کد خبر : 1675067 | 05 فروردين 1399 ساعت 13:18 | 7.9K بازدید | 0 دیدگاه

هدفم هم‌بازی شدن با زلاتان و بازی در اروپاست

مغانلو: با پیراهن منچستر وارد دنیای کشتی شده بودم

فصل برای مهاجم پیکان به شکلی جالب توجهی پیش رفته و بعد از آقای گلی در لیگ یک او در بازگشت به لیگ برتر نیز توانست نمایش قابل قبولی از خود به جا بگذارد.

مغانلو: با پیراهن منچستر وارد دنیای کشتی شده بودم

به گزارش "ورزش سه"، برای شهریار مغانلو شاید سربازی یک اتفاق ویژه بود؛ جایی که او توانست بعد از نمایش موفق در روزهای پایانی حضور در ملوان با آقای گلی و دستیابی به عنوان برترین مهاجم لیگ یک، بازگشتی قابل توجه به پیکان داشته باشد. او که بعد از رسیدن به این عنوان، با هدیه ویژه ویلموتس برای حضور در اردوی تیم ملی مواجه شده بود، با روحیه بالا فصل را استارت زد تا ماحصل آن علیرغم نمایش دور از انتظار پیکان، کورس آقای گلی‌اش باشد. نیم فصل رویایی هم برای او با سرازیر شدن پیشنهادات متنوع همراه بود و هر چند با نظر باشگاه در نهایت در جمع آنها ماندگار شد.


او در ابتدا درباره سالی که گذشت اینطور توضیح می‌دهد: اول از همه به مردم عزیز ایران فرا رسیدن سال جدید را تبریک می‌گویم و برای آن‌ها روزهای خوشی را آرزو می‌کنم چرا که روزهای دشواری را پشت سر گذاشتیم و امیدوارم که به بهترین‌ها برسند. برای من 98 سال فوق العاده‌ای بود و توانستم خودم را نه صد در صد ولی آنطور که باید نشان بدهم. آرزوی هر بازیکنی است که به عنوان بهترین بازیکن برسد و خدا را شاکرم که در لیگ دسته اول به همراه تیم ملوان به این عنوان رسیدم. امید دارم که به همین روند ادامه بدهم و با باشگاه خوب پیکان به بهترین روزها در کنار هم تیمی‌هایم برسیم.

 

مغانلو درباره اینکه چقدر از روند کیفی خود در این فصل رضایت دارد گفت: مشخصا کارشناسان باید در این باره دقیق صحبت کنند اما از نظر خودم نسبت به سال گذشته بهتر بودم و دوست دارم که رو به جلو حرکت کنم. هنوز فرصت زیادی باقی مانده و تلاش خواهیم کرد تا به بهترین اتفاقات برسیم.

 

1446393


مهاجم پیکان درباره دعوتش به اردوی تیم ملی در زمان ویلموتس می‌گوید: این آرزوی هر بازیکنی است که به اردو دعوت شود، آماده نشان بدهد و برای تیم ملی کشورش بازی کند. تمام سعی و تلاشم را می‌کنم که به این عنوان برسم و همه تلاشم این است که به این هدف برسم. اکنون هم انگیزه زیادی برای موفقیت‌های بیشتر دارم و امیدوارم در شروع دوباره رقابت‌ها و با عملکردی مناسب بتوانم رضایت کادرفنی تیم ملی را هم جلب کنم و این شانس را به دست بیاورم.

 

وی درباره اینکه خیلی‌ها سبک بازی‌اش را با علی دایی مقایسه می‌کنند و شهریار هم با توجه به لقب این اسطوره گلزنی چقدر به او انگیزه خواهد داد نیز اینطور واکنش نشان می‌دهد: علی آقای دایی از نظر تمامی جهات الگوی ورزشی من هستند و باعث افتخارم است که بتوانم لقب ایشان را یدک بکشم. مسلما این مساله انگیزه زیادی به من می‌دهد تا در آینده بتوانم از نظر کیفی و فنی به شرایط و سطح بالاتری برسم.

 

شاید نکته جالب توجه در مسیر پیشرفت مغانلو این باشد که پیش از فوتبال در رشته کشتی فعالیت داشته: علاقه زیادی به فوتبال داشتم اما رشته دیگری را هم امتحان کردم. من یک مدت کشتی کار کردم و علاقه نداشتم بعد به سراغ فوتبال رفتم. فکر کنم 10 روز فقط کشتی گیر بودم و با لباس منچستریونایتد کشتی گرفتم  که گفتم دیگر نمی‌خواهم آن را امتحان کنم و به کوچه و خیابان برگشتم تا فوتبال را دنبال کنم. خوشحالم که البته انتخاب خوبی هم داشتم و از اینکه الان در فوتبال فعالیت می‌کنم خوشحالم. همه مربیانم به من کمک کردند تا اینجا حضور داشته باشم و از تمامی آنها تشکر می‌کنم اما پدرم من را در این مسیر کمک کرد و اگر شاید نبود هیچوقت به اینجا نمی‌رسیدم. به نظرم چون خودش فوتبالی بود شرایط من را درک کرد و آرزو داشت که فوتبالیست باشم.

 

مغانلو درباره الگوی خود در فوتبال جهان نیز اینطور توضیح می‌دهد:من عاشق زلاتان ایبراهیموویچ هستم. از نظر شخصیت و فوتبال بسیار به او علاقه دارم و دنبال می‌کردم که جدیدا بازی لوکاکو را هم می‌بینم و آن را می‌پسندم.

 

مهاجم پیکان درباره اینکه در آستانه حضور در پرسپولیس قرار داشت و اکنون از شرایط روحی باز اهداف خود را دنبال می‌کند یا خیر گفت: تمام فوتبالیست‌ها علاقه دارند که باشگاه‌های بزرگ را تجربه کنند و خودشان را در شرایطی بگذارند که میدان‌های بزرگ را تجربه کنند. من هم دوست دارم که چنین چالش‌هایی را تجربه کنم. ایران تیم‌های بزرگی دارد که بسیاری از فوتبالیست‌ها آرزو دارند تا در آن حضور داشته باشند. من هم علاقه دارم که در چنین تیم‌هایی باشم و مطمئنا در آینده هم برای رسیدن به اهدافم تلاش خواهم کرد. تمام سعی و تلاشم این است که فوتبال اروپا را تجربه کنم و امیدوارم که روزی این شرایط را داشته باشم. هیچ کس از فردا هم خبر ندارد و امیدوارم که به این هدف دست پیدا کنم.

 

وی درباره علاقه‌اش به همبازی شدن با بازیکنان موردعلاقه‌اش را اینطور بازگو می‌کند: دوست داشتم با مسعود شجاعی و اشکان دژاگه هم تیمی باشم و در خارج هم زلاتان! تا باهم یک چالشی داشته باشیم(باخنده.) الان که در قرنطینه هستند نمی‌شود به ایتالیا رفت و انشاالله در یک فرصت مناسب. زندگی نامه زلاتان را چندین بار خوانده‌ام و خیلی این کتاب را دوست دارم. به نظرم بهترین کتابی که خواندم همین زندگی نامه زلاتان است.

 

1474377

 

مهاجم پیکان درباره برنامه‌اش برای عبور از روزهای کرونا نیز می‌گوید: فوتبال تعطیل شد و ما هم در خانه تمرین می‌کنیم. از تلاش تمامی کادرپزشکی، پرستاران و تمام کسانی که برای ریشه‌کن کردن این ویروس تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم و ما می‌دانیم که ورزش بدون مردم بی ارزش است. تمام تلاش فوتبال به هواداران و تماشاگران است و اگر آنها نباشند هیچ فایده‌ای ندارد که چه نتیجه‌ای در زمین رقم می‌خورد. فقط می‌توانم برای مردم‌مان این دعا را بکنم که همیشه شاد باشند و هیچ زمان غم نبینند.

 

مغانلو در پایان با قدردانی از مربیان خود در سالیان اخیر ابراز امیدواری می‌کند این مسیر را در راستای دستیابی به هدفش دنبال کند: از هم تیمی‌‎ها، سرمربیان و خانواده‌ام و تمام کسانی که در این مسیر تا به امروز به من کمک کردند تشکر می‌کنم و امیدوارم که قدردان زحمات‌‌شان باشم.

دیدگاه‌ها