کد خبر : 1672516 | 16 اسفند 1398 ساعت 15:19 | 9.5K بازدید | 0 دیدگاه

شکست فرجام خواهی پلاتینی در دادگاه حقوق بشر

دادگاه حقوق بشر اروپا درخواست تجدیدنظر رئیس سابق یوفا را رد کرد.

شکست فرجام خواهی پلاتینی در دادگاه حقوق بشر

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که میشل پلاتینی رئیس سابق یوفا به دادگاه حقوق بشر اروپا برای دریافت غرامت شکایت کرده بود، این دادگاه سرانجام درخواست او را رد کرد.

 

 

Michel Platini, le 25 août 2016, au Tribunal arbitral du sport de Lausanne.

 

 

کمیته اخلاق فیفا در سال 2015 پلاتینی را به علت دریافت رشوه به مبلغ 1.8 میلیون یورو از جانب ژوزف بلاتر(رئیس وقت فیفا)، هشت سال از هر گونه فعالیت فوتبالی محروم کرد. کمی بعد دادگاه عالی ورزش در سال 2019 تشکیل جلسه داد و این محرومیت را به چهار سال کاهش داد و بدین ترتیب محرومیت پلاتینی در سال گذشته میلادی به پایان رسید.

 

پلاتینی در دادخواستی به دادگاه حقوق بشر اروپا، ادعا کرده بود که فیفا به حقوق انسانی او ضربه زده است و با محروم کردنش در یک دادگاه غیرمستقل، آزادی بیان را زیر سوال برده است اما دادگاه حقوق بشر اروپا اعلام کرد که محرومیت تعیین شده کاملا مناسب بوده است و پلاتینی از سمت خود به عنوان رئیس کنفدراسیون فوتبال اروپا سوء استفاده کرده و به اعتبار فوتبال جهان و همچنین فیفا ضربه زده است.

دادگاه حقوق بشر اروپا در بیانیه خود نوشته است:«این دادگاه شکایت را بررسی کرد. حکم صادر شده در مورد پلاتینی تضمینی مدیریتی برای فیفاست. به همین خاطر تصمیم فیفا قابل احترام و قابل اجرا می باشد.»

 نایب رییس پیشین فیفا حالا برای فعالیت دوباره در فوتبال، باید 60 هزار فرانک سوییس به فیفا جریمه بپردازد. در ماه اکتبر و در حالی که هنوز حکم نهایی دادگاه حقوق بشر اعلام نشده بود، پلاتینی گفته بود که چنین رقمی را پرداخت نخواهد کرد. 

 

 

1413722

 

دیدگاه‌ها