کد خبر : 1673313 | 21 اسفند 1398 ساعت 13:36 | 10.8K بازدید | 0 دیدگاه

عادت گل خوردن باید ترک شود

تغییر رژیم تمرینی؛ تراکتور به دروازه قفل می زند

تراکتور باوجود نتایج خوبی که با ساکت الهامی کسب کرده اما در بخش دفاعی عملکرد چندان خوبی نداشته اند و مدت هاست که طرفداران این تیم شاهد کلین شیت تیمشان نبوده اند.

تغییر رژیم تمرینی؛ تراکتور به دروازه قفل می زند

به گزارش "ورزش سه"، سرخ پوشان آذربایجانی پس از حضور ساکت الهامی در راس کادرفنی این تیم، روزهای تقریبا خوبی را تجربه کرده اند و هم اکنون با ۳۷ امتیاز و باتوجه به تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان در رده سوم جدول لیگ برتر قرار دارند. هم چنین تی تی ها یکی از چهار تیم حاضر در نیمه نهایی جام حذفی هستند تا همچنان امیدواری برای کسب هر دو جام در اردوی این تیم وجود داشته باشد.

 

تراکتور در ابتدای فصل سکان هدایت خود را به مصطفی دنیزلی، مربی باتجربه و پرافتخار ترک تبار سپرد و فصل را هم با این مرد کهنه کار خوب شروع کرد. تیم تحت امر دنیزلی، امتیازات کسب شده در ابتدای فصل را مرهون عملکرد فوق العاده خط دفاعی این تیم و البته سیوهای نجات بخش رشید مظاهری خرید بزرگ این تیم در تابستان امسال بود. در حالی که نگرانی ها و انتقادهای زیادی بابت وجود تراکم کم در خط دفاع و بسته بودن دست سرمربی در صورت محرومیت یا مصدومیت یکی از عناصر خط دفاعی به خصوص دفاع وسط های این تیم وجود داشت، تراکتور آقا مصطفی در هفت بازی ابتدای فصل خود در لیگ برتر حتی یک بار هم دروازه خود را باز شده ندید تا علاوه بر شکست ناپذیری و کسب امتیازات مناسب، صدای منتقدان بابت عدم جذب مهره دفاعی در تابستان را هم به حداقل ترین ولوم ممکن برساند.

 

1478970

 

اما باوجود عملکرد قابل تحسین رشید مظاهری و البته خط دفاعی تراکتور در ابتدای فصل که رکورد کلین شیت های پیاپی تراکتور در لیگ برتر را نیز شکستند و حتی نزدیک به شکست رکورد تاریخ لیگ برتر نیز بودند، عملکرد خط دفاعی این تیم این روزها بسیار متفاوت است و تیم تحت امر ساکت الهامی، تقریبا هر بازی یک گل می خورد. باوجود تقویت سرخ ها در نیم فصل و اضافه شدن نفراتی چون جفرسون برزیلی و میلاد فخرالدینی در فاز دفاعی، تی تی ها ۸ مسابقه پیاپی در لیگ برتر و جام حذفی است که نتوانسته اند دروازه خود را بسته نگه دارند و آخرین کلین شیت آن ها به بازی هفته شانزدهم این تیم مقابل نفت مسجدسلیمان برمی گردد که با یک گل موفق به شکست حریف خود شدند.

 

قرمز ها در این هشت مسابقه، 10 گل دریافت کرده اند یعنی به طور میانگین هر بازی 1/25 گل خورده اند، تقریبا یک گل در هر بازی. البته تیم ساکت الهامی در خط حمله خوب کار کرده و با زدن 16 گل در این هشت بازی و میانگین دو گل زده در هر دیدار، موفق به کسب نتایج تقریبا خوبی هم شده است. الهامی البته دلیل گل خوردن های تیمش را بازی هجومی تیمش می داند و اعتقاد دارد چون با نفرات زیاد در حمله حاضر می شوند و میل به هجوم زیادی دارند، گل هم می خورند و مدعی شد که بازی هجومی تاوان های خاص خودش را هم دارد. البته باتوجه به موفقیت فوتبال دفاعی در لیگ برتر کشورمان که نمونه اش صدرنشینی پرسپولیس با کمترین گل خورده در این فصل است، آقا ساکت باوجود دست بازی که از لحاظ بازیکن دارد باید علاوه بر خط حمله، روی خط دفاع خود نیز کار کند تا تی تی ها علاوه بر لذت بردن از سبک بازی هجومی تیم خود، با آرامش خاطر بیشتری در راه کسب دو جام گام بردارند.

 

این در حالی است که احتمالا در سال جدید رژیم تمرینی تیم تراکتور باتوجه به رقابت های فشرده تغییر خواهد کرد و انتظار می‌رود که عملکرد دفاعی تراکتور نیز بهتر شود.

 

حامد حاجی محمدی

دیدگاه‌ها