کد خبر : 1674291 | 26 اسفند 1398 ساعت 23:23 | 29.8K بازدید | 0 دیدگاه

MMA هم مثل فوتبال است؛ فقط کمی بزن بزن دارد!

علی‌اکبری: یک‌سال است فایت نکردم و حالم بد است

امیر علی اکبری می گوید یک سالی است مبارزه نکرده و به همین خاطر حال خوبی ندارد.

علی‌اکبری: یک‌سال است فایت نکردم و حالم بد است

به گزارش "ورزش سه"، امیر علی اکبری امشب مهمان سومین قسمت از ویژه برنامه تحویل سال شبکه یک بود.


این فایتر ایرانی که بعد از موفقیت در مسابقات MMA روسیه مدتی است به مبارزه نپرداخته، گفت: امیدوارم مردم سال بعد سال بهتری را تجربه کنند. امسال از همان عید که سیل شروع شد درگیر مشکلات بودیم.


وی افزود: اول با روسیه به مشکل خوردیم و قراردادی با UFC داشتیم که مدیر برنامه ام در نوشتن آن اشتباه کرده بود. از طرفی من پاسپورت ایرانی دارم و به این خاطر به مشکل خوردم. اما به هر حال چند نفر باید پای این مملکت بایستند.


مبارز هنرهای رزمی ترکیبی درباره مسابقات MMA توضیح داد: این مسابقات همان فوتبال است ولی یک خورده بزن بزن دارد! در فوتبال توپ شوت می کنند در این مسابقه سر و کله! همه درآمد و اقتصاد آن مثل فوتبال است بلیت فروشی دارد و... اگر قماری هم در آن باشد ربطی به فایترها ندارد و مثل دیگر مسابقات همچون فوتبال که برخی روی آن قمار می کنند، ممکن است قمار هم داشته باشد.
علی اکبری که پیش از این گفته بود من روزی پردرآمدترین ورزشکار دنیا خواهم شد، ادامه داد: در این رشته شما با یک سازمانی قرارداد می بندید و قرار است 4 بازی برای آن سازمان بازی کنید. مثلا شما برای هر مسابقه هزار دلار می گیرید و هزار دلار بابت برد یا ناک اوت نصیبتان می شود. اینگونه می توانی درآمدت را افزایش بدهی. درآمد اسپانسرهایی که روی سینه ات می خورد هم برای خودت است و اینطوری می توانی به پرآمدترین نزدیک شوی.


وی درباره رکوردهای 17 و 30 ثانیه اش گفت: همه جای دنیا این رکوردها بوده و ما هم نزدیک شده ایم. طرف داشت می آمد به من نزدیک شود و مشتم به او خورد و او افتاد!


این فایتر با بیان اینکه یک سال است فایت نکرده ام و حالم بد است، یادآور شد: در این یک سال یک روز هم بیکار نبوده ام، مدام تمرین می کنم، تنها با یک مربی، کیسه بوکس و... حالا هم بچه ها را کم کرده ایم اما تمرین ادامه دارد. در ورزش نمی توان کار را متوقف کرد و بدنت افت می کند.


علی اکبری تاکید کرد: من قرار بود خیلی زود فایت کنم اما بسته شدن سفارتها و لغو پروازها مبهم است. کسی نمی داند چه می شود و باید دید کرونا با ما چه می کند.

 

1486105

 


این ورزشکار ادامه داد: فایت با روحیاتم سازگاری بیشتری دارد تا کشتی! در آن رشته باید خیلی پهلوان بازی در می آوردم. دنیای این رشته خیلی بزرگ است در آن رشته ها سقف تو المپیک است اما در فایت سقفی وجود ندارد و شما می توانی به فلان چهره معروف تبدیل شوی که سالی 80 میلیون دلار پول دربیاوری می توانی هم یک فایتر معمولی شوی. بنابراین این رشته دوست داشتنی تر است و انگیزه برای تمرین و زحمت بیشتر است.


علی اکبری درباره ریسک های فایت اظهار کرد: شده بعد از بازی یکی دو روز بستری شده ام. دنده ام، دماغم یا دست و پای ام شکسته اما حال می دهد. شب بوده به من دارو زده اند و صبح که بیدار شده ام دیده ام فقط می توانم پلک هایم را تکان بدهم.


این ورزشکار درباره سربند یا حیدر کرار گفت: این یک چیز دلی است. این را هی به داستانهایی وصل می کنند من از 4، 5 سالگی عاشق امیرالمومنین بودم و افتخارم این است که نوکری او را می کنم. هر سال شب شهادت و محرم نوکری اش را می کنم. این را هم برای دل خودم می بندم. به امام حسین به خود حضرت علی قسم تا به حال نه یک ریال بابت این موضوع از جایی پول گرفته ام نه می خواهم که بگیرم. آنقدر بازی با دین سیاسی شده است که کسی دیگر بچه مسلمان واقعی را قبول ندارد و فکر می کنند می خواهی خودت را به جایی وصل کنی. این ورزش آنقدر بزرگ است که نیازی نداری خودت را به جایی وصل کنی. عشق من این است که نوکر امیرالمومنین هستم.


علی اکبری تصریح کرد: وقتی می خواهی وارد رینگ شوی باید توضیح بدهی که لباس و سربند و موسیقی که انتخاب می کنی چه معنایی دارد. جاهایی که با دین مشکل دارد دروغ مصلحتی می گویم و جایی مثل ژاپن که آزاد بود می گفتم این کسی است که من عاشق او هستم.


وی درباره اینکه بعد از کرونا اولین کاری که می کند چیست، گفت: به تمرینات می چسبم و ویزایم را می گیرم تا به مسابقات برگردم. من یک سال ناخواسته ایران ماندم. می خواستم بازی کنم و درونم آتشی بود که می خواستم به قفس بروم اما مشکلات نگذاشتند. یک روز هم استراحت نکردم و شاید اگر برگردم یک علی اکبری متفاوت ببینید.

علی اکبری در پایان درباره کسانی که احتکار می کنند، گفت: ما مملکتی هستیم که در آن رستم و پوریای ولی و 300 هزار جوان شهید بوده اند که روی مین رفته اند تا کسی پای اش را روی وطنمان نگذارد. به قرآن پولی که از احتکار درمی آید خرج زن و بچه و سلامتی شان می شود. بیایید قدری با مردم مهربان باشید. الان هم جنگ است و جنگ بیولوژیکی است و باید مشتی تر باشیم. اینطور نباشد که تا فرصتی پیش می آید بخواهیم سریع احتکار کنیم تا فردا چند برابر بفروشیم. قیمت لیمو و زنجبیل 4، 5 برابر شده است. باید قدری با هم مهربان تر باشیم و مطمئن باشیم کارما می چرخد و روزی این صنف نیازمند صنف دیگری می شود و کاری کنند که با آنها رفتار خوبی شود.


وی همچنین در پاسخ به اینکه پرسپولیسی است که قرمز پوشیده، گفت: من فوتبالی نیستم اما گاهی بازی های تراکتور را می بینم.

 

 

دیدگاه‌ها