کد خبر : 1674813 | 03 فروردين 1399 ساعت 08:02 | 4K بازدید | 0 دیدگاه

شنای آمریکا خواستار تعویق المپیک ۲۰۲۰ شد

شنای آمریکا طی نامه‌ای سرگشاده خواستار تعویق یک‌ساله بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ شد.

شنای آمریکا خواستار تعویق المپیک ۲۰۲۰ شد

به گزارش "ورزش سه" به نقل از ایسنا، مدیر اجرایی شنا آمریکا نامه‌ای سرگشاده به کمیته ملی المپیک و پاراالمپیک آمریکا نوشت و از آن‌ها خواست تا بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ به تعویق بیفتد. این درخواست در پی خواسته کمیته ملی المپیک نروژ از رییس کمیته بین‌المللی المپیک توماس باخ است که خواستند به دلیل همه‌گیر شدن ویروس کرونا این بازی‌ها لغو شود تا این ویروس کنترل شود.


در صفحات اجتماعی توییتر و اینستاگرام، کمپینی با عنوان هشتگ توکیو ۲۰۲۱ راه‌اندازی شده که تعدادی از ورزشکاران خواستار تعویق یک‌ساله بازی‌ها شده‌اند. 

 

فدراسیون بین المللی شنا معتقد است که تعویق بازی‌ها این امکان را به همه ورزشکاران می‌دهد که در یک فضای امن برای این رقابت‌ها در سال ۲۰۲۱ آماده شوند.


کمیته ملی المپیک و پاراالمپیک آمریکا نیز در پاسخ به این موضوع گفته است که باید به برگزار کنندگان بازی‌های ۲۰۲۰ فرصت برای تحقیق کارشناسانه داده شود. 

 

مراسم افتتاحیه المپیک قرار است ۲۴ ژانویه برگزار شود و کمیته بین‌المللی المپیک در بیانیه‌ای در این هفته اعلام کرده است که این بازی‌ها در تاریخ مقرر برگزار خواهد شد. 

 

ویروس کرونا تاکنون جان ۱۱۴۳۰ نفر را گرفته است و تعداد زیادی از کشورها با محدودیت‌های مسافرتی روبه‌رو هستند. ورزشکاران نیز مشکلات زیادی برای پیگیری تمرینات خود دارند. بسیاری از مسابقات انتخابی المپیک و یا مسابقات جهانی به تعویق افتاده یا لغو شده است. ورزش قهرمانی هم به دلیل شیوع این ویروس در بسیاری از نقاط جهان متوقف شده است.

 

دیدگاه‌ها