کد خبر : 1673966 | 25 اسفند 1398 ساعت 10:08 | 17.8K بازدید | 0 دیدگاه

انتخاب داوری را به فال نیک می گیرم

طوسی: خبر ازدواجم را به شما می‌دهم

دارنده دو نشان قهرمانی داخل سالن آسیا که مدال طلای ۱۰۰ و ۲۰۰ متر بازی‌های کشورهای اسلامی را نیز در اختیار دارد، می‌گوید فعلا تمریناتش را در خانه انجام می‌دهد به امید روزی که این ویروس مهلک ریشه کن شود.

طوسی: خبر ازدواجم را به شما می‌دهم 

به گزارش "ورزش سه"، مریم طوسی رکورددار دوهای ۱۰۰ متر، ۲۰۰ متر و ۴۰۰ متر زنان ایران این روز ها به علت مشکلاتی که ویروس کرونا ایجاد کرده است قادر نیست تمریناتش را ادامه دهد و فعلا مجبور است که در کنار خانواده خود در قرنطینه به سر ببرد.


این درحالی است که وی تا دو هفته پیش در قبرس حضور داشت وتنها برای دیدار با پدر و مادرش به ایران آمد که دیگر ماندگار شد.


وی در گفتگو با خبرنگار سایت "ورزش سه" در خصوص شرایط حال حاضر خود گفت: « من دو هفته است که همراه با خانواده‌ام در قرنطینه به سر می‌برم. خدا را شکر یک محیطی در اختیار من هست که می‌توانم در آنجا تمریناتم را پیگیری کنم اما این به هیچ وجه کافی نیست. به‌هرحال می‌دانم اگر تمریناتم را به خارج از خانه منتقل کنم ممکن است به عنوان یک ناقل هم برای خودم و هم برای خانواده‌ام دردسر ایجاد کنم.»

 

مریم طوسی در ارتباط با کسانی که این روزها به مسافرت می روند و اساساً نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند بیان کرد: « اینطور آدم ها هم برای خودشان و در عین حال برای اطرافیانشان بیشتر خطرناک هستند. خدای‌ نکرده اگر این افراد عزیزی را از دست بدهند آن وقت است که متوجه می‌شوند تا چه حد این موضوع جدی بوده است. در کل امیدوارم برای کسی اتفاق بدی رخ ندهد، اما این ویروس به هیچ وجه شوخی سرش نمیشود چرا که ما هر روز میبینیم چه تعدادی از افراد از دست می روند. طبیعتا هیچ‌کدام از این افراد دلشان نمی‌خواست به این ویروس مبتلا شوند، اینها یا کسانی هستند ضوابط بهداشتی و اصول پیشگیری را رعایت نکردند و یا با اطرافیانشان که ناقل بودند در ارتباط بودند که در این صورت تبعات جبران‌ناپذیری را متحمل خود و خانواده شان خواهند کند.»

 

وی در ادامه افزود: « من شخصاً خودم وقتی از خانه بیرون می روم دیگر نمیدانم آیا ناقل هستم یا نه؟ و این می تواند شروع یک فاجعه باشد و برای همین به همه پیشنهاد می‌کنم این موضوع را جدی بگیرند. این در حالی است که نزدیک عید هستیم و من توصیه می‌کنم حتی المقدور از دید و بازدیدها صرف نظر کنید. حتی اگر شده به پدر و مادر خود هم سر نزنید و امسال را سعی کنید از طریق تماس های تصویری به خانواده خود تبریک بگویید، چون واقعا خطرناک است و امکان دارد خدای ناکرده عزیزترین افرادمان را از دست بدهیم.»

 

قهرمان آسیا دو 400 متر در سال2012 در پاسخ به این سوال که آیا از اطرافیان شما کسی مبتلا به این ویروس شده است تاکید کرد: «خداراشکر چنین قضیه ای اتفاق نیفتاده، اما با دوستان خود که تلفنی در تماس هستم متوجه شدم که بعضی از آن‌ها اقوام بسیار نزدیک خود را و حتی یکی از آن‌ها مادر خود را از دست داده است. اگر بخواهیم به طور جدی به این موضوع نگاه کنیم متوجه می‌شویم که تحملش بسیار سخت است. همه باید این ویروس ناشناخته را جدی بگیرند و من  هنوز می‌بینم بسیاری از هموطنان مان به آن صورت این ویروس را جدی نگرفتند و همین بزرگ ترین عامل افزایش  نرخ رشد شیوع این ویروس در ایران شده است. این را هم در نظر داشته باشید که در حال حاضر بیمارستان‌های ما فاقد امکانات کافی برای درمان این بیماری هستند.


او همچنین در ادامه صحبت هایش تاکید کرد:« من معتقدم اگر فقط مردم ما یک ماه خودشان را در خانه قرنطینه کنند این قضیه ریشه‌کن خواهد شد ولی متاسفانه بعضی از افراد فاقد اراده کافی برای رعایت چنین امری هستند. شاید جالب باشد بدانید که من طی دوماه گذشته در قبرس حضور داشتم و برای دیدن خانواده ام به ایران آمدم که این اتفاق افتاد.»

 

1485734

 

این دونده پرافتخار ایران درباره تاثیر ویروس در برنامه‌هایی که برای المپیک در نظر داشت گفت: «من احتمال می‌دهم با توجه به کنسل شدن مسابقات قهرمانی جهان و همچنین مسابقات آسیایی، رقابت‌های المپیک هم با یک سال تاخیر برگزار شود. این طور فکر می‌کنم که این اتفاق کل جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است و کشورهای صاحب ورزش دنیا مثل چین و آمریکا هم درگیر هستند. به همین دلیل ورزشکاران نمی‌توانند برای المپیک تمرین کنند. اما در کل به طور دقیق نمی‌توان گفت چه اتفاقی قراراست رخ دهد.»

 

وی درباره اولین تورنمنتی که به تعویق افتاد خاطرنشان کرد: «اولین آن در فروردین بود. مسابقات قهرمانی کشور که قرار بود نفرات تیم ملی در این مسابقه انتخاب شوند. مسابقات دیگر ورودی المپیک است که در حال حاضر هیچ خبری از تاریخ مجدد آن در دست نیست.»


طوسی همچنین به عنوان یک بازیکن ملی پوش دومیدانی در خصوص برگزاری مجمع دومیدانی در این شرایط و انتخاب آقای داوری تصریح کرد: «با وجود صحبت های زیادی که در این باره شده است من معتقدم حتما این مجمع به حد نصاب رسیده که آقای داوری به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شده است. من این انتخاب را به فال نیک می گیرم و ما خوشحال هستیم که بلاخره تکلیف فدراسیون دوومیدانی روشن شد چون در واقع خود من از سال پیش هیچ برنامه‌ای نداشتم و امیدوارم در چهار سال آینده به این شکل نباشد.»

 

او تاکید کرد:« متاسفانه بسیاری از ورزشکاران ما خداحافظی کردند چون کسی به آن ها اهمیتی نمی داد. جالب است که بدانید چیزی حدود ۸۰ درصد است اعضای تیم ملی بزرگسالان از دو میدانی کنار رفتند و خداحافظی کردند و این موضوع خیلی دردناک است چون کسانی از تیم ملی کنار رفته‌اند که لااقل دو تا سه سال دیگر می‌توانستند همچنان بمانند و پرچم ایران را به اهتزاز در بیاورند. امسال دخترانی مثل لیلا رجبی کاوه موسوی و ارزنده و بسیاری از دیگر دوندگان شایسته ایران با تیم ملی خداحافظی کردند.»


مریم طوسی در پایان صحبت هایش در ارتباط با حمایت های فدراسیون دو ومیدانی گفت: «با توجه به حضور آقای داوری باید منتظر بمانیم ببینیم چه برنامه های برای دوندگان در نظر دارند. اما در چهار سال اخیر هیچ کمکی مالی به من نشده است نه برای من نه برای سایر ورزشکاران اما متاسفانه باید بگویم تیم ملی بانوان یک جورهایی تعطیل شده بود.»

 

وی همچنین با رد شایعات اخیری که مبنی بر ازدواجشان در فضای مجازی مطرح شده است تصریح کرد: «بنده هنوز ازدواج نکردم اما اگر چنین تصمیمی گرفتم حتما خبرش را به شما خواهم داد. (با خنده)»

دیدگاه‌ها