کد خبر : 1672794 | 18 اسفند 1398 ساعت 10:40 | 35.7K بازدید | 0 دیدگاه

دیگر کسی سون یانگ را دوست ندارد

سقوط یک اسطوره؛ چین به ماهی طلایی پشت کرد

بعد از انتشار ویدیوهای جلسه دادگاه عالی ورزش درباره محرومیت سون یانگ، شناگر چینی دارای سه مدال طلای المپیک به اتهام دوپینگ، حالا محبوبیت او حتی در چین هم خدشه‌دار شده است.

سقوط یک اسطوره؛ چین به ماهی طلایی پشت کرد

به گزارش "ورزش سه"، علاقه شدید مردم چین به سون یانگ، شناگر مشهور این کشور حالا دیگر فروکش کرده و برای اولین بار در فضای اینترنت، چینی‌ها به انتقاد از او پرداخته‌اند. این اتفاق بعد از آن افتاد که دادگاه عالی ورزش CAS ویدیوهایی از جلسه رسیدگی به اتهام دوپینگ او منتشر کرد. سون یانگ که دارنده سه مدال طلای المپیک است پیش از آن به دلیل دوپینگ به مدت هشت سال از شرکت در تمام رقابتهای شنا منع شده بود. او به این حکم شکایت  کرده و پرونده‌اش را به دادگاه CAS کشانده بود. در آن زمان چینی‌های ملی‌گرا معتقد بودند که محکومیت دوپینگ سون یانگ توطئه‌ای علیه کشورشان است و از سون یانگ حمایت می‌کردند. ولی با انتشار این ویدیوها و گزارش 78 صفحه‌ای CAS که با محرومیت او موافقت کرد حالا نظر چینی‌ها هم درباره قهرمان ملی‌شان تغییر کرده است.

 

1484061

 

یکی از کاربران مطرح چینی در شبکه‌های اجتماعی نوشت:" ویدیوها را نگاه کنید. این محرومیت حق سون یانگ است". دیگر کاربران هم با دوری کردن از تبلیغات ملی‌گرایانه در این باره نظر دادند. کاربر دیگری نوشت:" یک پرونده را باید بر اساس واقعیت‌ها قضاوت کرد و نباید اجازه داد میهن‌پرستی روی قضاوت درست ما تاثیر بگذارد. میهن‌دوستی به این معنی نیست که کورکورانه از دیگران تبعیت کنیم".

 

چینی‌ها به این واقعیت پذیرفته شده توسط CAS اشاره می‌کنند که سون یانگ به مامورین امنیتی مسئول محافظت از او دستور داده که نمونه‌های دوپینگ را دستکاری کرده یا از بین ببرند. رفتار متکبرانه این شناگر چینی با دادگاه هم در چین با انتقادهای زیادی مواجه شده است.

 

1484060

 

یک کاربر چینی با تمسخر او نوشت:" او مثل یک بچه‌غول هر وقت که سیلی می‌خورد برمی‌گردد و در آغوش مام وطن گریه می‌کند". برخی دیگر از کاربران هم به همدردی با رقیب سون یانگ، مک هورتون پرداخته‌اند  که از دوپینگهای او متضرر شده است. یک کاربر چینی در شبکه ویبو نوشت:" سلام مک، ما چینی‌ها اکثرا مردمان خوبی هستیم ولی گاهی اوقات نمی‌توانیم بفهمیم که واقعیت چیست. علت توهین‌های ما به تو این بود که گروه‌هایی از احساسات ملی‌گرایانه ما سو استفاده کرده بودند. به همین خاطر از تو عذرخواهی می‌کنم".

 

1484059

 

دیدگاه‌ها