کد خبر : 1672511 | 16 اسفند 1398 ساعت 14:59 | 9.1K بازدید | 0 دیدگاه

یک سال و نیم است منتظر تصویب هیئت دولتیم؛

شکوری: ۱۰۰ درصد موافق اصلاح اساسنامه ام ولی الان نه

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره شرایط انتخابات و نظر خودش در مورد اساسنامه صحبت کرد.

شکوری: ۱۰۰ درصد موافق اصلاح اساسنامه ام ولی الان نه

به گزارش "ورزش سه" ابراهیم شکوری در برنامه ورزش و مردم درباره شرایط برگزاری انتخابات فدراسیون و اینکه خودش هم منتقد و قربانی اساسنامه فعلی است گفت: من یک توضیح در رابطه با این موضوع خدمت شما بدهم. بر اساس همین اساسنامه ۱ سال و ۳ ماه است که به خود من انتقاد می شود که چرا شما اینجا هستید در حالی که ۱۰ سال سابقه مدیریت را ندارید. در این خصوص در یک سال و سه ماه گذشته از خود من خیلی ایراد گرفته شده است. نه تنها فوتبال ما، بلکه اساس نامه کلیه کشورها و حتی خود فیفا و AFC هم هر سال یا هر دو سال یکبار مورد بازبینی قرار می گیرد و بنده هم ۱۰۰ درصد موافق این هستم که این اساسنامه باید اصلاح بشود و مورد بازبینی قرار بگیرد ولی نظر شخصی خود من این است که زمان اصلاح الان نیست.

 

وی افزود: الان رئیس فدراسیون ما سرپرست است، دبیرکل سرپرست هست و خیلی از قسمت های دیگر با سرپرستی اداره می شود. اگر رئیس جدید انتخاب می‌شد و از او تعهد گرفته می‌شد که ظرف مدت ۳ یا ۶ ماه اساسنامه را اصلاح کند، من خودم فکر می کنم که خیلی به نفع فوتبال بود چون خودشان می آمدند کار را دست می گرفتند و تیم خود را می چیدند.


سرپرست دبیرکلی فدراسیون درباره ۴۷ ایرادی که گفته می شود فیفا قبلا از اساسنامه ایران گرفته، گفت: از زمانی که من آمده ام، یک جلسه در مرداد ماه اتفاق افتاد که سه نفر -  دو نفر از فیفا و یک نفر از AFC - به ایران آمدند و در رابطه با اساسنامه ما بند به بند جلو رفتیم و بررسی کردیم.


وی ادامه داد: ایراداتی که در حال حاضر فیفا به اساسنامه گرفته و به ما ارسال کردند تا ما آن را اجرایی بکنیم، فکر می‌کنم بسیار محدود است. حتی ما انشالله بعد از کسب اجازه از هیئت رئیسه محترم می‌توانیم اساسنامه ارسالی فیفا را به نمایش بگذاریم.

 

شکوری توضیح داد: بحث اصلی که وجود دارد این است که وزیر محترم ورزش و جوانان، معاون ایشان و نفری که ما در ای‌اف‌سی به عنوان کاندیدا و عضو کمیته اجرایی داریم، نباید حق رای در انتخابات داشته باشند. ایرادات بسیار ریز دیگری هم وجود دارد.

 

او ادامه داد: اینها در یک ماه قابل حل است اما پروسه اصلاح اساسنامه را بگویم؛ از همین امروز اگر شروع کنیم، اساسنامه باید به هیئت رئیسه برود تا اعضا مطالعه کنند و بعد برای اعضای مجمع ارسال کنیم. ۲۱ روز قبل باید برایشان بفرستیم. یک مجمع  فوق العاده باید تشکیل بدهیم، اعضای مجمع مطالعه کنند و اگر موافق بودند، در مجمع تصویب کنند. زمانی که مصوب شود، تازه می رسیم به جایی که الان هستیم. یک سال و نیم است که من تلاش میکنم همین اساسنامه در هیئت دولت مصوب شود اما متاسفانه تا امروز نشده است.

 

وی در پاسخ به این پرسش که به نظر می‌رسد فیفا اجازه به برگزاری انتخابات نمی‌دهد، گفت: ما یک نامه مجدد به فیفا ارسال کردیم و تا الان جواب فیفا نیامده است.البته این را هم بگویم که ما قطعاً دنبال این نیستیم که فوتبال‌مان ضربه بخورد.

 

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره این موضوع که منتقدان می‌گفتند تا قبل از اعلام سعید آذری، فدراسیون حرفی از سفر نمایندگان فیفا به ایران نزد، تصریح کرد: آقای آذری از دوستان خوب ماست و  ارادت خاصی به او دارم. آن چیزی که مشخص بود اساسنامه باید تغییر می‌کرد و این پروسه طی می‌شد و از قبل هم قرار بر این بود که انتخابات اردیبهشت ماه برگزار شود، ولی آقای تاج از فدراسیون جدا شدند و باعث شد انتخابات را زودتر برگزار کنیم. چیزی که فیفا از ما می‌خواهد این است که اساسنامه را اصلاح کنیم. اگر فیفا موافقت کند انتخابات را برگزار می‌کنیم، ولی اگر فیفا موافقت نکند به دلیل اینکه نهاد بالادستی ماست. ما باید به سمت اصلاح اساسنامه برویم.

دیدگاه‌ها