کد خبر : 1674340 | 27 اسفند 1398 ساعت 14:04 | 11.2K بازدید | 0 دیدگاه

۹۹؛ سالی که فولاد می‌خواهد آن‌ را تاریخی کند

فولاد خوزستان با نکونام قدم به قدم به سمت موفقیت پیش می‌رود، خصوصیتی که از دوران بازیکنی کاپیتان سابق تیم‌ملی از وی سراغ داریم.

به گزارش "ورزش سه"، لیگ برتر فوتبال ایران فعلا تا پایان فروردین ماه تعطیل است و هنوز تاریخ جدیدی برای شروع دوباره آن اعلام نشده تا تمام تیم‌ها در بلاتکلیفی محض به‌سر ببرند.

 

1486183

 

جواد نکونام از معدود سرمربیانی است که از ابتدای لیگ نوزدهم تاکنون بدون تغییر جایگاه به کارش ادامه داده است.  نکونام اما در نیم‌فصل دوم با مدیریت آذری بازیکنان بزرگی را برای تیمش جذب کرد. پاتوسی و فرشاد احمدزاده دو بازیکنی بوده‌اند که در این چهار دیدار پس از تعطیلات درخشان ظاهر شده‌اند و از عوامل موفقیت در این تیم به حساب می‌آیند. محمدزبیر نیک‌نفس و سینا زامهران نیز دو بازیکن دیگری هستند که در مواقع حساس در این چهار دیدار به میداان آمده‌اند و عملکرد مثبتی را از خود نشان‌ داده‌اند. 

 

1486182

 

حضور بازیکنانی از رده‌های پایه باشگاه در تمرین بزرگسالان، این نوید را به آکادمی فولاد داده که درهای تیم بزرگسالان به روی همه آن‌ها باز است و می‌توانند با درخشش در تیم‌های خود و نشان دادن توانایی‌هایشان به کادرفنی بزرگسالان، راه ورود به لیگ برتر را سریع‌تر بپیمایند تا شاهد شکوفایی دوباره محصولات آکادمی فولاد در فوتبال ایران باشیم.

 

1486181

 

نکونام اما در حالی مخالف برگزاری بازی‌های لیگ برتر به دلیل شیوع ویروس کرونا بود که تیمش پس از سه برد پیاپی در بهترین حالت روانی و فنی خود قرار داشت. تمرینات سرخ‌پوشان اهوازی تعطیل شده و تاریخ قطعی برای شروع دوباره شاگردان نکونام از سوی این باشگاه اعلام نشده است چرا که هنوز برنامه جدید لیگ برتر نیز نیامده و به نظر می‌رسد روند شیوع ویروس و وضعیت کشور در اواسط فروردین‌ماه، مشخص کننده تاریخ شروع دوباره لیگ‌برتر خواهد بود.

 

نکونام که تیمش با یک بازی کم‌تر در رده ششم جدول قرار دارد و فرصت خوبی برای رسیدن به جایگاه‌های بهتر دارد، تفکر بازی به بازی را در تیمش جا انداخته است. بازیکنان به جای اینکه رویاپردازی کنند و از قهرمانی یا سهمیه صحبت کنند، به فکر دیدار بعدی خود هستند تا بهترین عملکرد را داشته باشند و این موضوع باعث سه برد متوالی تیم‌شان شده است. نکونام همانگونه که در دوران بازی‌گری خود با پشتکار، پرتلاش و صبور عمل می‌کرد و همین خصوصیت از دلایل ثبات همیشگی‌اش در تیم ملی و حضور در سطح بالای فوتبال اروپا و ایران بود، حال در دوران سرمربیگری‌اش نیز قدم به قدم پیش می‌رود، نه پله‌ای را دو تا یکی بالا می‌رود و نه قصد دارد خیلی زود به آرمانشهر‌ خود برسد. فولادخوزستان با نکونام روز به روز از ابتدای لیگ تاکنون جذاب‌تر شده است. اگر سال ۹۸ به خوبی برای فولادی‌ها به پایان رسید، حال در آستانه سال ۹۹ می‌توانیم این پیش‌بینی را بکنیم که در سال جدید، نیروی جوانی و دانش نکونام و کادرفنی‌اش در کنار مدیریت آذری و همچنین حمایت محمدی مدیر کارخانه فولاد می‌تواند یک تیم قوی را در بیرون از میدان برای موفقیت بسازد.

 

1486180

 

موفقیت این تیم البته در گرو تلاش بازیکنان و دیگر اعضای تیم و باشگاه، حمایت هواداران پرشور فولاد و پیشکسوتان و رسانه‌های خوزستانی نیز خواهد بود. باید دید این تیم که قدم به قدم به سوی موفقیت پیش می‌رود در انتهای این فصل به چه جایگاهی خواهد رسید و چگونه برای پیشرفت و ترقی در فصل آتی برنامه‌ریزی خواهد کرد.

 

 

دیدگاه‌ها