کد خبر : 1673175 | 20 اسفند 1398 ساعت 15:32 | 6.9K بازدید | 0 دیدگاه

مدافع پرسپولیس از روزهای قرنطینه می‌گوید

شیری: در روزهای کرونا دلم برای هواداران تنگ شده

مهدی شیری، مدافع پرسپولیس از روزهایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا در خانه قرنطینه شده و شرایط تمرین ندارند، صحبت کرد.

شیری: در روزهای کرونا دلم برای هواداران تنگ شده

به گزارش "ورزش سه"، ویروس کرونا باعث تعطیلی تمرینات تیم پرسپولیس شده اما بازیکنان با برنامه‌هایی که از کادرفنی گرفته‌اند این روزها به صورت اختصاصی تمرینات خود را برگزار می کنند تا با آغاز تمرینات یک بار دیگر در کنار هم برای موفقیت پرسپولیس تلاش کنند.

 

در روزهایی که تمرینات تعطیل است برنامه ‌ات برای آمادگی بدنی و فنی چطور پیش می‌رود؟


من هم مثل خیلی از مردم که این روزها بیشتر خانه هستند، در کنار اعضای خانواده حضور دارم. به هر حال مشکل بزرگ مثل ویروس کرونا سراسر کشور را درگیر کرده و باید همه با رعایت توصیه‌های بهداشتی کاری کنیم که این ویروس هرچه سریعتر از کشور ما برود. در این روزها اوقات فراغت بیشتری دارم در خانه کتاب می‌خوانم و یا تمرینات اختصاصی خود را انجام می دهم.

 

به عنوان یک فوتبالیست که قطعاً به وظایف اجتماعی خود آشناست چه صحبت یا توصیه‌ای برای هواداران پرسپولیس در این روزها داری؟


از مردم عاجزانه درخواست می‌کنم که تا جایی که می‌توانند در خانه بمانند و بیرون نروند. تا جایی که می‌توانند در خانه کارهایشان را انجام دهند. همچنین مطمئن هستم که مردم مسائل بهداشتی را رعایت می‌کنند و باید تلاش کرد تا این مریضی سخت هرچه زودتر به پایان عمر خود برسد. به نظر من همه مردم باید دست به دست هم بدهند تا این مشکل حل شود.

 

چه اطلاعاتی در خصوص بیماری و ویروس کرونا داری؟


من به اندازه‌ای که از رسانه‌ها و تلویزیون در جریان ریز این مسائل قرار گرفتم می‌دانم که این بیماری شبیه آنفولانزاست و در سطوح و هوا امکان انتشار دارد اما اگر مردم رعایت بیشتری در زمینه مسائل بهداشتی داشته باشند و مرتب دست خود را بشورند این ویروس از طریق دهان و بینی نمی‌تواند وارد بدن شود.

 

مطمئناً این روزها که در خانه هستی شرایط سخت است. در این باره چه صحبتی داری؟


ببینید ما فوتبالیست هستیم و در یک ورزش گروهی کار می‌کنیم. هر روز در تمرینات حدود چهل نفر در کنار هم هستیم و برای ما قطعاً خیلی سخت است که این روزها تنها در خانه بمانیم. از طرف دیگر بحث اضطراب و استرسی که بین مردم به دلیل ویروس کرونا به وجود آمده باعث شده که حتی ما هم اذیت شویم و این استرس در بین فوتبالیست‌ها هم وجود دارد. به هر حال ما ورزشکار هستیم و این احتمال هست که استعداد بیشتری نسبت به مردم عادی داشته باشیم.

 

خودت تمرینات اختصاصی را انجام می‌دهی؟


با برنامه‌ای که از کادر فنی به دلیل تعطیلات گرفته‌ایم، من هم مثل سایر بچه‌ها در خانه تمرینات را انجام می‌دهم. خوشبختانه در پرسپولیس بازیکنان باتجربه زیادی داریم و کاملاً بازیکنان حواسشان به شرایط حساس هست و به همین دلیل مطمئناً تمرینات خود را انجام می‌دهند.

 

دلت برای فوتبال بازی کردن و حضور هواداران پرسپولیس تنگ شده؟


 شک نکنید که دل من و سایر بچه‌ها برای بازی کردن تنگ شده چرا که ما یک تیم پرهوادار و مردمی هستیم و در کنار هواداران معنی پیدا می‌کنیم. امیدوارم مشکل ویروس کرونا هر چه زودتر از کشور ما برود و دوباره در کنار هواداران‌مان به جشن و پایکوبی بپردازیم. باور کنید در بازی با شهرخودرو که هواداران نبودند با اینکه بازی حساسی داشتیم اما انگار یک بازی دوستانه انجام می‌دادیم و شاید اگر در این شرایط ۱۰ گل هم بزنیم خیلی شوقی برای خوشحالی کردن نداشته باشیم.

 

تعطیلی مسابقات لیگ برتر به سود سایر تیم‌ها شده اما این تعطیلات چه ضرری برای پرسپولیس دارد؟


با شروع نیم فصل دوم و حضور کادر فنی جدید، ما روند خیلی خوبی نسبت به گذشته داشتیم و بازی‌ها و نتایج خوبی می‌گرفتیم و خوشبختانه از نظر امتیازی شرایط خوبی داریم و ۱۰ امتیاز نسبت به تیم دوم بالاتر هستیم. این تعطیلات شاید برای سایر تیم‌ها خوب باشد اما برای ما خیلی خوب نیست. با اینهمه خوشبختانه کادر فنی خیلی خوب و بازیکنان باتجربه‌ای داریم و با شروع تمرینات دوباره تلاش خواهیم کرد که به همان تیم ایده‌آل مدنظر هواداران نزدیک شویم.


از طرف دیگر رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا هم به تعویق افتاد و به نظر می‌رسد فشار این بازی‌ها و همزمانی با لیگ برتر و جام حذفی باعث شود فشار مضاعفی به پرسپولیس وارد شود. نظرت در این باره چیست؟


به هر حال ما سال گذشته هم چنین شرایطی را تجربه کردیم اما توانستیم به خوبی اوضاع را مدیریت کرده و کنترل کنیم. از طرف دیگر امسال به دلیل این شرایطی که به وجود آمده مطمئناً بعد از عید نوروز بازی‌ها و فشار زیادی را تحمل خواهیم کرد چرا که باید در ۳ جبهه بازی کنیم اما مطمئن هستم که هم از نظر فنی و هم از نظر روحی تیم خوبی خواهیم داشت و آماده هستیم تا با یک چالش بزرگ رو در رو شویم.


منبع: اپلیکیشن رسمی باشگاه پرسپولیس

 

دیدگاه‌ها