دلیل کرونا لغو شوند.

کلوپ در این رابطه گفت:« هنوز چیزی مشخص نیست و به این موضوع فکر نکرده ایم. البته از دپارتمان پزشکی باشگاه تمام اطلاعات لازم به ما داده می شود.

با این حال بهتر است در نشست های خبری که شما به اینجا می آیید، با یکدیگر دست ندهیم هرچند که از این فاصله دو متری که من با شما دارم، اگر مشکلی داشته باشید، احتمالا نمی توانم مانع سرایتش بشوم و در مصاحبه های خارج از سالن حتی فاصله من با شما خبرنگاران کمتر نیز است.

معتقدم باید کرونا را جدی بگیریم ولی نگران و مضطرب نیستیم. البته نمی توان مانع همه چیز شد. این مشکلی مربوط به فوتبال نیست و یک بحران عمومی و در ارتباط با جوامع است. چیزی که بین همه ما مشترک است و معتقدم همه باید در این مقطع نسبت به آن فکر کنیم و آگاه باشیم.»

 

 

1473428

 

 

کلوپ ادامه داد:« امیدوارم پزشکان و افرادی که از ما باهوش ترند، راهی برای مقابله با این ویروس پیدا کنند. واضح است که این یک معضل بزرگ است و تاکنون با آن روبرو نبوده ایم. امیدوارم این قضیه هرچه زودتر به سرانجام برسد اما تا آن روز باید آن را جدی بگریم و از انجام کارهای معمول خودداری کنیم. مثل زمانی که آنفولانزا شیوع پیدا کرده بود.

ما هم نمی توانیم متفاوت با بقیه باشیم و باید مراقبت های لازم را انجام دهیم. البته به بازیکنان نگفته ایم که باهم دست ندهند. می دانیم که باید محیط های تمرین و رختکن را ضدعفونی کنیم و دست های مان را خوب بشوریم ولی این کفایت می کند؟ هنوز نمی دانیم.»

 

احتمال لغو بازی ها:« تاکنون کسی به ما نگفته که قرار است بازی ها لغو شوند یا به تعویق بیفتند؛ پس تا زمانی که چیزی اعلام نشود، ما به فوتبال بازی کردن ادامه خواهیم داد. در انگلیس این قضیه را باید جدی گرفت ولی نیاز به نگرانی بیش از حد نیست. در دیگر نقاط دنیا مشکل جدی تر است و امیدوارم راهی برای حل این بحران در آن مناطق پیدا شود.»

 

دیدگاه‌ها