کد خبر : 1674342 | 27 اسفند 1398 ساعت 14:20 | 4.2K بازدید | 0 دیدگاه

تکرار مجمع به جای صدور حکم ریاست داوری

انتخابات فدراسیون دو و میدانی تجدید می‌شود!

معاون وزیر ورزش اعلام کرد انتخابات فدراسیون دو وم یدانی به دلیل ایرادهای قانونی تکرار خواهد شد.

انتخابات فدراسیون دو و میدانی تجدید می‌شود!

به گزارش "ورزش سه"، 19 اسفندماه بود که وزارت ورزش با وجود شیوع کرونا در سراسر کشور و درخواستی که هیات های استانی دو و میدانی داشتند، تصمیم به برگزاری این انتخابات گرفت. خیلی از روسای هیات ها در مجمع حضور پیدا نکردند، اما معاون وزیر ورزش به عنوان رییس مجمع اعلام کرد انتخابات شکل قانونی دارد و حتی از ارسال یک رای با فکس خبر داد!


حالا بعد از گذشت چند روز و اعتراض و شکایت مجید کیهانی، رییس فدراسیون در 4 سال اخیر وزارت ورزش تصمیم به تکرار انتخابات گرفته است. این در حالی است که همه در این روزها منتظر صدور حکم ریاست افشین داوری بودند. 


مهدی علی نژاد با اشاره به اهمیت رشته دو و میدانی اظهار داشت: این رشته در المپیک رشته ای است که هم ما سهمیه گرفتیم و هم امید به مدال وجود دارد، وزارت ورزش و جوانان تصمیمش بر این بود که شرایط اداره فدراسیون را با رییس داشته باشد و به خاطر اینکه ثبات مدیریتی داشته باشیم و از بلاتکلیفی دوران سرپرستی خارج بشویم به خصوص در ایامی که نزدیک به المپیک هستیم .انتخابات را برگزار نماییم.


وی ادامه داد: در همین راستا ما تمام تلاش خود را کردیم که مجمع انتخاباتی را به صورت قانونی برگزار کنیم و تمام تمهیدات لازم را هم اندیشیدیم و مجمع هم برگزار شد در روز مجمع هم با توجه به جمیع جهات، مشکل خاصی را ملاحظه نکردیم و انتخابات شکل گرفت.


علی نژاد توضیح داد: بعد از انتخابات با بعضی از اعتراضات توسط برخی افراد که حضور پیدا نکرده بودند و نمایندگانشان حضور داشتند، مواجه شدیم و مدعی شدند که نمایندگان توسط خود این اشخاص معرفی نشدند که چند هیات این شرایط را داشتند.


معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای گفت: در این مدت هفت - هشت روز ابعاد مختلف موضوع را بررسی کردیم. با طرف های موضوع صحبت کردیم  و به صورت موشکافانه و با دقت به خاطر حساسیت که در قانونگرایی وزارت ورزش و جوانان دارد، موضوع را بررسی کردیم و نهایتا جمع بندی این شد که یکی از روسای هیات ها نامه معرفی که ارسال شده از سوی دبیر هیات بوده، هر چند که بعد اعلام کردند که دبیر معرفی شده مشکلی ندارد اما به واسطه اینکه ما می خواهیم آیین نامه و ملاحظات قانونی را رعایت کنیم و قواعد و قوانین برای ما مهم است و اینکه در آن نامه که روز مجمع ارائه شده، رییس هیات امضا نکرده است. در نتیجه عملا ما یک رای را نمی توانیم منظور کنیم و این بدان معناست که اعضای حاضردر مجمع از دو سوم کمتر خواهد شد و هر چند اکثریت مجمع حضور داشتند اما چون الزام به دو سوم برای رسمیت یافتن است، جمع بندی این شد که انتخابات را تجدید کنیم. بنابراین با انتصاب سرپرست جدید سعی مَی کنیم انتخابات را در اولین فرصت برگزار کنیم.


علی نژاد گفت: وزارت ورزش و جوانان تلاش کرد که فدراسیون دو و میدانی چون المپیکی است با ریاست اداره شود ولی متاسفانه هم شرایط حاکم بر کشور به دلیل کرونا و هم اینکه تحریک بعضی از افراد خاص باعث شد که شرایط مجمع به گونه دیگری رقم بخورد اما آنچه برای ما مهم بود اینکه مجمع بدون جهت گیری به فرد یا نامزد خاص برگزار شد و کاملا بی طرف بودیم اما حالا شرایط به گونه ای شد که مجبور شدیم فدراسیون را با سرپرست در چند ماه آینده اداره کنیم ولی قطعا پششتیبانی های حرفه ای اداری و مالی وزارت ورزش و جوانان از این رشته زیبا و المپیکی ادامه خواهد داشت و به قهرمانان خودمان قول مَی دهم که هیچ نگرانی و دغدغه ای برای آنها وجود نخواهد داشت .

دیدگاه‌ها