کد خبر : 1674024 | 25 اسفند 1398 ساعت 15:03 | 2.9K بازدید | 0 دیدگاه

افاضلی: جان مردم مهمتر از فوتبال است

سرمربی پارس جنوبی با اشاره به شرایط خطرناک شیوع کرونا مدعی شد باید اولویت سلامتی مردم در نظر گرفته شود.

افاضلی: جان مردم مهمتر از فوتبال است

به گزارش "ورزش سه"، با تعطیلی مقطعی لیگ تا پایان فروردین‌ ماه که البته گمانه زنی‌ها در خصوص تداوم این تعویق هم ادامه دارد، همه در انتظار مشخص شدن تکلیف لیگ نوزدهم هستند.


در این رابطه هومن افاضلی، سرمربی پارس جنوبی می‌گوید: ما مدتی تمرینات را با برنامه ریزی‌های لازم دنبال کردیم. علیرغم تمام مشکلاتی که داشتیم سعی کردیم حداقل از نظر سلامت بازیکنان همه مسائل را در نظر بگیریم. تست‌های مربوطه را نیز از بازیکنان گرفتیم تا آنها از نظر روحی و مقابله با این ویروس آمادگی لازم را به دست بیاورند. اکنون با توجه به تعطیلی لیگ تصمیم گرفتیم همانند دیگر تیم‌ها تمرینات را لغو کنیم.


وی ادامه داد: این تعطیلات مطمئنا شرایط لیگ و کیفیت آن را تحت تاثیر قرار خواهد داد. مسلما اما در اینجا باید اولویت سلامت جامعه در نظر گرفته شود. اینکه می‌گویند لیگ از اردیبهشت ماه شروع می‌شود به نظر من شدنی نیست. برگزاری مسابقات در این شرایط بسیار مشکل است. من هم مثل سایر مربیان که با اکثرشان صحبت کردم موافق پایان رقابت‌ها تحت یک سری شرایط هستم و فکر نمی‌کنم این کار چندان پیچیده باشد. مشکل اینجاست که در حال حاضر ما رئیس فدراسیون نداریم و چندین پست کلیدی فدراسیون با سرپرست اداره می‌شود، ممکن است همه این مسائل روی تصمیمی که گرفته می‌شود تاثیر داشته باشد اما فکر می‌کنم در مجموع تعطیلی لیگ برتر منطقی است.


هومن افاضلی در ادامه توضیحاتش گفت: با این شرایط حتی لیگ سال آینده را هم تحت تاثیر قرار می‌دهیم. کشورهای دیگر که حتی از نظر شیوع بیماری مثل ایران نیستند به این فکر افتاده اند تا بازی ها را تعطیل کنند اما ما همچنان به دنبال این هستیم که بازی ها آن هم در ماه مبارک رمضان برگزار شود. با تعطیلی لیگ در این مقطع می‌توانیم با ساماندهی لیگ سال آتی را خوب برگزار کنیم و تیم ها می‌توانند پیش فصل خوبی داشته باشند.


سرمربی پارس در پایان گفت: تنها 9 هفته مانده به پایان فصل و در این شرایط باید تصمیم مناسبی گرفته شود که نه زحمات تیم‌ها نادیده گرفته شود و نه اینکه سلامت جامعه و فوتبال به خطر بیفتد. ما تابع قانون هستیم اما مساله سلامت باید اولویت همگی ما باشد و مسلما فوتبال هیچ ارزشی مقابل سلامتی نخواهد داشت. چرا که روح فوتبال برای سلامت و نشاط مردم است.

دیدگاه‌ها