کد خبر : 1674821 | 03 فروردين 1399 ساعت 11:29 | 64.5K بازدید | 0 دیدگاه

پرسش‌هایی که شاید هرگز جواب آن‌ها را پیدا نکنید

۱۰ علامت سوال بزرگ در حاشیه لالیگای کرونایی(عکس)

بعد از به تعلیق درآمدن رقابت های لالیگا، سردرگمی عجیب و سوالات مبهمی پیرامون این لیگ و تیم های بزرگ آن مطرح شده است.

۱۰ علامت سوال بزرگ در حاشیه لالیگای کرونایی(عکس)

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از آاس، فوتبال اسپانیا به دلیل بحران به وجود آمده بر اثر ویروس کرونا فلج شده و چندین سوال بی پاسخ برای باشگاه ها، بازیکنان و هواداران به جای مانده است. از طرف دیگر فصل جاری به یکی از حساس ترین رقابت های لالیگا طی سال های گذشته تبدیل شده چراکه بارسلونا با ۵۸ امتیاز در صدر و رئال مادرید با ۵۶ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفته است.

 

با اینکه مسابقات این فصل رقم زننده رقابت جذاب بین دو تیم رئال و بارسا شده اما نمی‌توان از نقاط تاریک آمار این دو تیم نیز به راحتی عبور کرد. صدرنشین فعلی لالیگا از ۸۱ امتیاز ممکن تنها ۵۸ امتیاز کسب کرده است؛ این یعنی از دست دادن ۲۳ امتیاز توسط بلوگرانا. همچنین رئال مادرید نیز با آماری بدتر نسبت به بارسا ۲۵ امتیاز را در فصل جاری از دست داده است.

 

سومین قدرت بزرگ فوتبال اسپانیا یعنی اتلتیکومادرید تنها با ۴۵ امتیاز در جایگاه ششم قرار دارد. شاگردان دیگو سیمئونه در این فصل ۳۱ امتیاز را از دست داده اند و حالا حضورشان در لیگ قهرمانان اروپای فصل آینده نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد؛ موضوعی که باعث شده تمرکز آنها در فصل جاری تنها روی این موضوع قرار بگیرد.

 

در این بین اما پیرامون سه تیم بزرگ فوتبال اسپانیا چند سوال مطرح می‌شود. که در اینجا قصد داریم به آن ها اشاره کنیم.

 

بارسلونا: ستین، برایثویت و بارتومئو

 

کیکه ستین به سیستم دلخواه دست پیدا می‌کند؟


بعد از ناامیدی ستین از سیستم ارنستو والورده، تصمیم گرفت که از سیستم ۲-۵-۳ استفاده کند. او سپس ۳-۳-۴ را امتحان کرد که البته بعدا ۲-۴-۴ جایگزین شد. در آخرین مسابقه قبل از تعلیق رقابت ها مقابل رئال سوسیداد، ستین از آرتور ویدال به عنوان مهاجم کاذب استفاده کرد تا مشخص شود که همچنان این سرمربی برای انتخاب سیستم خود سردرگم است.

 

 

1483095

 

 

آیا مارتین برایثویت راه حل به حساب می آید؟


این مهاجم دانمارکی با وجود مصدومیت عثمان دمبله و لوییس سوارز در زمستان جذب شد. او تنها در یک بازی به عنوان بازیکن اصلی به کار گرفته شده که آن هم به دیدار آخر بارسا مقابل رئال سوسیداد برمی‌گردد. برایثویت پویایی زیادی به خط حمله بارسا بخشید اما به نظر نمی رسد که او به تنهایی راه حل بارسا برای مشکل عدم گلزنی باشد.

 

پرچم های سفید برای جوزپ بارتومئو بالا می آیند؟


تعلیق مسابقات لالیگا به نوبه خود خبر خوبی برای رئیس باشگاه بارسلونا یعنی جوزپ بارتومئو بود که طی ماه های اخیر انتقادات زیادی را از سوی هواداران تحمل می‌کرد. در سه بازی گذشته هواداران شعارهایی را علیه بارتومئو سر دادند و خواستار استعفای او شدند.

 

 

1486357

 

 

رئال مادرید: بازگشت به صدر، بنزما، بیل و خط دفاعی

 

رئال مادرید توانایی بازگشت به صدر را دارد؟


پس از پیروزی در ال کلاسیکو ، فاجعه ای در استادیوم بنیتو ویلامارین رخ داد که به بارسا اجازه داد تا به صدر بازگردد. مادرید قبل از تعلیق لیگ با ارائه یکی از بدترین بازی های فصل خود مقابل بتیس با نتیجه ۲-۱ شکست خورد تا زیدان وارد بحران شود. حال باید دید که آنها می توانند شرایط را تغییر دهند. تقویم مسابقات به نفع آنهاست چرا که بارسا باید در ادامه فصل مقابل تیم هایی نظیر سویا، اتلتیکو مادرید و اتلتیک بیلبائو به میدان برود.

 

 

1484357

 

 

آیا بنزما نمی‌تواند به فرم گلزنی خود برگردد؟

 


آخرین گل کریم بنزما در همین بازی آخر رئال مقابل بتیس به ثمر رسید؛ جایی که سرخیو راموس با اقدامی سخاوتمندانه وظیفه زدن ضربه پنالتی را به ستاره فرانسوی داد. با این وجود عملکرد بنزما در ماه های گذشته بسیار ناامیدکننده بوده است. بنزما در ۱۶ بازی گذشته تنها ۲ گل به ثمر رسانده است؛ در حالی که او در ۱۶ بازی ابتدایی ۱۲ گل وارد دروازه حریفان کرده بود. شاگردان زیدان اگر بخواهند برای قهرمانی تلاش کنند قطعاً به بهترین فرم کریم بنزما نیاز خواهند داشت.

 

آیا گرت بیل دوباره به یک بازیکن مهم تبدیل خواهد شد؟


روابط زیدان و بیل از تابستان گذشته شکراب شده است؛ جایی که زیدان اعلام کرد هیچ علاقه‌ای به ماندن ستاره ولزی در تیمش ندارد. اما در پایان او ماند و زیدان تصمیم گرفت به بیل فرصت دیگری بدهد و در ابتدای فصل نقش اول را به وی واگذار کرد. با این وجود در ادامه اوضاع دوباره برای بیل تغییر کرد و او در دو بازی گذشته مقابل بارسلونا و بتیس هیچ نقشی ایفا نکرده است. آیا مهاجم ولزی که عادت کرده در لحظات مهم ظاهر شود، دوباره می‌تواند این کار را انجام دهد؟

 

 

1481445

 

 

آیا خط دفاعی رئال مادرید می‌تواند استحکام خود را باز یابد؟


در این فصل رئال مادرید به یکی از مستحکم ترین خطوط دفاعی خود طی سال های گذشته دست یافته بود اما این موضوع بعد از شکست ۴-۳ مقابل رئال سوسیداد در کوپا دل ری از بین رفت. رئال مادرید در ۴ بازی گذشته خود ۱۲ گل دریافت کرده که آماری عجیبی با توجه به عملکرد دفاعی این تیم در بازی های قبل از آن به حساب می آید.

 

اتلتیکومادرید: چمپیونزلیگ، کاستا و اوبلاک

 

آیا اتلتیکو مادرید قادر به حضور در لیگ قهرمانان فصل آینده خواهد بود؟


در حالی که تنها ۱۱ بازی تا پایان رقابت‌های لالیگا باقی مانده، اتلتیکو در رتبه ششم جدول قرار گرفته و کار این تیم برای رسیدن به رده چهارم و کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا بسیار دشوار شده است. از زمان انتخاب دیگو سیمئونه به عنوان سرمربی اتلتیکو این تیم هیچ گاه رتبه ای کمتر از چهارم به دست نیاورده است.

 

 

1472778

 

 

آیا دیگو کاستا می تواند بهترین نسخه از خود را ارائه دهد؟


دیگو کاستا حالا دومین دوره خود در اتلتیکو مادرید را آغاز کرده است. این ستاره اسپانیایی چندی پیش دچار مصدومیت شد و با وجود این که بهبود پیدا کرده اما به نظر می‌رسد که از آمادگی ۱۰۰ درصدی برخوردار نیست. هنوز مشخص نیست که آیا کاستا می تواند بهترین نسخه از خود را برای اتلتیکو مادرید ارائه دهد یا خیر.

 

آیا اوبلاک می‌تواند پنجمین عنوان زامورا را هم به دست آورد؟


دروازه بان اسلوونیایی اتلتیکو مادرید به دنبال کسب پنجمین عنوان زامورا برای خود است؛ عنوانی که به گلری اهدا می‌شود که در طول فصل کم ترین گل را دریافت کرده است. اوبلاک در ۲۷ بازی ۲۱ گل دریافت کرده یعنی آمار ۷۸ درصد گل دریافتی. با این وجود دروازه‌بان اسلوونیایی یک رقیب جدی پیش روی خود می‌بیند. تیبو کورتوا، دروازه بان بلژیکی رئال، در ۲۴ بازی تنها ۱۶ گل دریافت کرده یعنی ۶۷ درصد گل دریافتی.

 

 

1485910

دیدگاه‌ها