کد خبر : 1671343 | 09 اسفند 1398 ساعت 20:05 | 17.5K بازدید | 0 دیدگاه

اولین پیروزی برابر تیم مدعی قهرمانی

پارس جنوبی؛ افاضلی دورتموند را دوباره می‌سازد

سرمربی پارس جنوبی یکی از مهمترین امتیازات فصل را برابر مدعی قهرمانی از آن خود کرد تا به وعده بقای این تیم نزدیک شود.

پارس جنوبی؛ افاضلی دورتموند را دوباره می‌سازد

به گزارش "ورزش سه"، بعد از دو هفته جدال در خارج از خانه، پارس جنوبی در شرایطی از مهمان قدرتمند خود پذیرایی کرد که با توجه به معضل ویروس کرونا، قادر به سود بردن از حمایت ویژه هوادارانش نبود.

 

هومن افاضلی که بعد از پایان کار در لیگ دسته اول و هدایت کارون اروند خرمشهر، نیم فصل دور از فوتبال قرار داشت، در نیم فصل دوم در شرایطی هدایت پارس جنوبی را عهده‌دار شد که مشکلات مالی و بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی یک چالش بزرگ پیش پای او محسوب می‌شد. افاضلی اما با ادعای بزرگ بقا پا به این چالش گذاشت و توانست خیلی زود فرم مدنظر تاکتیکی خود را در جمع طلایی‌پوشان به اجرا بگذارد و آنها از حیث در اختیار داشتن توپ و برنامه ریزی در دو فاز دفاعی و تهاجمی یکی از برترین‌ تیم های در خطر سقوط لقب گیرند و همین عامل امیدواری برای بقا را در نزد آنها افزایش داد.

 

پارس جنوبی که طی دو هفته اخیر در خارج از خانه به مصاف حریفان رفته بود، امیدوار بود در بازگشت به جم و حمایت هواداران در جدال سخت مقابل تراکتور مدعی شرایط را به سود خود کند اما مشکل ویروس کرونا و دستورالعمل برای ممنوعیت حضور هواداران، این امیدواری را برای آنها کاهش داد. افاضلی اما در نشست خبری روز گذشته خود پیش از جدال با تراکتور نیز یک ادعای بزرگ مطرح کرد و با تمجید از شاگردانش آنها را در قواره پیروزی در این بازی نامید تا بتوانند مسیر بقا را دنبال کنند.

 

طلایی پوشان جمی در روزی که تراکتور با توقف سپاهان و استقلال امیدوار بود بتواند شانس دستیابی به رتبه مناسب و تثبیت جایگاه خود برای دنبال کردن رقابت قهرمانی را دنبال کند اما یک معجزه بزرگ داشت و حریف سرشناس خود را با شکست بدرقه کرد.

 

پارس جنوبی در این دیدار توانست بعد از 5 بازی ناکامی برای دستیابی به پیروزی مقابل حریف، حتی در فصلی که به عنوان شگفتی ساز لیگ برتر شناخته شدند، به اولین پیروزی مقابل تراکتور دست یابند. یک پیروزی ارزشمند که مسلما می‌تواند در صورت تداوم روند نتیجه گیری این تیم طی هفته‌های آتی و باقیمانده تا پایان فصل، یک پوئن مثبت برای بقای آنها محسوب شود. پارس جنوبی طی فصول اخیر و مقابل تراکتور به سه تساوی و دو شکست رسیده بود و دیدار رفت خود مقابل این حریف را نیز در تبریز و استادیوم یادگار امام واگذار کرده بود.
افاضلی که طی پنج هفته هدایت پارس جنوبی به یک شکست و سه تساوی پیاپی دست یافته بود، اکنون اولین برد تیمش را مقابل حریفی جشن گرفت که کمترین شانس را پیش از بازی می‌شد برای برد آنها قائل بود. تراکتور طی چهار بازی اخیر خود شکستی نخورده بود و از سوی دیگر پارس جنوبی به اولین پیروزی خود برابر این حریف صاحبنام دست یافت تا اکنون با انگیزه بیشتری ادامه رقابت‌ها را دنبال کند.

دیدگاه‌ها