کد خبر : 1671414 | 10 اسفند 1398 ساعت 10:44 | 9.8K بازدید | 0 دیدگاه

سون یانگ؛ از تبرئه در فینا تا محرومیت 8 ساله در CAS

محرومیت سنگین شناگر چینی بعد از شکستن لوله آزمایش

شناگر مطرح چینی به دلیل از بین بردن نمونه آزمایش دوپینگ خود با محرومیت سنگین 8 ساله مواجه شد.

محرومیت سنگین شناگر چینی بعد از شکستن لوله آزمایش

به گزارش "ورزش سه"، در روزهایی که ورزشکاران چینی به دلیل شیوع ویروس کرونا در این کشور نمی توانند درهیچ رویداد بین المللی شرکت کنند، شناگر مطرح چینی با حکم دادگاه CAS به مدت 8 سال از حضور در مسابقات محروم شد تا تقریبا عمر قهرمانی اش به پایان برسد.


سون یانگ، شناگر سرشناس چینی که چندین عنوان مهم بین المللی را در کارنامه دارد به دلیل نادیده گرفتن قوانین ضد دوپینگ و از بین بردن نمونه آزمایشی که سپتامبر 2018 به طور سرزده از وی گرفته شده بود، از سوی دادگاه حکمیت ورزش به مدت هشت سال محروم شده است.


دادگاه حکمیت ورزش روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سون یانگ از تاریخ اعلام حکم به مدت هشت سال از شرکت در کلیه رقابت‌های این رشته ورزشی محروم شده است.


طبق گزارش هایی که در رسانه های معتبر جهان منتشر شده، سون یانگ نمونه آزمایش خود را از بین برده است. او در ماه فوریه 2019 لوله محتوی آزمایش دوپینگ خود را شکست و همچنین به ماموران آژانش جهانی ضددوپینگ در خانه‌اش در شهر شیانگ چین توهین کرد. فدراسیون جهانی شنا پس از این اقدام‌ها از سوی سون یانگ فقط به توبیخ او اکتفا کرد. آژانس جهانی ضددوپینگ نیز پرونده این شناگر چینی را به دادگاه حکمیت ورزش ارجاع داد.

 

1482166


رای فدراسیون بین المللی شنا مبنی بر تبرئه سون یانگ به وی امکان داد تا وی بتواند سال گذشته در مسابقات قهرمانی جهان در گوانگجو شرکت کند.


با این حال به گفته دبیر کل دادگاه حکمیت ورزش، عناوینی که سون یانگ پس از آزمایش جنجالی سال 2018  به آن دست یافته به خصوص مدال‌های طلای 200 و 400 متر شنای آزاد در گوانگجو کره جنوبی در سال 2019 به سبب قانون عطف به ماسبق از وی پس گرفته نخواهد شد.


این شناگر مطرح چینی که یکی از قهرمانان صاحب نام ورزش پرجمعیت ترین کشور جهان به شمار می رود، 3 قهرمانی المپیک و 11 طلای جهان در کارنامه خود دارد، اما حالا با حکمی که علیه او صادر شده، در 28 سالگی نه تنها المپیک توکیو بلکه المپیک بعدی را هم از دست خواهد داد.


البته حالا هم سون یانگ این فرصت را دارد تا برای دفاع از حق خود تا چند روز دیگر به دادگاه فدرال سوییس متوسل شود و برای کاهش محرومیت خود تلاش کند.

 

دیدگاه‌ها