کد خبر : 1671421 | 10 اسفند 1398 ساعت 11:09 | 8.1K بازدید | 0 دیدگاه

کسب سهمیه المپیک با گذر از دردسرهای باورنکردنی

تبعات کرونا؛ کشتی گیران در قرنطینه 2 هفته ای!

با شرایط موجود به نظر می رسد کشتی گیران برای اعزام به مسابقات کسب سهمیه مجبورند 2 هفته در قرنطینه یک کشور خارجی باشند!

تبعات کرونا؛ کشتی گیران در قرنطینه 2 هفته ای!

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که کمتر از 5 ماه تا شروع رقابت های المپیک 2020 در توکیو باقی مانده، شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، مسابقات کسب سهمیه المپیک را هم تحت تاثیر خود قرار داده است.


بیش از 40 سهمیه برای ورزش ایران تاکنون قطعی شده، اما هنوز در رشته هایی مثل کشتی و وزنه برداری که اتفاقا امیدهای اصلی ایران برای کسب مدال در توکیو هستند، پروسه کسب سهمیه نیمه کاره است.


علاوه بر مسائل فنی که تا چند هفته قبل دغدغه اصلی کادرفنی و مسئولان فدراسیون های مختلف جهت کسب سهمیه های بیشتر بود، حالا موضوع کرونا هم به یک دغدغه جدی و مهم تبدیل شده است. با توجه به شیوع کرونا در ایران پروازهای خروجی از ایران کاملا محدود شده و همچنین برخی از کشورها محدودیت هایی را برای ورود شهروندان ایرانی قرار دادند.


شاید یکی از مهمترین دغدغه های امروز ورزش، مساله اعزام کشتی گیران به رقابت های گزینشی است. در شرایطی که قرار بود گزینشی المپیک در قاره آسیا بعد از لغو میزبانی چین، در قرقیزستان برگزار شود، این کشور هم در یکی، 2  روز گذشته از میزبانی انصراف داد.


اتحادیه جهانی در نامه ای به کشورهای عضو خود در قاره آسیا اعلام کرده به زودی میزبان جدید را معرفی می کند، اما دغدغه اصلی فدراسیون کشتی اینجاست که کشتی گیران و کادرفنی هر چه سریعتر باید از ایران خارج شوند تا برای شرکت در مسابقات محدودیتی نداشته باشند.


حسن رنگرز، سخنگوی فدراسیون کشتی در این باره می گوید: « با کمک وزارت ورزش، هر آن که این امکان فراهم شود، تیم‌های ملی آزاد و فرنگی شرکت کننده در گزینشی مخصوص آسیایی‌ها را به کشوری دیگری منتقل می‌کنیم تا بعد از طی روال قرنطینه، حضورشان در مسابقات با ممانعتی مواجه نشود.»


به نظر می رسد برنامه فدراسیون کشتی این است در اولین فرصت 6 کشتی گیر اعزامی در 2 بخش آزاد و فرنگی را به همراه کادرفنی به کشور ثالثی منتقل کند تا این افراد چند روزی را در قرنطینه بمانند و بعد از آن برای حضور در مسابقات آماده شوند!


نایب رییس فدراسیون پزشکی ورزشی هم چنین مساله ای را در مصاحبه دیروز خود تایید کرده بود: « در مورد اعزام‌ تیم‌های ملی به مسابقات بین‌المللی برای کسب سهمیه‌ المپیک و با توجه به انجام قرنطینه (حدود ۲ هفته) از سوی کشورهای میزبان مسابقات پس از ورود نمایندگان کشورهایی که در آن‌ها ویروس کرونا شایع شده است، در نتیجه تصمیم به اعزام هرچه سریع‌تر ورزشکاران مدنظر قرار گرفت تا در مورد کسب سهمیه دچار مشکل نشویم و در ارتباط با گواهی سلامت ورزشکاران اعزامی اقدام کردیم.»


در صورتی که چیزی تغییر نکند و استثنایی برای ورزشکاران ایرانی در نظر نگیرند، به نظر می رسد کشتی گیران باید بعد از خروج از کشور 2 هفته در قرنطینه باشند؛ اتفاق عجیبی که بدون شک روی عملکرد آن ها تاثیرگذار خواهد بود.


باید دید وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک با رایزنی های بین المللی راهکار دیگری برای اعزام کشتی گیران ملی پوش به مسابقات در نظر می گیرند یا آن ها مجبورند به جای حضور در اردوی تیم ملی، 2 هفته در قرنطینه یک کشور خارجی باشند تا آن کشور از سلامت این نفرات مطمئن شود.


البته این موضوع فقط مربوط به کشتی گیران نخواهد بود و در صورتی که پرونده ویروس کرونا به این زودی بسته نشود، ورزشکاران دیگری هم که می خواهند سهمیه کسب کنند، با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم خواهند کرد.

دیدگاه‌ها