کد خبر : 1672944 | 19 اسفند 1398 ساعت 11:48 | 8.3K بازدید | 0 دیدگاه

بررسی مدعیان صعود به لیگ برتر

برتری امتیازی در رفسنجان، قرعه آسان در اراک

26 هفته از بازی های دسته اول سپری شده است و تنها 9 هفته به پایان بازی ها باقی مانده است. به نظر می رسد با روندی که تیم مس رفسنجان در پیش گرفته این تیم گزینه ی اول قهرمانی در این بازی ها باشد.

برتری امتیازی در رفسنجان، قرعه آسان در اراک

به گزارش "ورزش سه"، مس رفسنجان عنوان تهاجمی ترین تیم بازی ها را در اختیار دارد و طبیعتا در هفته های باقی مانده هم در برابر حریفان ارایه گر بازی های هجومی خواهد بود. اختلاف 7 امتیازی با صدرنشین حاشیه امنیت خوبی برای این تیم ایجاد کرده است. سایر مدعیان که 4 تیم هستند بیشتر برای کسب دومین سهمیه صعود می جنگند. هر چند بادران هم به روی کاغذ به صعود امیدوار است. نگاهی خواهیم داشت به بازی های باقی مانده مدعیان: 

 

1--مس رفسنجان (53 امتیاز)

 

هفته 27: مس کرمان – مس رفسنجان 
هفته 28: مس رفسنجان – رایکا بابل
هفته 29: ملوان – مس رفسنجان 
هفته 30: مس رفسنجان – گل ریحان 
هفته 31:خوشه طلایی ساوه – مس رفسنجان 
هفته 32: مس رفسنجان – فجر سپاسی 
هفته 33:نود ارومیه – مس رفسنجان
هفته 34:مس رفسنجان – بادران تهران 

 

مس رفسنجان با هدایت محمد ربیعی جوان اگر چه فاصله خوبی با تیم دوم ایجاد کرده است اما نباید صعود خود به لیگ برتر را قطعی شده بداند به این خاطر که بازی های سختی را پیش رو دارد. مس رفسنجان در 9 هفته باقی مانده باید با چهار مدعی صعود به لیگ برتر بازی کند و اگر امتیازات این بازی ها را از دست بدهد کار سختی برای صعود خواهد داشت. مس کرمان، خوشه طلایی ساوه، نود ارومیه و بادران تهران حریفان سخت تیم مس در بازی های باقی مانده است. به خصوص که از این 4 بازی سه دیدار در خانه ی حریفان برگزار می شود. با این حال مس رفسنجان مدعی اصلی قهرمانی در این فصل از بازی ها است. تیمی که سرنوشت صعود به دست خودش است و اگر دچار لغزش و شاید بهتر است بگوییم غرور نشود فاصله ای با قهرمانی در این فصل از بازی ها ندارد. 

 

 

2-مس کرمان (46 امتیاز)

 

هفته 27: مس کرمان – مس رفسنجان
هفته 28: بادران تهران – مس کرمان 
هفته 29: مس کرمان – نود ارومیه 
هفته 30: استقلال خوزستان – مس کرمان 
هفته 31:مس کرمان – سپیدرود رشت
هفته 32: نیروی زمینی – مس کرمان 
هفته 33:مس کرمان – آلومینیوم اراک 
هفته 34:شهرداری تبریز – مس کرمان 

 

دومین مدعی صعود به لیگ برتر هم تیمی از دیار کرمان است. تیم مس کرمان که هدایت آن بر عهده مجتبی حسینی است. مس کرمان جدا از بازی سخت با مس رفسنجان بازی های سخت دیگری را هم پیش رو دارد که می شود از بازی با بادران در تهران و دیدار با تیم های  نود ارومیه و آلومنیوم اراک در کرمان مثال زد. همان طور که مشخص شده است مس کرمان هم با 4 مدعی بازی خواهد کرد که سه بازی از این چهار بازی در کرمان برگزار می شود و این موضوع می تواند از نظر روحی و روانی به سود تیم مجتبی حسینی باشد. مس کرمان یک امتیاز بیشتر از تیم سوم دارد. البته که همین یک امتیاز هم برای صعود کافی است. 

 


3-خوشه طلایی ساوه (45 امتیاز)

 

هفته 27: داماش گیلان – خوشه طلایی
هفته 28: خوشه طلایی – فجر سپاسی 
هفته 29: خوشه طلایی – بادران 
هفته 30: نود ارومیه – خوشه طلایی 
هفته 31: خوشه طلایی – مس رفسنجان 
هفته 32: سپیدرود رشت – خوشه طلایی
هفته 33: خوشه طلایی – استقلال خوزستان 
هفته 34:سرخپوشان پاکدشت – خوشه طلایی

 

خوشه طلایی بعد از جدایی محمود فکری هنوز سرمربی اش را مشخص نکرده است و تدوام این روند می تواند به ضرر این تیم باشد که در اولین فصل حضور در لیگ یک به طور جدی مدعی صعود به لیگ برتر است. دیدار با بادران تهران در ساوه، دیدار با نود ارومیه در ارومیه، دیدار با مس رفسنجان در ساوه از جمله بازی های سخت تیم خوشه طلایی در ادامه ی مسیر است. به نظر می رسد این تیم برای صعود به لیگ برتر فشار کمتری را نسبت به سایر مدعیان تحمل می کند به این خاطر که کسی از این تیم در اولین فصل حضور در لیگ یک انتظار صعود به لیگ برتر را ندارد. خوشه طلایی برای صعود در ادامه مسیر به طور حتم باید بهتر از مس کرمان نتیجه بگیرد. 

 

 

4-آلومینیوم اراک (45 امتیاز)

 

هفته 27:آلومینیوم اراک – شهرداری تبریز 
هفته 28: آلومینوم اراک – قشقایی شیراز 
هفته 29: سرخپوشان پاکدشت – آلومینیوم اراک 
هفته 30: آلومینیوم اراک – آرمان گهر 
هفته 31: رایکا بابل – آلومینیوم اراک 
هفته 32: آلومینیوم اراک – ملوان 
هفته 33:مس کرمان – آلومینیوم اراک 
هفته 34:آلومینیوم اراک – داماش گیلان


آلومینیوم اراک روند خوبی را در نیم فصل دوم با رسول خطیبی در پیش گرفته است و آرام آرام به صدر جدول نزدیک می شود. این تیم شانس زیادی برای کسب عنوان دومی در این فصل از بازی ها و صعود به لیگ برتر دارد به این خاطر که بازی های سخت خود را پشت سر گذاشته است و تنها بازی سخت باقی مانده این تیم دیدار با مس کرمان در کرمان است و دیگر تیم  هایی که آلومینیوم با آنها بازی دارد مدعی صعود نیستند.هر چند اگر این بازی ها ساده تصور شود ممکن است برای تیم آلومینیوم اراک نتیجه عکس داشته باشد. رسول خطیبی دوبار با تیم های تبریزی به لیگ برتر صعود کرده است و به طور حتم راه و روش صعود به لیگ برتر را به خوبی می داند.  

 

 

5-نود ارومیه (44 امتیاز)

 

هفته 27: آرمان گهر – نود ارومیه
هفته 28: نود ارومیه – گل ریحان البرز 
هفته 29: مس کرمان – نود ارومیه 
هفته 30: نود ارومیه – خوشه طلایی
هفته 31: فجر سپاسی – نود ارومیه 
هفته 32: بادران تهران – نود ارومیه 
هفته 33:نود ارومیه- مس رفسنجان 
هفته 34:استقلال خوزستان – نود ارومیه 

 

نود ارومیه هم از جمله مدعیانی است که برای صعود به لیگ برتر باید از یک مسیر سخت عبور کند و اگر در نهایت موفق به صعود به لیگ برتر شود دست بکار بزرگی زده است. این تیم در بازی باقی مانده با مس رفسنجان- مس کرمان – خوشه طلایی – بادران و ... بازی دارد. گرفتن امتیاز از این دیدارها خیلی سخت اما شدنی است. با این حال نود هم از جمله تیم هایی است که اگر در این شرایط سخت موفق به صعود نشود قابل انتقاد نیست و می تواند بدون دغدغه در انتظار هفته های باقی مانده باشد.

دیدگاه‌ها