کد خبر : 1671443 | 10 اسفند 1398 ساعت 12:49 | 74.4K بازدید | 0 دیدگاه

نتایج ضعیف همه مدعیان جز یکی

بررسی یک ادعا؛ صدر جدول چگونه مهندسی شد؟

تیم پرسپولیس با کسب 13 امتیاز از پنج بازی نیم فصل، جایگاه خود در صدر جدول را تثبیت کرد و حالا اختلافی حداقل ده امتیازی با دیگر مدعیان دارد.

بررسی یک ادعا؛ صدر جدول چگونه مهندسی شد؟

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته اولین هفته از یک سوم پایانی لیگ پشت سر گذاشته شد و در حالی که سپاهان، استقلال، تراکتور و شهرخودرو به عنوان رقبای پرسپولیس در راه قهرمانی متوقف شده یا شکست خوردند، شاگردان یحیی گل محمدی با یک برد سه گله، زمین را ترک کردند تا همچنان صدرنشین باقی بمانند.

 

در شرایطی که بازار صحبت های غیرفنی و جادویی از سوی مالکان، مدیران، مربیان، بازیکنان و البته طرفداران تیم ها بسیار داغ است اما شاید بررسی «سبقت بزرگ پرسپولیس» نیز نکات جالبی را در خود داشته باشد؛ سبقتی که از اواسط نیم فصل اول آغاز شد و حالا به اوج خود رسیده و هواداران تیم سرخپوشان پایتخت، انتظار دارند که به قهرمانی تیم محبوبشان بیانجامد.

 

ریشه افزایش اختلاف امتیاز پرسپولیس با دیگر تیم های مدعی را باید در 5 هفته نخست نیم فصل دوم جستجو کرد. سرخپوشان تهرانی که در پایان هفته پانزدهم، با سپاهان هم امتیاز بودند، به یکباره امتیازات خود را افزایش دادند و از لغزش 4 تیم دیگر بهره بردند. البته نیم فصل اول لیگ برتر، در هفته شانزدهم به پایان رسید که پرسپولیس 34 امتیازی بود، سپاهان 31 امتیازی، تراکتور و صنعت نفت 30 امتیازی و استقلال و شهرخودرو هم 29 امتیازی بودند.

 

 

* پرسپولیس: 5 برد، یک تساوی (16 امتیاز)

 

قرمزهای پایتخت در 6 بازی نیم فصل دوم (بدون توجه به تقویم)، چهار برد و یک تساوی به دست آوردند. آن ها پارس جنوبی، صنعت نفت، تراکتور، سپاهان و شهرخودرو را شکست دادند و مقابل استقلال به تساوی رسیدند. آن ها در حالی 16 امتیاز در نیم فصل دوم کسب کردند که در مقطع فعلی نیم فصل اول، 7 امتیاز داشتند و حالا این افزایش 9 امتیازی سبب شد تا جایگاه بهتری در لیگ برتر به دست آورند.

 

 

* سپاهان: 2 برد، 3 مساوی، یک باخت (9 امتیاز)

 

سپاهانی ها در نیم فصل دوم عملکرد خوبی نداشته‌اند. شاگردان امیر قلعه نویی شاهین و فولاد را از پیش رو برداشتند، مقابل ماشین، نفت مسجدسلیمان و ذوب آهن به نتیجه تساوی رسیدند و باتوجه به عدم حضور در زمین، مقابل پرسپولیس هم بازنده شدند. اگر زردپوشان مقابل ماشین و نفت و ذوب آهن 3 امتیاز لازم را کسب می‌کرد، اکنون فاصله کمی با پرسپولیس داشت و می‌توانست در دو بازی به این تیم برسد.

 

 

* تراکتور: 3 برد، یک مساوی، 2 باخت (10 امتیاز)

 

تراکتور در نیم فصل دوم با هدایت ساکت الهامی وارد میدان شد و عملکرد قابل قبولی داشت. آن ها سایپا، ذوب آهن و نفت مسجدسلیمان را از پیش رو برداشتند و مقابل گل گهر به تساوی رسیدند. همچنین دو شکست برابر پارس جم و تراکتور داشتند که اگر رخ نمی‌داد، اکنون بالاتر از سپاهان بودند. تراکتور در نیم فصل دوم 10 امتیاز کسب کرد و البته دو بازی معوقه و یک مسابقه جام حذفی را هم با پیروزی پشت سر گذاشت.

 

* استقلال: دو برد، یک مساوی، دو باخت (7 امتیاز- یک بازی معوقه)

 

استقلال تنها تیمی است که در فاصله بازی های نیم فصل دوم خود، هیچ دیدار معوقه ای را انجام نداد و البته تنها تیم مدعی است که یک بازی کمتر نسبت به دیگر تیم ها دارد. آبی ها در نیم فصل دوم دو باخت به تیم های ته جدولی ماشین و گل گهر داشتند و نفت مسجدسلیمان و ذوب آهن را شکست دادند. کلیدی ترین بازی آبی پوشان تساوی مقابل پرسپولیس بود که اگر با پیروزی شاگردان مجیدی به پایان می‌رسید، اکنون جدول لیگ به کلی متفاوت می‌شد. آبی ها اگر در بازی معوقه فولاد را ببرند به رده دوم صعود خواهند کرد.

 

* شهرخودرو: 3 برد، یک تساوی، دو باخت (10 امتیاز)

 

شهرخودرو نسبت به نیم فصل اول پیشرفت داشته است. آن ها نیم فصل را در رتبه ششم به پایان رساندند اما حالا پنجم هستند. شاگردان سرآسیایی در نیم فصل دوم دو باخت مقابل پرسپولیس و فولاد داشتند و یک تساوی نابهنگام برابر شاهین. همچنین نفت مسجدسلیمان و ماشین سازی را شکست دادند و اکنون مدعی جدی کسب سهمیه آسیا محسوب می‌شوند.

 

بیایید دوباره نتایج تیمهای بالای جدولی را مرور کنیم؛جالب است که شاهین، پارس و گل گهر ، تیمهایی که قبل از نیم فصل بوی سقوطشان می آمد موفق به پیروزی و کسب امتیاز مقابل رقبای مستقیم پرسپولیسی شده اند که در این 6 هفته اکثرا با بالانشین ها جنگید. تیمهایی که برای فرار از سقوط به دسته پایین‌تر  در مهندسی لیگ (به زعم بعضی افراد خاص) سهیم بوده اند!

دیدگاه‌ها