کد خبر : 1673143 | 20 اسفند 1398 ساعت 12:40 | 22.3K بازدید | 0 دیدگاه

مهندسی نتایج؟ پرسپولیس 10 امتیاز اختلاف دارد؛

شریفی: اینجا کسی به خاطر کرونا از ما نمی‌ترسد!

مهدی شریفی می‌گوید که در آذربایجان همه به ایرانی ها احترام می‌گذارند و کسی به خاطر کرونا از آن ها نمی‌ترسد.

شریفی: اینجا کسی به خاطر کرونا از ما نمی‌ترسد!

به گزارش "ورزش سه"، مهدی شریفی این فصل عملکرد خوبی در لیگ آذربایجان داشته و امیدوار است در پایان فصل یکی از برترین گلزنان این لیگ باشد. او که فصل گذشته در پرسپولیس بود و سابقه حضور در تراکتور و سپاهان را هم دارد، در جریان شکست پنج گله تیم سومقاییت در ترکیب غیبت داشت. وی در گفتگو با خبرنگار ما به سوالات مختلف پاسخ داده و درباره مسائل گوناگون اظهار نظر داشته است.

 

* مصدوم بودم و بازی نکردم

 

دو هفته است که من سرماخوردگی دارم و کادرفنی تشخیص دادند که این هفته من بازی نکنم، هفته قبل هم حالم بد بود اما خداراشکر بهترم و بازی کردم. این بازی یک اتفاق بود و کسی فکر نمی‌کرد این اتفاق بیفتد. لیگ آذربایجان لیگ سختی است و همه تیم ها خوب هستند اما در این بازی همه بچه ها بد بودیم. من آنجا نبودم که دلیلش را بگویم اما به هر حال اتفاق بدی بود که رخ داد.

 

* سهمیه لیگ اروپا می‌گیریم

 

ما خیلی به سهمیه اروپایی نزدیک هستیم، اینجا 4 تیم می‌رود لیگ اروپا و تیم قهرمان به لیگ قهرمانان اروپا صعود می‌کند. ما الان در رده چهارم هستیم و اگر قهرمان جام حذفی، یکی از تیم های بالای ما باشد، سومقاییت هم سهمیه می‌گیرد. همانطور که گفتم تیم های لیگ آذربایجان به هم نزدیک هستند و چیزی را نمی‌توان پیش بینی کرد.

 

* حرف آخر فصل بماند برای وقتش

 

اینجا شرایط خیلی خوب است و من خیلی راحتم. الان فقط به تیم خودم فکر می‌کنم چون 10 بازی دیگر مانده تا بازی آخر را انجام بدهیم و ببینیم آخر چه اتفاقی رخ می‌دهد و امیدوارم بتوانم مثمرثمر باشم، حرف آخر فصل را باید آخر زد.

 

* قرنطینه کرده اند و مشکلی نیست

 

درباره کرونا اینجا چیزی گزارش نشده و چند موردی هم که بود، در قرنطینه هستند. اینجا همه رعایت می‌کردند مثل مردم خودمان ولی در آذربایجان سریع قرنطینه کردند و مشکلی پیش نیامد و بازی ها و تمرینات ما هم مثل روال قبلی برگزار شدند. کسی ترسی از ما ایرانی ها در اینجا ندارد و هرکسی که ما را می‌بیند نگران حال کشورمان است و سوال می‌پرسند که وضعیت مردم چطور است و ما هم نگرانی خودمان را منتقل می‌کنیم و همه ناراحت هستیم.

 

* اختلاف امتیاز پرسپولیس گویاست!

 

فوتبال به همین کری خوانی ها جذاب است. وقتی من در سپاهان بودم و قهرمان شدم این حرف های مهندسی و این ها بود، با پرسپولیس که قهرمان شدم وجود داشت و این حرف هایی است که زده می‌شود. من اعتقادی به این حرف ها ندارم و فکر کنم تیمی که لیاقت قهرمانی داشته باشد، قهرمان می‌شود و این شایستگی را هر تیمی در زمین مسابقه نشان می‌دهد. اختلاف امتیاز پرسپولیس با بقیه تیم ها همه چیز را مشخص کرده است.

 

* برای مساوی پاداش گذاشتند؛ 5-0 باختیم!

 

اینطور نیست که کیفیت لیگ آذربایجان پایین باشد. ما به این تیم قبله که 5-0 باختیم، در بازی قبلی 2 گل زدیم و پیروز شدیم و هر دو گل را هم من زدم. بعد آمدند برای مساوی جلوی ما پاداش گذاشتند ولی این بار به این شکل بردند. اینجا کیفیت زمین و... بسیار خوب است و اگر یک تیمی سرحال تر باشد، بهتر تمرین کند، آنالیز دقیق تری داشته باشد و حرف های مربی را بهتر انجام بدهند، می‌توانند موفق باشند و دلیلش همین است نه چیز دیگری.

 

* ریزبینی اسکوچیچ خیلی خوب است

 

آقای اسکوچیچ مربی خوبی است، من شاگرد او نبودم اما وقتی فولاد بودند، من جلوی او بازی کردم و تیم خیلی خوبی داشت. ایشان بازیکنان لژیونر را خیلی دوست دارند و می‌آیند بازی شان را می‌بینند و این که به همه سر می‌زنند نشان می‌دهد که جزئیات را در نظر دارند. من دعوت می‌کنم که به آذربایجان هم بیایند و بازی ما را ببینند، در نهایت مطمئنم کسی که عملکرد خوبی داشته باشد، به تیم ملی دعوت می‌شود و امیدوارم تیم ملی بهترین نتایج را بگیرد.

 

* اینطور نیست که دو گل بزنیم و راحت باشیم

 

از موقعی که این ویروس آمده، ما ایران نیامدیم اما اینجا هم کسی با ما برخورد بدی نداشته و به لژیونرها احترام می‌گذارند. در کل اینجا بازیکنان شناخته شده زیادی هستند که در دنیا معروف هستند از جمله اسین. اینجا زاویه دید و معیار رشد افراد متفاوت است و همه را باتوجه به عملکرد بررسی می‌کنند. من اگر خوب باشم من را دوست دارند وگرنه انتقاد به جا می‌کنند. این خیلی خوب است چون باعث می‌شود هر بازی مثمرثمر باشیم و اینطور نیست که اگر یک بازی گل زدیم دیگر تمام شود و 10 بازی تامین باشد. اینجا فشار باشگاه برای لژیونرها و اسپانسر و کادرفنی است و هر بازی باید آماده باشیم و خوب زندگی کنیم و در حد لژیونرها عمل کنیم.

 

* در آذربایجان به مترجم نیاز ندارم

 

من خیلی زبانشان را دوست دارم و خیلی تمرین می‌کنم و فکر کنم یاد گرفته ام. اوایل پیمان بابایی کامل ترجمه می‌کرد اما الان یک سری چیزها را متوجه می‌شوم و در صحبت طرف مقابل یک جورهایی متوجه می‌شوم و لازم به ترجمه کامل نیست. صحبت هم می‌کنم ولی فعلا کامل یاد نگرفته ام.

دیدگاه‌ها