کد خبر : 1675129 | 05 فروردين 1399 ساعت 17:45 | 10.4K بازدید | 0 دیدگاه

واقعا بی گناه هستیم و غیرقانونی عمل نکردیم؛ 

جعفری: حرف‌های نورشرق جایی در فوتبال حرفه‌ای ندارد

حسن جعفری مدافع راست شهرخودرو حکم صادره علیه خودش را ناعادلانه و غیرمنصفانه می داند.

جعفری: حرف‌های نورشرق جایی در فوتبال حرفه‌ای ندارد 

به گزارش "ورزش سه"، حسن جعفری یکی از پر سر و صدا ترین انتقالات پنجره تابستانی فوتبال ایران بود و انتقالش به باشگاه شهرخودرو از همان ابتدا با مخالفت باشگاه نساجی مازندران مواجه شد. چند هفته بعد هم کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال، دست به صدور حکمی منحصر به فرد و عجیب  زد و باشگاه شهر خودرو و دو بازیکن انتقالی از نساجی مازندران به این تیم یعنی حسن جعفری و میلاد سرلک را علاوه بر جریمه های سنگین مالی با چهار ماه محرومیت مواجه کرد. 

 

با حسن جعفری که این روزها تمرینات انفرادی را برای پایان دوران محرومیت سپری می کند و امیدوار به ایجاد تغییر در حکم صادر شده است، در همین رابطه و همینطور شرایط تیم شهرخودرو، جدایی یحیی گل محمدی به پرسپولیس که او را جذب کرده بود و مسائل دیگر گفتگو کردیم که در ادامه می خوانید.

 

وقتی آمدم شرایط طبیعی بود 


خب تیم ما واقعا شرایط سختی را گذراند. از وقتی من آمدم تا زمانی که آقا یحیی به پرسپولیس برود، شرایط نرمال و طبیعی بود ولی در ادامه اتفاقات به سمت و سویی رفت که آقا یحیی جدا شد و به پرسپولیس رفت. او مربی بسیار خوب و توانمندی است و برای او آرزوی موفقیت می کنم. 

 

همچنان از انتخاب مشهد راضی هستم 


من وقتی می خواستم به شهر خودرو بیایم، چند پیشنهاد دیگر داشتم که شهر خودرو را به چند دلیل انتخاب کردم. اول اینکه من قبلا در این تیم (پدیده سابق) روزهای خیلی خوبی را تجربه کرده بودم و خاطرات خوبی از مشهد و هواداران داشتم. ضمن اینکه 90 درصد ارکان باشگاه همچنان در تیم بودند. به این چیزها فکر کردم و تصمیم گرفتم و همچنان هم از تصمیمم راضی هستم. ضمن اینکه آقای حمیدوای هم آنجا بود و وقتی با ایشان صحبت کردم، مصمم شدم که به مشهد برگردم. 

 

دوست داشتیم با آقا یحیی ادامه می دادیم


هنوز هم می گویم که واقعا پشیمان نیستم، چون فوتبالی که مدنظر من بود در شهر خودرو بازی می شود. فوتبالی که تعداد پاس های زیاد در آن اهمیت دارد و بازی هجومی در دستور کار تیم قرار می گیرد. با آقا یحیی هم صحبت کردم ولی پس از مدتی از تیم جدا شدند. نمی دانم در این مورد چه بگویم ولی خیلی دوست داشتیم که با آقا یحیی ادامه می دادیم. به هر حال ایشان رفتند و آقا مجتبی آمدند. ایشان خودش فوتبالی بوده و سال های سال در زمین فوتبال بوده. ایشان همیشه کنار پدیده و حالا شهر خودرو بوده و  یکی از افرادی است که گردن این تیم حق دارد و همیشه در روزهای خوب و بد کنار تیم بوده است.  الان هم تجربه اول او است و به نظرم خوب کار کرده است. ما با آقا مجتبی در لیگ 4 بازی داشتیم که 2 برد و یک مساوی و یک باخت را داشته ایم. بازی با شاهین بوشهر که محروم ها و مصدوم های زیادی داشتیم و آقا یحیی هم تازه رفته بود. در بازی با فولاد هم خستگی زیادی داشتیم. 

 

1477241

 

ما سخت ترین گروه ایرانی ها در آسیا را داریم


در آسیا هم سخت ترین گروه را ما داریم. شما ببینید همین الان پاختاکور صدرنشین ازبکستان است و الشباب الاهلی هم صدرنشین امارات است و الهلال هم که دیگر نیازی به صحبت ندارد و قهرمان آسیا است و دیده اید چطور فوتبال بازی می کنند. بازی با الهلال بحثش جداست ولی می توانستیم در مقابل پاختاکور نتیجه بهتری بگیریم. واقعا تیم خوبی داریم و بچه هایمان حرفه ای و همدل هستند. هدفمان این است که بهترین نتایج را بگیریم.

 

در بازی با پرسپولیس مشکلات زیادی گریبانمان را گرفت


در بازی با پرسپولیس من و میلاد سرلک را محروم کردند و مصدوم هم داشتیم. یک مقدار هم استرس های مربوط به ویروس کرونا را داشتیم که کار را سخت تر کرد. با این حال من فکر می کنم که تیممان شایستگی کسب سهمیه آسیا را دارد. البته امیدوارم زودتر این ویروس را شکست دهیم و فوتبال ها دوباره به جریان بیفتد.

 

مدارک ما کامل بود و هیچ اشتباهی مرتکب نشدیم


در مورد محرومیتم باید بگویم که ما تمامی مدارکی که ارائه دادیم، درست بوده است و هیچ کار اشتباهی نکردیم. خب دوست ندارم خیلی در این مورد صحبت کنم، چون حرف های زیادی در این مورد زده شده است. حالا قرار است کمیته استیناف در این رابطه تشکیل جلسه بدهد ولی به دلیل شرایط ویژه ای که این روزها در کشور داریم و زندگی مردم سخت و عجیب شده است، این جلسه تشکیل نشده است. امیدوارم این مشکل زودتر حل شود تا مردم هم به آرامش برسند؛ فوتبال هم بخشی از همین است.امیدوارم ماجرای مربوط به ما هم حل بشود. حاج آقا حمیداوی هم البته در این مدت خیلی زحمت کشیده و زیاد طی این مدت به خاطر این ماجرا اذیت شده است.

 

هواداران نساجی بدانند شرایط تیم واقعا سخت بود


من فقط این را بگویم که هواداران و بازیکنان نساجی مازندران را از صمیم قلبم دوست دارم و هیچ بدی ای از آنها ندیدم. شخصا خود من را از دقیقه 1 تا 90 تشویق می کردند و حمایت کردند ولی آنها هم باید بدانند که شرایط آن تیم واقعا سخت بود و ما در سخت ترین شرایط کنار تیم بودیم. حالا من تصمیمی گرفتم؛ اشتباه یا درست. از تیم جدا شدم ولی تا ابد هواداران نساجی و این تیم را دوست دارم.

 

خیلی دوست دارم دلیل کار نورشرق را بفهمم 


از حسن جعفری در رابطه با جریمه سنگینی که متحمل شده و باید 5 برابر مبلغ قراردادش به باشگاه نساجی پول بپردازد پرسیدیم. او در این رابطه گفت: « در مورد جریمه سنگینی که محکوم به پرداخت آن شده ام هم نمی خواهم زیاد صحبت کنم ولی خیلی دوست دارم، دلیلش را بدانم که چرا آقای نورشرق (رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال) اینکار را کرده است. به هر حال ما آدم ها ممکن است بتوانیم آدم ها را فریب بدهیم ولی وقتی با خودمان و خدای خودمان تنها می شویم، آن زمان است که باید بدانیم کار درستی انجام داده ایم یا نه. »

 

1424173

 

واقعا بی گناه هستیم و غیرقانونی عمل نکردیم


فعلا که همه چیز تحت تاثیر ویروس کرونا است و جلسه ای در کمیته استیناف برگزار نمی شود که بخواهند به وضعیت ما رسیدگی کنند، ولی امیدوارم پس از اینکه این جلسه برگزار شد، رای به سود ما صادر شود؛ چون ما واقعا بی گناه بود و هیچ کار غیرقانونی ای انجام ندادیم. همین حالا هم البته این محرومیت برای ما مشکلات زیادی درست کرده و ما یکی از حساس ترین بازی های لیگ را از دست دادیم و نتوانستیم در بازی با پرسپولیس کنار تیم باشیم. 

 

فوتبال زندگی ام است، عدالت را رعایت کنید


امیدوارم آقای نورشرق بدانند که در چه جایگاهی هستند و با زندگی آدم ها بازی نکنند. من هر طور فکر می کنم که چطور این رای بی سابقه صادر شده است. من نمی خواهم این قضیه را طولانی کنم و زیاد در موردش حرف بزنم، ولی این را می خواهم بگویم، وقتی در جایگاهی قرار می گیرید که زندگی آدم ها در دستان شما قرار می گیرد، باید عدالت را رعایت کنید. فوتبال برای ما فوتبالیست ها عین زندگی ما است. امیدوارم آقای نورشرق این موضوع را درک کنند و به راحتی و مثل آب خوردن رای بی سابقه صادر نکنند. همانطور که گفتم نمی خواهم زیاد به این موضوع بپردازم. امیدوارم این داستان به خیر و خوشی تمام شود و کمیته استیناف هم رایی بدهد که ما متضرر نشویم. 


حرف های نورشرق  جایی در فوتبال حرفه ای ندارد


سوال- از مدافع شهر خودرو در این رابطه پرسیدیم که نورشرق رئیس کمیته تعیین وضعیی فدراسیون فوتبال، یکی از دلایل محروم و جریمه شدن شما را این عنوان کرده که شما شرایط مالی باشگاه نساجی مازندران را می دانستید و باید برای دریافت مطالبات خود صبر بیشتری می داشتید. آیا این موضوع درست است؟


خب این حرف را امیدوارم ایشان نزده باشند، چون این حرف مصداق حرکت به سمت و سوی فوتبال غیرحرفه ای است. من واقعا به طور کامل متوجه منظور حرف های ایشان نمی شوم. ضمنا در این حکم آقای نورشرق، به صورت یکطرفه طرف باشگاه را گرفته است. متاسفانه در لیگ ما همیشه طرف باشگاه ها گرفته می شود و به بازیکنان و شرایط آنها اهمیتی نمی دهند؛ مگر اینکه اتفاق خاصی بیفتد که به بازیکنان حق بدهند. ایشان گفته که من شرایط باشگاه را می دانستم. مگر می شود این حرف را زد؟! من شرایط باشگاه را باید بدانم یا خود باشگاه باید شرایط خودش را بداند و بعد بازیکن جذب کند. باشگاه باید شرایط خودش را بسنجد و ببیند چه میزان بودجه می تواند برای تیمش طی یک فصل در نظر بگیرد. بعد هم قراردادی می بندد و موظف می شود که به بازیکنی که جذب کرده پول قراردادش را بدهد. جالب اینجاست باشگاه که می داند باید چه مبالغی و در چه تاریخ هایی را به بازیکنانش بدهد، تقصیری ندارد و ما مقصریم که با باشگاه قرارداد بستیم. واقعا این صحبت های آقای نورشرق هیچ جایی در فوتبال حرفه ای ندارد و امیدوارم اعضای کمیته استیناف هم به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند و نهادی باشد که به این امور رسیدگی کند. ضمن اینکه زمانی که من جذب باشگاه نساجی مازندران شدم، شرایط خیلی خوب بود و قرار بود منابع مالی جدید به تیم تزریق شود و هیچ مشکلی نبود. در آخر من یک سوال از آقای نورشرق دارم که دوست دارم جواب بدهند؛ واقعا اگر فدراسیون 4 ماه به ایشان پول ندهد باز هم سر کار می روند؟

 

سعی می کنیم بدن هایمان را آماده نگه داریم 


در ادامه مصاحبه به روال عادی خود بازگشت و از مدافع شهرخودرو که به کمپین دست یار نیز پیوسته، در رابطه با شرایط آمادگی خودش در دوران کرونا پرسیدیم. او در پاسخ به این سوال عنوان کرد:« ما نزدیک به یک ماهی هست که تعطیل شده ایم و به خانه آمده ایم ولی با برنامه ای که کادر فنی تیم به ما داده، سعی می کنیم بدن هایمان را نه در حد ایده آل که در حد خوب نگه داریم و برای شروع لیگ به یکی دو هفته تمرینات بدنسازی نیاز داریم.» 


مردم این بیماری را جدی بگیرند


امیدوارم مردم این بیماری را جدی بگیرند. فرصت برای گشت و گذار، خرید و بیرون رفتن وجود دارد. امیدوارم مردم عزیزانشان را از دست ندهند و خدایی ناکرده کارهایی نکنند که بعدا حسرت بخورند. البته هستند افرادی هم که بسته به شغلشان نیاز دارند به بیرون بروند که امیدوارم دولت در این زمینه تمهدات لازم را می اندیشد. این ویروس فعلا شرایط دنیا را به هم ریخته ولی آرزو می کنم که این مشکل و این بیماری خیلی زود ریشه کن شود.

 

امیدوارم سال جدید برای مردم اینقدر سخت نباشد


در آخر هم به هموطنانم سال جدید را تبریک می گویم. امیدوارم دیگر در این شرایط سخت قرار نگیرند و همیشه کیفیت زندگی خوبی داشته باشند. امیدوارم امسال سالی باشد که مردم دیگر شرایط سخت را تجربه نکنند. مردم شرایط سختی را این روزها سپری می کنند؛ چه از لحاظ اقتصادی و چه از لحاظ سلامتی. امیدوارم دولت هم در کنار مردم باشد تا در روزهایی که مردم مجبورند در خانه بمانند، سختی کمتری متحمل شوند.

دیدگاه‌ها