کد خبر : 1672949 | 19 اسفند 1398 ساعت 12:06 | 33.4K بازدید | 0 دیدگاه

ناگفته های شهربانو درباره توزیع ماسک رایگان علیه کرونا

منصوریان: برخی احتکار کردند، اما من ماسک تولید کردم

قهرمان چند دوره ووشوی زنان جهان درباره ابتکار خود در تولید ماسک برای جلوگیری از شیوع کرونا گفت: سعی می کنم ماسک ها را به نیازمندان برسانم.

منصوریان: برخی احتکار کردند، اما من ماسک تولید کردم

به گزارش "ورزش سه"، شهربانو منصوریان، خواهر بزرگتر الهه و سهیلا که هر 3 جزو قهرمانان ووشوی جهان هستند، ابتکار جالبی به خرج داده و در روزهایی که مردم برای تهیه ماسک دچار مشکل شده اند، خودش آستین ها را بالا زده و دست به کار شده است. او که چندین قهرمانی در مسابقات جهانی ووشو در کارنامه دارد و همواره در کارهای خیر پیش قدم بوده، ویدیویی از خود منتشر کرده که نشان می دهد با همکاری یک خیاط به تولید ماسک برای مردم مشغول است. 


او در مرحله اول هزار ماسک را به طور رایگان در اختیار همشهریانش قرار داده است. در همین رابطه دقایقی با قهرمان زن ووشوی ایران و جهان همکلام شدیم. 

 


وقتی نتوانستم ماسک بخرم، به فکر تولید آن افتادم


وقتی در سمیرم، شهر خودم به داروخانه ها مراجعه کردم و برای خرید ماسک ناموفق بودم، به این فکر افتادم که خودم با کمک یک خیاط ماسک تولید کنم. متاسفانه این روزها اکثر مردم با مشکل کمبود ماسک مواجه هستند و من هم سعی کردم با این کار قدمی در این شرایط برای کمک به همشهریانم و هموطنانم بردارم. در مرحله اول قرار شد هزار ماسک را تولید کنیم. روز شنبه حدود 300، 400 تای آن آماده شده بود و من هم آن ها را در اختیار مردم سمیرم قرار دادم.  


ماسک ها یک بار مصرف هم باشد، اشکالی ندارد


برخی ایراد گرفته بودند که این ماسک ها بهداشتی نیست، اما حتی اگر یک بار مصرف هم باشد، اشکالی ندارد. مردم در روزهایی که کرونا به یک بحران تبدیل شده، ماسک در داروخانه ها نیست. برخی حتی سرماخوردگی دارند و بدون ماسک نمی توانند جلوی انتقال آن را به اطرافیان خود بگیرند. با این ماسک ها حتی اگر بهداشتی هم نباشد، کمتر ویروس منتقل می شود. زدن ماسک های پارچه ای بهتر از هیچی است.


احتکار ماسک قیمتش را بالا برده 


من در هفته های اخیر به هر داروخانه ای مراجعه کردم، ماسک نداشت. فکر نمی کنم در سمیرم ماسک باشد و داروخانه نفروشند، اما شنیدم که خیلی از افراد در شهرهای مختلف این کار را می کنند. تا چند هفته قبل داروخانه ها پر از ماسک بود، اما با ورود این بحران حالا هیچ جا ماسک وجود ندارد. متاسفانه برخی اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم را احتکار می کنند تا به قیمت بالاتر بفروشند. شنیدم قیمت ماسک به 40، 50 هزار تومان هم رسیده و این اتفاق خوبی نیست. 

 

 

1484324

 

با هزار تومان ماسک تولید کردیم


ماسک هایی که ما تولید کردیم، کاملا به صرفه است و با یک هزینه کم می توان این ماسک ها را دوخت. در تهران هم شنیدم یکی، 2 نفر از دوستان مشغول چنین کاری هستند. من وقتی با خیاطی که این ماسک ها را می دوزد، صحبت کردم، گفت برای دوخت هر کدام فقط هزار تومان می گیرد. ماسک های یک بار مصرف هم الان حداقل 3، 4 هزار تومان فروخته می شود؛ تازه اگر مردم بتوانند پیدا کنند. 


ماسک ها را به دست نیازمندان می رسانم


سعی می کنیم افرادی که بیشتر نیازمند هستند و با این هزینه های بالا توانایی خرید ماسک را ندارند، پیدا کنیم. با این حال در مرحله اول من ماسک ها را در اختیار کارمندان شهرداری سمیرم قرار دادم که خودشان هم در تهیه ماسک مشکل داشتند. آن ها ارباب رجوع زیاد دارند و می توانند این ماسک ها را پخش کنند. کارگران شهرداری هم جزو قشر ضعیف جامعه هستند. امیدوارم بتوانم این کار را ادامه دهم و تا حدی که می توانم از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنم.

 

1484325


الهه و سهیلا بعد از شیوع کرونا از چین برگشتند


من چند ماه قبل از چین برگشتم و بعد از من سهیلا و الهه که با باشگاهشان قرارداد کاملی دارند، آنجا ماندند. قرارداد من طوری است که فقط برای مسابقه آنجا می روم. هنوز کرونا نیامده بود و الهه و سهیلا هم بعد از اینکه کرونا در چین تشخیص داده شد، خیلی زود به ایران برگشتند. 


تمرینات و مسابقات فعلا تعطیل است


با شرایطی که پیش آمده باید مدتی رعایت کنیم. ورزشکاران هم مثل سایر اقشار در بین مردم هستند و باید مراقب سلامتی خود باشند. فعلا که تمامی تمرینات تیم های ملی و مسابقات لیگ تعطیل شده و مشخص نیست چه زمانی برگزار می شود. امیدوارم هر چه زودتر این ویروس ریشه کن شود و مردم بتوانند مثل قبل در شرایط عادی زندگی کنند.


از مردم می خواهم در خانه بمانند


توصیه من این است که مردم نکات بهداشتی را رعایت کنند و تا جایی که می توانند از خانه بیرون نروند. اگر هم کسی کار ضروری دارد، خیلی زود به خانه برگردد. رفت و آمد نکردن باعث می شود که ویروس کرونا پخش نشود و به تدریج آمار مبتلایان پایین می آید. این وضعیت همیشگی نیست و نهایتا چند ماه در ایران وجود دارد. پس بهتر است ما با رعایت کردن توصیه های بهداشتی به خروج هر چه زودتر کرونا از ایران کمک کنیم.

دیدگاه‌ها