کد خبر : 1672865 | 18 اسفند 1398 ساعت 22:30 | 57K بازدید | 0 دیدگاه

پیام سولسشر: به سی ال برمی‌گردیم

یونایتد 2-0 سیتی؛ قرمزها پپ را نقره داغ کردند

منچستریونایتد در دربی شهر منچستر موفق شد شاگردان پپ گواردیولا را با نتیجه 2-0 از پیش رو بردارد و سه امتیاز حساس این بازی برای نزدیک شدن به کسب سهمیه اروپایی را از آن خود کند.

یونایتد 2-0 سیتی؛ قرمزها پپ را نقره داغ کردند

به گزارش "ورزش سه"، ورزشگاه اولدترافورد امروز برای قرمزهای شهر منچستر یک روز شاد و به یادماندنی آفرید. شادی‌ای که با یک پیروزی شیرین در دربی این شهر مقابل منچسترسیتی بدست آمد. شاگردان اوله گنار سولسشر در مقابل تیم پرستاره و مدعی سیتی موفق شدند با نتیجه 2-0 پیروز شوند تا با کسب سه امتیاز مهم دیگر شانس خود را برای صعود به جمع چهار تیم اول جدول و کسب سهمیه اروپایی افزایش دهند.

 

1484167

 

در ابتدای بازی این آبی آسمانی‌ پوشان سیتی بودند که بهتر از قرمزهای اولدترافورد نشان می‌دادند. اولین موقعیت بازی هم توسط شاگردان گواردیولا در دقیقه دوازدهم روی دروازه دخیا خلق شد. پاس قطری فیل فودن برای استرلینگ توسط او با سینه کنترل شد و با یک ضربه کات‌دار به سمت دروازه دخیا شلیک شد ولی سنگربان اسپانیایی با یک حرکت عالی توانست دروازه تیمش را بسته نگه دارد.

 

البته یونایتدی‌ها تنها چهار دقیقه بعد به این فرصت سیتی واکنش  نشان دادند تا نشان دهند قرار نیست سیتی همه کاره این بازی باشد. جیمز در سمت راست زمین پاسی که در نتیجه بازی ترکیبی زیبای فرد و فرناندس به او رسیده بود را دریافت کرده و شوتی خطرناک روانه دروازه سیتی کرد که ادرسون موفق شد مانع از گل شدن آن بشود. اما یونایتدی‌ها در دقیقه 28 فرصت به مراتب بهتری پیدا کردند. در اثر اشتباه فرناندینیو، توپ در زمین سیتی به مارسیال رسید و او که می‌توانست به فرناندس یا جیمز پاس بدهد خودش توپ را شلیک کرد ولی توپ با برخورد به پاهای رودری تغییر مسیر داد و ادرسون به راحتی کنترلش کرد.

 

1484176

 

در دقیقه 30 اما بالاخره تلاشهای یونایتدی‌ها به گل رسید. ضربه آزادی که نصیب این تیم شده بود توسط برونو فرناندس برای مارسیال که درون محوطه جریمه بود ارسال شد تا او توپ را به سمت تیر نزدیک ارسال کرده و دروازه سیتی را باز کند. گلی تمرین شده که البته با اشتباه ادرسون در جاگیری وارد دروازه این تیم شد. این اولین اشتباه ادرسون در دربی امشب نبود.

 

با شروع نیمه دوم و سه دقیقه ازشروع بازی نگذشته آگوئرو در مقابل دروازه یونایتد صاحب توپ شد که  کمک‌داور پرچمش را به علامت آفساید بالا برد ولی او شوتش را روانه دروازه کرد و دروازه دخیا را باز کرد. اما اعلام شد که VAR صحنه منجر به گل را بررسی خواهد کرد و بعد از لحظاتی تکنولوژی هم تایید کرد که آگوئرو در موقعیت آفساید قرارداشته است. یونایتدیها به این ترتیب یک نفس راحت کشیدند.

 

اما در دقیقه 51 نوبت  به اشتباه مهلک ادرسون بود که با خوش‌شانسی او توسط مارسیال به گل دوم یونایتد تبدیل نشد. ادرسون پاس رو به  عقب کانسلو را به بدترین شکل ممکن کنترل کرد و توپ در اختیار مارسیال قرار گرفت اما ادرسون دوباره به عقب بازگشته و به سختی توانست اشتباه مهلک خود را جبران و مانع از گلزنی دوباره مارسیال شود.

 

بازی با همین نتیجه در حال پایان بود که اسکات مک‌تومینای بازیکن تعویضی یونایتد در دقیقه 90+7 آب سرد را روی سر منچسترسیتی خالی کرد تا قرمزها در خانه با نتیجه 2-0 به پیروزی برسند. گلی که این بار هم  با اشتباه مهلک ادرسون دروازه‌بان سیتی برای یونایتد بدست آمد. او توپ را عملا جلوی پای مک‌تومینای انداخت تا او به راحتی دروازه‌اش را باز کند.

 

 

 

در ادامه می توانید گزارش لحظه به لحظه این بازی را بخوانید:

 

شرح گل:


منچستریونایتد (2-0): در شرایطی 5 دقیقه وقت اضافی بازی تمام شده بود و ثانیه های تا شنیدن سوت پایان بازی توسط مایک دین فاصله داشتیم، اشتباه ادرسون که قصد داشت بازی را خیلی زود برای حبران گل خورده به جریان بیاندازد، سبب شد تا توپ در زمین لغزنده اولدترافورد به جای مندی به مک تامینی برسد و گل دوم بازی از فاصله ای 35 متری در شرایطی ثبت شد که ادرسون برای رسیدن به خط دروازه تلاش می کرد.


منچستریونایتد (١-٠): در شرایطی که به نظر می رسید قصد دارند ضربه ایستگاهی را به شکلی بلند روی دروازه همشهری ارسال کنند، فرناندز با تیزهوشی پاسی کوتاه و هوایی را به پشت محوطه جریمه ارسال کرد و مارسیال هم با شوتی سر ضرب، گل اول بازی را با اشتباه آندرسون وارد دروازه آبی پوشان منچستر کرد.

 

1484180

 

1484176

 

شرح بازی:


بازی با نمایش بهتر تیم میهمان آغاز شد و آنها چند موقعیت خوبی برای گلزنی هم به دست آوردند که با واکنش های ده خیا به جایی نرسید. در ادامه این تیم منچستریونایتد بود که عملکرد بهتری داشت و توانست در دقایقی که بهتر بازی می کرد، روی پاس خوب فرناندز و ضربه مارسیال به گل اول بازی دست پیدا کند. در ادامه بازی پایاپای دنبال شد تا دو تیم با پیروزی تیم میزبان به رختکن بروند. در نیمه دوم باز هم شاگردان گوآردیولا برای رسیدن به گل نمایش خوبی ارائه نکردند تا سرمربی این تیم تضمیم به دو تعویض همزمان بگیرد. این دو تعویض تهاجمی که کمی بعدتر با حضور مندی در سمت چپ خط دفاعی تکمیل شد، روند هجومی سیتیزن ها را بهتر کرد و آنها موقعیت هایی برای گلزنی ایجاد کردند ولی به روز خوب مدافعین و گلر همشهری خوردند تا هر چه زدند به در بسته بخورد و در ثانیه های پایانی بود که ادرسون برای شروع مجدد بازی عجله کرد تا اختلاف در این بازی به عدد 2 برسد. نیمه دوم را می توان متعلق به تیم میهمان دانست ولی آتها نتوانستند فرصدد هایشان را به گل تبدیل کنند.

 

 

اتفاق ویژه:


اشتباه ادرسون در دقیقه 95 درست مشابه اشتباهی بود که او در مقابل لیورپول نیز انجام داده بود. در این صحنه که در دقیقه 95 رخ داد، ادرسون سریع بازی را به جریان انداخت ولی توپ او به مندی نرسید تا مک تامینی از راه برسد و گل دوم بازی را ثبت کند.

 

1484218

 

بهترین بازیکن زمین:


اکثر بازیکنان منچستریونایتد در این بازی نمایش خوبی داشتند ولی بیساکا وینگر راست منچستری ها عملکرد قابل تحسینی داشت تا او را به عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی کنیم.

 

 

 

لحظات حساس:

 

دقیقه 75: چند حمله دامنه دار از بازیکتان منچسترسیتی روی دروازه ده خیا ترتیب داده شد ولی مدافعین و گلر یونایتد به هر ترتیبی که بود توپ را بار دیگر دور کردند.

دقیقه 71 : شوت جیمز که روی پاس خوب ویساکا به او رسیده بود با واکنش ادرسون راهی کرنر شد.

دقیقه 61: کرنر ارسالی گوندوغان را اوتامندی با فاصله کمی از بالای دروازه منچستریونایتد به بیرون زد.

دقیقه 56: ضربه فیل فودن با فدرت از پشت محوطه جریمه زده شد که با واکنش خوب ده خیا این توپ راهی کرنر شد.

دقیقه 50: پاس رو به عقب مددافع سیتی می رفت که با رد شدن توپ از زیر پای ادرسون دومین اشتباه منجر به گل این دروزاه بان در بازی را به همراه داشته باشد که این دروازه بان برزیلی زودتر از مارسیال به توپ رسید و از گل شدن توپ جلوگیری کرد.

دقیقه 48: روی کار تیمی زیبای منچستری ها شاهد گلزنی آگوئرو بودیم ولی این گل در موقعیت آفساید به صمر رسید و مایک دین داور مسابقه با کمک گرفتن از  VAR این نظر را تایید کرد.

دقیقه ٢٨: اشتباه فرناندینیو باعث شد مارسیال در موقعیت خوبی برای گلزنی قرار بگیرد ولی این مهاجم فرانسوی که قصد داشت با ضربه ای کات دار دروازه ادرسون را باز کند، بی دقت به توپ ضربه زد و شوت او به آرامی در اختیار گلر برزیلی منچسترسیتی قرار گرفت.

دقیقه ٢١: ضربه مارسیال از داخل محوطه جریمه با دخالت به موقع اوتامندی به جایی نرسید

دقیقه ١۶: پاس برونو فرناندز برای جیمز در موقعیتی خوب به این بازیکن جوان رسید ولی ضربه پای راست او که از محوطه جریمه زده شد، دقت نداشت و در اختیار گلر قرار گرفت.

دقیقه ١٠: حمله سریع منچسترسیتی با پاس فودن به استرلینگ رسید ولی ضربه ضربه خوب مهاجم سیتی را ده خیا راهی کرنر کرد.

 

1484181

 

منچسترسیتی: ادرسون، کانسلو، اوتامندی، فرناندینیو، زینچنکو(77 بنجامین مندی )، رودریگو، گوندوگان، فودن، فرناندز ( 60 ماهرز)، استرلینگ، آگوئرو ( 60 ژسوس)

 

1484182


منچستریونایتد: دخیا، لیندلوف، مگوایر، شاو، وان بیساکا، ماتیچ، فرد، برونو فرناندس(87 ایگالو) ، ویلیامز(78 اریک بیلی )، جیمز، مارسیال(78 مک تومینای )

 

1484184

 

در حاشیه:


 

* در صورتی که سولشر در این بازی به پیروزی دست یابد، سه مرتبه موفق به شکست گواردیولا شده است که آماری ویژه برای این مربی به شمار خواهد رفت.

* بعد از 10 سال یونایتد در حال شکست منچسترسیتی در دو بازی رفت و برگشت است.

* بارش باران در 10 دقیقه پایانی بازی در ورزشگاه اولدترافورد شدت زیادی گرفته است.

* گوآردیولا تاکنون در اولدترافورد در لیگ برتر مغلوب نشده است ولی به نظر می رسد سولشر در حال شکستن این رکورد است.

* منچسترسیتی در نیمه نخست دیدار با منچستریونایتد، تنها 1 شوت به سمت دروازه حریفش داشت، که این کمترین تعداد موقعیت سازی سیتیزن ها در نیمه نخست یک بازی لیگ جزیره از اکتبر سال 2018 برابر لیورپول است

* دو تعویض هجومی گوآردیولا سبب شده تا این تیم تسط بیشتری در بازی به خصوص در 15 دقیقه انتهایی بازی داشته باشد.

* به نظر می رسد سرخیو آگوئرو با مصدومیت مجبور به ترک زمین شده و در بیرون از زمین پزشکان در حال بررسی شرایط او هستند.

* گواردیولا برای تغییر روند بازی دو تغییر هجومی همزمان در ترکیب تیمش ایجاد کرد.

* گری نویل کارشناس اسکای اسپورت معتقد است که گل منچستریونایتد روی اشتباه آندرسون گلر سیتی ثبت شده است.

*برونو فرناندز بار دیگر برای منچستر یونایتد درخشید. او پاس گل اول بازی را به شکلی زیبا برای مارسیال فراهم کرد تا در پنج بازی اخیر روی پنج گل قرمزها تاثیرگذار باشد.

* پس از فصل ٢٠٠٧-٢٠٠۶ که رونالدو در هر دو بازی رفت و برگشت به سیتی گل زده بود، مارسیال موفق به این تکرار این موفقیت شد.
*گرت ساوتگیت مربی تیم ملی انگلستان در کنار مدیر اجرایی باشگاه منچسترسیتی.

 

1484191

 

* مربیان دو تیم بدون توجه به شیوع ویروس کرونا در حال دست دادن با یکدیگر.

 

1484179

 

*سولشر با پیروزی در این دیدار می تواند در کنار فرگوسن قرار بگیرد که توانسته هم در بازی رفت و هم در بازی برگشت، حریف همشهری را شکست دهد.

*گواردیولا در سه بازی اخیر خود با پیروزی اولدترافورد را ترک کرده است.

*سیتی با پنج پیروزی در بازی های اخیر به دربی رسیده است.

* در دقایق ابتدایی بازی این تیم منچسترسیتی است که نمایش بهتری برابر قرمژهای منچستری ارائه داده است.

*سولشر و گواردیولا تا کنون ۵ مرتبه در کسوت مربی روبروی هم قرار گرفته اند.

دیدگاه‌ها