کد خبر : 1675139 | 05 فروردين 1399 ساعت 19:45 | 9.5K بازدید | 0 دیدگاه

دکتر خلیلیان:

کمیته انضباطی در انتظار تیمی که تمرین کند

رئیس ستاد مقابله با کرونا می‌گوید که اولویت اول این ستاد و دیگر مسئولان کشور حفظ سلامت جامعه است و هیچ تیمی حق برگزاری تمرین در این شرایط را ندارد.

کمیته انضباطی در انتظار تیمی که تمرین کند

به گزارش ورزش سه، به دستور ستاد مقابله با کرونا در ورزش، مسابقات و تمرینات تمامی تیم‌های حاضر در لیگ‌های مختلف کشور، تعطیل شده است و اخباری مبنی بر تمرین بعضی تیم‌ها و یا آمادگی برای شروع تمرین در روزهای آتی شنیده می‌شود. 

 

مهرزاد خلیلیان مدیر ستاد مقابله با کرونا در گفت‌و گو با اخبار ورزشی شبکه سه سیما، در این باره توضیحاتی داد. وی گفت: ساعات کاری شروع شده و نیاز جامعه این است که بخش‌های ضروری با کمترین آسیب و کمترین خطر پاسخگوی نیاز مردم باشد. دستورالعملی را صادر کردیم که کلیه ادارات، فدراسیون‌ها و همچنین باشگاه‌های طراز اول که قصد دارند بخش‌های اداری آن‌ها فعالیت داشته باشد، ابتدا گندزدایی و عفونت زدایی کنند، دستورالعمل‌ها را رعایت بکنند، موادبهداشتی، ضدعفونی و استریلیزه در دسترس باشد، ماسک و دست‌کش نیز باشد.

 

خلیلیان همچنین گفت: تب‌سنج نیز در ابتدای ورود انجام بشود، همین امروز در ورود افراد در وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، آکادمی و فدراسیون این عمل انجام شد و خوشبختانه هیچ موردی نداشتیم.  منتظر دو هفته آتی هستیم و ببینیم شرایط برای کشور چگونه رقم خواهد خورد.

 

وی همچنین درباره تصمیم بعضی باشگاه‌ها برای شروع تمرینات نیز گفت: هماهنگی با وزارت‌خانه و فدراسیون فوتبال شده است، باشگاه‌هایی هستند که با من تماس می‌گیرند و نگران وضعیت تیمشان هستند اما باید بگویم که اولویت یک جامعه سلامتی است. همه محور فعالیت ما باید دوری از کرونا باشد، در شرایطی که ما حرم مقدس امام رضا (ع) را بخاطر مردم تعطیل کرده ایم، نباید از باشگاهی انتظار داشته باشه باشیم که بگوید می‌خواهم تمریناتم را ادامه بدهم.

 

دکتر خلیلیان گفت: امروز بیانیه محکمی صادر شده است و جنبه قانونی و حقوقی دارد، کسی دست به این ریسک بزند باید پاسخگو باشد. مسلماً کمیته انضباطی تشکیل خواهد شد و به آن رسیدگی خواهد کرد.

 

وی در پاسخ به سوال مجری به اینکه باشگاهی اعلام کرده که مشکلی نیست جریمه‌اش را می‌دهیم، نیز گفت: یورگن کلوپ شخصیت جهانی فوتبال است و می‌گوید اگر یک نفر را نجات بدهیم برای ما ارزش بیشتری دارد، تعجب می‌کنم و خواهش می‌کنم که نسبت به این موضوع تجدید نظر کنند، با تعامل کار می‌کنیم و همکاری مردم را می‌طلبد. شرایط قرنطینه سفت و سختی در درجه چهار انجام نشده و من فکر می‌کنم این صحبت‌ها بخاطر فشاری بوده که شاید بعضی هواداران آورده اند. 

دیدگاه‌ها